Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad vinenr du på att framställa dig själv så här idiotisk
Du fattar utmärkt vad som menades med det jag skrev men ändå så känner du att du måste skapa en halmgubbe, varför? Du tror inte folk ser igenom ditt retoriska trams?
Nej, jag fattar inte vad du menar.
Anledningen till det är inte att jag är trög, även om det såklart är fullt möjligt att jag är tappad bakom en vagn.
Men just när det gäller dig så är det alltid obegripligt på grund av att du är inkonsekvent. Du byter hej vilt mellan olika betydelser av samma påståenden så att du skall slippa ta ansvar för dina vidriga åsikter.
När man pratar om Sverige så menar du helt plötsligt hela världen.
När du pratar om kvotering så är det ömsom 50/50 och ömsom positiv särbehandling.
Du är helt enkelt en oerhört oärlig människa och debattör.
Citat:
Vad tjänar en hederlig debatt på att du konstant sitter och bajsar halmbyggen på detta forum?
Självinsikt Merapi. Självinsikt.
Citat:
Du har en rad olika typer av kvotering.
Japp.
Citat:
Denna citering tar bara upp en typ av kvotering, ex. inte positiv särbehandlign.. du väljer att citera detta och låtsas som det är ett citat som gäller hela begreppet kvotering. vad tjänar du på att framsätlla dig så här okunnig?
Tja, Merapi. Här vill du lagstifta om kvotering för kvinnor och det är definitivt inte positiv särbehandling du menar eftersom det redan är lagligt:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
- kvotering
Här hotar staten med radikal kvotering:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-ska-kvoteras-in-i-bolagsstyrelser
Att sätta en kvot för en viss grupp och kräva med hot om bestraffning så att den uppfylls är inte positiv särbehandling utan radikal kvotering. Förstår du det?
Du själv tjatar oavbrutet om att allt under 50% kvinnor betyder att kvinnor är diskriminerade. Du säger det rakt ut, det går inte att misstolka:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och ja självklart mäts jämställdhet i utfallet, vad skulle det annars mätas i?
Förstår du att krav på 50% innebär radikal kvotering?
Förstår du det?
Citat:
direkt efter ditt citat fortsätter nämligen texten med: Denna form av kvotering är relativt ovanlig och betraktas av somliga, som i exemplet nedan gällande kvotering i svensk utbildning, som olaglig.
Ja, det är idag som tur är olagligt. Något som
jag tagit upp flera gånger.
Att något är olagligt hindrar förstås varken dig eller någon annan från att propagera för det, och det hindrar definitivt inte den feministiska regeringen från att införa det.
Förstår du det?
Citat:
Du sitter alltså och ljuger och försöker få kvotering at tenbart handla om direkt kvotering....
och att det skulle vara det "vanliga". Båda är alltså fel.
Jag har aldrig sagt att feminister
enbart tjatar om en eller en annan sak.
Så den som ljuger är du. Som vanligt.
Citat:
Den kvotering jag nästan alltid pratar om är denna: [i]Måttfull kvotering, kallad positiv särbehandling, innebär istället att man när två sökande har samma meriter, väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen.[1] Måttfull kvotering kallas också positiv särbehandling och är under vissa omständigheter tillåten. Bland annat används det som ett verktyg för att upprätthålla eller uppnå en jämn könsfördelning på en arbetsplats.[2]
Som du ser i sista meningen så används det redan.