2017-04-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Kvotering är alltid av ondo, det är kompetens som gäller oavsett kön m.m.
Och du har som jag nu säkert skrivit 3 000 ggr, kvotering som inte handlar om kompetens.

Kallas för positiv särbehandling. Av 2, eller fler med lika meriter, LIKA meriter, ok? så väljer man det kön man saknar. Kompetens har allti inget med denna kvotering att göra.
Citera
2017-04-20, 10:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du har som jag nu säkert skrivit 3 000 ggr, kvotering som inte handlar om kompetens.
Kvotering handlar inte om kompetens, det är helt riktigt.

Det var bra att du äntligen insett det.
Citat:
Kallas för positiv särbehandling. Av 2, eller fler med lika meriter, LIKA meriter, ok? så väljer man det kön man saknar. Kompetens har allti inget med denna kvotering att göra.
Det har vi diskuterat men jag släpper det.

Kvotering är nämligen INTE att välja mellan folk av olika meriter, det som kallas positiv särbehandling. Wikipedia kallar den för "måttfull kvotering". Men feminister förespråkar inte måttfull kvotering utan radikal kvotering. Som idag som är olaglig.

Kvotering är att fylla en kvot. Citerar från Wiki:

Kvotering är en särbehandling som innebär att en andel av positionerna på till exempel en arbetsplats, en beslutande församling eller en utbildning, reserveras för en speciell grupp. ... Den radikala kvoteringen går ut på att reservera en viss "kvot" för en underrepresenterad grupp och (så länge det finns aktuella sökande inom denna grupp) enbart gynna den mest kvalificerade inom denna grupp, oavsett om det kan finnas mer kvalificerade inom någon annan grupp.
Citera
2017-04-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Kvotering handlar inte om kompetens, det är helt riktigt.

Det var bra att du äntligen insett det.

Det har vi diskuterat men jag släpper det.

Vad vinenr du på att framställa dig själv så här idiotisk
Du fattar utmärkt vad som menades med det jag skrev men ändå så känner du att du måste skapa en halmgubbe, varför?
Du tror inte folk ser igenom ditt retoriska trams?

Vad tjänar en hederlig debatt på att du konstant sitter och bajsar halmbyggen på detta forum?

Citat:
Kvotering är nämligen INTE att välja mellan folk av olika meriter, det som kallas positiv särbehandling. Wikipedia kallar den för "måttfull kvotering". Men feminister förespråkar inte måttfull kvotering utan radikal kvotering. Som idag som är olaglig.

Kvotering är att fylla en kvot. Citerar från Wiki:

Du har en rad olika typer av kvotering.

Du har en kvot som du ska fylla...
du har positiv särbehandling som bara slår till när kriterierna för detta uppfylls.
Du ahr direkt kvotering, dvs oavsett meriter så väljer du ur en specifik grupp etc.
Så går inte bara dra alla kvotering över samma kam.
Feminsiter förespråkar absolut positiv särbehandling.

Citat:
Kvotering är en särbehandling som innebär att en andel av positionerna på till exempel en arbetsplats, en beslutande församling eller en utbildning, reserveras för en speciell grupp. ... Den radikala kvoteringen går ut på att reservera en viss "kvot" för en underrepresenterad grupp och (så länge det finns aktuella sökande inom denna grupp) enbart gynna den mest kvalificerade inom denna grupp, oavsett om det kan finnas mer kvalificerade inom någon annan grupp.

Denna citering tar bara upp en typ av kvotering, ex. inte positiv särbehandlign..

du väljer att citera detta och låtsas som det är ett citat som gäller hela begreppet kvotering.

vad tjänar du på att framsätlla dig så här okunnig?

direkt efter ditt citat fortsätter nämligen texten med:

Denna form av kvotering är relativt ovanlig och betraktas av somliga, som i exemplet nedan gällande kvotering i svensk utbildning, som olaglig.

Du sitter alltså och ljuger och försöker få kvotering at tenbart handla om direkt kvotering....
och att det skulle vara det "vanliga". Båda är alltså fel.

Den kvotering jag nästan alltid pratar om är denna:

Måttfull kvotering, kallad positiv särbehandling, innebär istället att man när två sökande har samma meriter, väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen.[1]

Måttfull kvotering kallas också positiv särbehandling och är under vissa omständigheter tillåten. Bland annat används det som ett verktyg för att upprätthålla eller uppnå en jämn könsfördelning på en arbetsplats.[2]

Senast redigerad av Merapi 2017-04-20 kl. 11:12.
Citera
2017-04-20, 11:32
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

Du fattar utmärkt vad som menades med det jag skrev men ändå så känner du att du måste skapa en halmgubbe, varför?
Du tror inte folk ser igenom ditt retoriska trams?

Vad tjänar en hederlig debatt på att du konstant sitter och bajsar halmbyggen på detta forum?

Innan har du dock sagt att det ska vara 50-50 och att obalans är ojämställt. Detta innebär att om det sedan visade sig bli en överrepresentation utav män ändå efter den s k "positiva särbehandlingen" så skulle du ändå inte blir nöjd vilket alltså i praktiken just blir detsamma som att förespråka kvotering.

Du bör nog inte uttala dig om hederliga debatter
Citera
2017-04-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Innan har du dock sagt att det ska vara 50-50 och att obalans är ojämställt. Detta innebär att om det sedan visade sig bli en överrepresentation utav män ändå efter den s k "positiva särbehandlingen" så skulle du ändå inte blir nöjd vilket alltså i praktiken just blir detsamma som att förespråka kvotering.

Du bör nog inte uttala dig om hederliga debatter
nej jag har inte skrivit att det SKA vara 50/50 överallt.
Jag har möjligen sagt att jag anser att det bör vara det inom R&R ex.

Nu är det ju uppenbart så att jag inte som er sida...sitter och tror att kvinnor i alla lägen bara måste vara sämre meriterade, faktum så tror jag tvärtom, eftersom gruppen yngre kivnnor ex. är mer utbilkdade ofta än dito män.
Risken att män i alla lägen vid alla anställningar skulle utfalla som högre meriterade än gruppen kivnnor anser jag däremed vara minimal. ok?

Så? du vill påskina att jag kör mer ohederlig debattstil än average på detta forum? Ok? Kan du komma in med 3 exempel på min ohederliga debattstil, tack. 1 räcker inte men finner du 3 så börjar de tlikna nått.
När det kommer till Celeno ex. kan jag citera säkert 50 varianter där han sitter och bajsar retoriskt skit.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-20 kl. 11:46.
Citera
2017-04-20, 12:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du fattar utmärkt vad som menades med det jag skrev men ändå så känner du att du måste skapa en halmgubbe, varför? Du tror inte folk ser igenom ditt retoriska trams?
Nej, jag fattar inte vad du menar.

Anledningen till det är inte att jag är trög, även om det såklart är fullt möjligt att jag är tappad bakom en vagn.

Men just när det gäller dig så är det alltid obegripligt på grund av att du är inkonsekvent. Du byter hej vilt mellan olika betydelser av samma påståenden så att du skall slippa ta ansvar för dina vidriga åsikter.

När man pratar om Sverige så menar du helt plötsligt hela världen.

När du pratar om kvotering så är det ömsom 50/50 och ömsom positiv särbehandling.

Du är helt enkelt en oerhört oärlig människa och debattör.
Citat:
Självinsikt Merapi. Självinsikt.
Citat:
Du har en rad olika typer av kvotering.
Japp.
Citat:
Denna citering tar bara upp en typ av kvotering, ex. inte positiv särbehandlign.. du väljer att citera detta och låtsas som det är ett citat som gäller hela begreppet kvotering. vad tjänar du på att framsätlla dig så här okunnig?
Tja, Merapi. Här vill du lagstifta om kvotering för kvinnor och det är definitivt inte positiv särbehandling du menar eftersom det redan är lagligt:
Citat:
- kvotering
Här hotar staten med radikal kvotering: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-ska-kvoteras-in-i-bolagsstyrelser

Att sätta en kvot för en viss grupp och kräva med hot om bestraffning så att den uppfylls är inte positiv särbehandling utan radikal kvotering. Förstår du det?

Du själv tjatar oavbrutet om att allt under 50% kvinnor betyder att kvinnor är diskriminerade. Du säger det rakt ut, det går inte att misstolka:
Citat:
Och ja självklart mäts jämställdhet i utfallet, vad skulle det annars mätas i?
Förstår du att krav på 50% innebär radikal kvotering?

Förstår du det?
Citat:
direkt efter ditt citat fortsätter nämligen texten med: Denna form av kvotering är relativt ovanlig och betraktas av somliga, som i exemplet nedan gällande kvotering i svensk utbildning, som olaglig.
Ja, det är idag som tur är olagligt. Något som jag tagit upp flera gånger.

Att något är olagligt hindrar förstås varken dig eller någon annan från att propagera för det, och det hindrar definitivt inte den feministiska regeringen från att införa det.

Förstår du det?
Citat:
Du sitter alltså och ljuger och försöker få kvotering at tenbart handla om direkt kvotering....
och att det skulle vara det "vanliga". Båda är alltså fel.
Jag har aldrig sagt att feminister enbart tjatar om en eller en annan sak.

Så den som ljuger är du. Som vanligt.
Citat:
Den kvotering jag nästan alltid pratar om är denna: [i]Måttfull kvotering, kallad positiv särbehandling, innebär istället att man när två sökande har samma meriter, väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen.[1] Måttfull kvotering kallas också positiv särbehandling och är under vissa omständigheter tillåten. Bland annat används det som ett verktyg för att upprätthålla eller uppnå en jämn könsfördelning på en arbetsplats.[2]
Som du ser i sista meningen så används det redan.
Citera
2017-04-20, 15:00
Medlem
Citat:
Islamisering kan ske ändå utan invandring. Jag skulle säga det är större chans att Islams värre sidor sprids om vi stänger gränser och vänder denna del av världen ryggen.

Vad många inte verkar fatta är att dessa saker redan finns. Och de försvinner inte för att Sverige inte tar emot invandrare.

Ja islamiseringen är ett problem även utan invandring men minskad MENA-invandring gör ju att risken för islamisering går ner. Du och alla andra kvinnor i både Sverige och Europa tjänar på att islam motverkas överallt i samhället men tyvär så är inte fallet så. Titta på våra förorter och det kvinnoförtryck som finns där med ibland döden i form av hedersmord, detta pratar aldrig Fi om utan det är mest larv som hur människor sitter i tunnelbanan. Nej Sverige har kastat unga muslimska kvinnor i förorterna under bussen för att kasta bidrag på muslimska föreningar som inte har i Sverige att göra.
Nu börjar även dessa individer spilla över ut i det övriga samhället och gå på kvinnor lite varstans i badhus, på stan, butiker och krogen.
De tar för sig för att det svenska samhället inte sätter gränser, låga straff eller så daltas det bara som när våldtäktsmän inte utvisas. Som svensk kvinna så skulle jag tycka att detta var mycket obehagligt och även ett svek från politiker och media som håller sig borta från faran med hjälp av taxi, livvakter och tryggt boende.
De senaste årens trygghetsundersökningar visar ju också på att kvinnor tvekar allt mer att gå ut kvällstid och detta går hand i hand med massinvandring från delar av världen som inte är särskilt kompatibla med det svenska samhället. Människor ändrar inte beteende för att dom är på svensk mark.
Citera
2017-04-20, 15:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Islamisering kan ske ändå utan invandring. Jag skulle säga det är större chans att Islams värre sidor sprids om vi stänger gränser och vänder denna del av världen ryggen.

Vad många inte verkar fatta är att dessa saker redan finns. Och de försvinner inte för att Sverige inte tar emot invandrare.

ja, islamiseringen är ju otroligt omfattande i Polen där de vägrar ta emot invandrare.

Du vill kanske att hela Världens problem ska vara Sveriges problem, kanske någonslags egalitär fördelning av problem så att vi får det lika jävla svårt som folk i Mellanöstern har det.

Lika mycket krig, terrorism och lika lite kvinnofrid som de har det i Mellanöstern ska det vara här i Sverige, allt annat vore ju orättvist.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-04-20 kl. 15:12.
Citera
2017-04-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ja islamiseringen är ett problem även utan invandring men minskad MENA-invandring gör ju att risken för islamisering går ner. Du och alla andra kvinnor i både Sverige och Europa tjänar på att islam motverkas överallt i samhället men tyvär så är inte fallet så. Titta på våra förorter och det kvinnoförtryck som finns där med ibland döden i form av hedersmord, detta pratar aldrig Fi om utan det är mest larv som hur människor sitter i tunnelbanan. Nej Sverige har kastat unga muslimska kvinnor i förorterna under bussen för att kasta bidrag på muslimska föreningar som inte har i Sverige att göra.
Nu börjar även dessa individer spilla över ut i det övriga samhället och gå på kvinnor lite varstans i badhus, på stan, butiker och krogen.
De tar för sig för att det svenska samhället inte sätter gränser, låga straff eller så daltas det bara som när våldtäktsmän inte utvisas. Som svensk kvinna så skulle jag tycka att detta var mycket obehagligt och även ett svek från politiker och media som håller sig borta från faran med hjälp av taxi, livvakter och tryggt boende.
De senaste årens trygghetsundersökningar visar ju också på att kvinnor tvekar allt mer att gå ut kvällstid och detta går hand i hand med massinvandring från delar av världen som inte är särskilt kompatibla med det svenska samhället. Människor ändrar inte beteende för att dom är på svensk mark.

Skilj på islamister (islamisering) och islam. Det ena är en extrem falang inom islam, det andra är en världsreligion som levt sida vid sida med oss hyfsat fredligt i ca 2 000 år.
precis på samma sätt som du skiljer på herrens befrielsearmé ex. och kristendom.

Den absoluta majoriteten av muslimer i världen är fredliga typer som lufsar runt och gör sitt som alla vi andra. De har ingen önskan om att påtvinga sin religion på andra utan vill i stort bara få lov leva i fred. Dessa går prata med, deras imamer/ mokéer har samarbete med andra religioner och respekt för dessa ex. och det utgår inga "hot" överhuvudtaget från denna grupp.

Islam, kristendom övriga religioner går knappast att motarbeta/ få bort etc. det tillhör förmodligen ett mänskligt behov av att ha religioner. Vi lever också i en global värld där alla har kontakt med alla, så blir löjligt att inbilla sig at vi ska kunna "förbjuda" islam i Sverige.

Vi lever i en orolig tid på massa olika plan, världen har blivit trångbodd, klimatet förvärrar detta och vi har många konflikter just nu, där ex IS och terrorrism är några av problemen.
men återigen fatta vad som är vad.
Citera
2017-04-20, 15:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Skilj på islamister (islamisering) och islam. Det ena är en extrem falang inom islam, det andra är en världsreligion som levt sida vid sida med oss hyfsat fredligt i ca 2 000 år.
precis på samma sätt som du skiljer på herrens befrielsearmé ex. och kristendom.

Den absoluta majoriteten av muslimer i världen är fredliga typer som lufsar runt och gör sitt som alla vi andra. De har ingen önskan om att påtvinga sin religion på andra utan vill i stort bara få lov leva i fred. Dessa går prata med, deras imamer/ mokéer har samarbete med andra religioner och respekt för dessa ex. och det utgår inga "hot" överhuvudtaget från denna grupp.

Skitsnack.

Islam är extremt i alla dess nyanser, du behöver inte vara för terrorism för att vara extrem. Du behöver bara vara för sharia lagar så är du jävligt extrem i mina ögon, och sharia lagar brukar röstas fram av majoritet muslimer i valfri muslimsk land.

I alla muslimska länder förutom Turkiet så åker du i fängelse eller mördas för att lämna islam. DETTA ÄR EXTREMT.

Den där "extrem muslim är terrorist" definitionen har hittats på av vänstern för att låtsas om som om vanliga muslimer är som vanliga kristna. Gå till valfri moske i Sverige så kommer du se att deras imamer tycker lite annat, bra mycket mer extremt än ens den extremt hatade livets ord.

Det här visa bra hur många procent av muslimer som är extrema i olika länder (antal som är för att styras av sharia lagar):

http://assets.pewresearch.org/wp-content/uploads/sites/11/2013/04/gsi2-chp1-3.png

Notera att 99% av våra kära nysvenska afghaner är för sharialagar. Vi får väl hoppas att vi fick rätt procent "moderata muslimer"!

85% av våra kära afghaner vill stena kvinnor för att de är otrogna:

http://assets.pewresearch.org/wp-content/uploads/sites/11/2013/04/gsi2-chp1-8.png

Självfallet är ju dessa mer lättintegrerade än svenska män från 50-talet...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-04-20 kl. 15:42.
Citera
2017-04-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
ja, islamiseringen är ju otroligt omfattande i Polen där de vägrar ta emot invandrare.

Du vill kanske att hela Världens problem ska vara Sveriges problem, kanske någonslags egalitär fördelning av problem så att vi får det lika jävla svårt som folk i Mellanöstern har det.

Lika mycket krig, terrorism och lika lite kvinnofrid som de har det i Mellanöstern ska det vara här i Sverige, allt annat vore ju orättvist.

Och om alla hade reagerat som Polen på krisen i Syrien ex. så hade vi haft 10-30 miljoner fler människor på flykt i närområdena runt Syrien, Afghanistan, Somalia etc. vad tror du det hade kunnat ställa till med?
Extrema organisationer som IS ex. som alltså är vad som främst driver "islamisering" idag frodas i konflikhärdar, är så dessa får fotfäste hos regioner och hos individer. De lever av kaos, kris, katastrofer, människor som är desperata.

Att omvärlden steppar in och avlastar dessa konfliktområden så gott vi nu förmår är A och O för att förhindra vidare islamisering. Är detta ni inte fattar. Ju mer desperata unga män i världen som inte får plats någonstans, desto mer skit i form av våld, terrorhandlingar, krig, kasos får vi.

Förstår att mång alever i en fortsatt bekväm världsyn att allt sånt där kan få lov ske någonannastans i världen, så allt kan få vara i lugn och ro norra Europa. men så ser itne världen ut längre. Vi lever numera i en ny tid, där folk över hela klotet har direktkontakt med varandra och varandras liv på knappavstånd, det ger konsekvenser.
Citera
2017-04-20, 15:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och om alla hade reagerat som Polen på krisen i Syrien ex. så hade vi haft 10-30 miljoner fler människor på flykt i närområdena runt Syrien, Afghanistan, Somalia etc. vad tror du det hade kunnat ställa till med?

Menar du på fullt allvar att 10-30 miljoner muslimer kommit in i Europa senaste året? Menar du allvar?

Citat:
Extrema organisationer som IS ex. som alltså är vad som främst driver "islamisering" idag frodas i konflikhärdar, är så dessa får fotfäste hos regioner och hos individer. De lever av kaos, kris, katastrofer, människor som är desperata.

Jag är inte så rädd för IS extrema extrema extrema islamisering, då det är fenomen som försvinner snabbt.

Jag är rädd för den extrema islam som behandlas som "moderat" i jämförelse med ISIS; den som bedrivs i varenda jävla muslimsk land, och att denna kommer vara Sveriges framtid tack vare tokstollar som dig.

Givetvis kommer dessa IS sympatisörer att mörda några oskyldiga människor i Sverige tack vare att du tycker att det är egalitärt att låta en svensk 11-åringa tjejen mördas i våra gator istället för att 11-åringar mördas i Irak.

Men i framtiden kommer den "moderata" islamisering som finns i hela mellanöstern innebära mycket större problem. Vi kommer antagligen behandlas som kopter och assyrier behandlats i mellanöstern, ifall vi inte lyckas beväpna oss och skydda oss.

Citat:
Att omvärlden steppar in och avlastar dessa konfliktområden så gott vi nu förmår är A och O för att förhindra vidare islamisering. Är detta ni inte fattar. Ju mer desperata unga män i världen som inte får plats någonstans, desto mer skit i form av våld, terrorhandlingar, krig, kasos får vi.

Det du inte fattar är att Europa aldrig kommer ta in 50 miljoner muslimer, och inte heller kan överleva sådan kaos. Det du inte fattar är att vi kan hjälpa betydligt många fler på plats, och barnen och kvinnorna finns kvar med smulor medan du vill välkomna unga män som orsakat problemet (din egen mantra) som prinsar.

Citat:
Förstår att mång alever i en fortsatt bekväm världsyn att allt sånt där kan få lov ske någonannastans i världen, så allt kan få vara i lugn och ro norra Europa. men så ser itne världen ut längre. Vi lever numera i en ny tid, där folk över hela klotet har direktkontakt med varandra och varandras liv på knappavstånd, det ger konsekvenser.

Nej, polacker har inte direktkontakt med somalier och afghaner. Sverige har det, speciellt unga flickor i mörka gränder. Obekvämt nära kontakt.

Sluta larva dig. Folk sitter inte och chattar på skype med somalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in