Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Libyen befinner sig förvisso i ett splittrat tillstånd efter inbördeskriget där vissa landsdelar kontrolleras av islamister, men att "många av länderna islamiseras medan vi talar"? Fy fan vad mycket skit du spyr ur dig.
Lybien är en av de värsta islamistiska rövhål du kan finna i Mellanöstern för tillfället, ISIS kontrollerar ju en del av den och diverse andra al-quaida falanger har tagit över andra delar av landet, Libya Dawn är ju en islamistisk militia som tagit över Tripoli och utropat att Lybien nu är en muslimsk stat under sharia.
Sudan har ju dödsstraff för folk som lämnar islamkulten, hur kan man ta det som exempel för moderat utövning av kulten?
Citat:
Förlåt, var det inte precis moderata exempel som du argumenterade för inte skulle existera?
Jag ifrågasätter vad som är moderat med ett land som sätter folk i fängelse för vad de gör frivilligt med varandra i sängen, i sådana fall är extrem kristen livets ord anhängare att föredra framför "moderat muslim".
Jag kritiserar användadet av ordet "moderat" i en muslimsk kontext, när vi borde använda vår egen definition av vad som är en moderat religiös person. I Bangladesh vill "bara" 55% stena otrogna kvinnor (men staten har inte försökt nöja folket genom att applicera det) och 44% ha dödsstraff ifall man lämnar islam (men landet utövar inte dödsstraff), detta är en låg siffra i jämförelse med resten av muslimska världen, men jag tror inte ens att 1 ynka procent av livets ord medlemmar vill ha dödsstraff ifall man är otrogen eller lämnar deras kult, och de räknas som extrema i vår sekulära kontext.
Citat:
Fast om du bara läser wikipediasidan så ser du att lagen inte tillämpas i praktiken.
Ok. Så mycket bättre, lagen finns bara där för att göra muslimska stora massan nöjda, kanske något vi kan applicera i Sverige "for show" när våra muslimer blir i majoritet?
Våre islamofobiskt av homosexuella att klaga över islamisternas behov att ha homofobisk lagstiftning. Hur var det nu igen i identitetspolitikens offerpyramid? Ickevit etnisk identitet är något mer "offer" än sexuell läggning, eller har jag fel?
Citat:
Ja, det invandrar fler människor från vissa muslimska länder än från andra. Än sen? Blir det då mer okej för dig att sprida allsköns myter och fördomar om muslimer i allmänhet?
85% av afghaner är för stening av kvinnor som är otrogna, 99% är för att mörda folk som lämnar islam. Underbart att dessa blir våra framtida svenska underklass. Våra flickor får bara ta och offra deras hål för dessa flyktingar från medeltiden.