2017-04-19, 14:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns
Nu när du dykt upp igen vill jag påminna om två saker.

Ett:
Citat:
Män får faktiskt skylla sig själva om de blir mördade eller misshandlade.
Två:

Enligt feminister (bara att läsa sista sidorna i tråden) är det diskriminering om det inte är lika utfall mellan två grupper.

Du kan alltså klistra länkar i all oändlighet; enligt er egna ideologi så är pojkar diskriminerade i skolan då de får sämre betyg. Inte lika utfall = diskriminering.

Det är för övrigt därför män begår brott och hamnar i fängelse enligt samma argumet. Män är diskriminerade. Annars hade ju 50% av fängelsepopulationen varit kvinnor.

Om du har ett problem med det kan du ta upp det med dig själv och dina åsiktskompisar, för det är NI som hävdar diskriminering varje gång det inte är lika utfall, för kvinnor.
2017-04-19, 14:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Exempel:

VSB.
Celeno - ett typexempel på en debattör som inte är intellektuellt kapabel att hålla en högre nivå än det flabb, skrik och gnäll plus TJAT som hörs i sandlådan. Vars favoritepitet nummer 1 är FEMINAZI.
2017-04-19, 14:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Celeno - ett typexempel på en debattör som inte är intellektuellt kapabel att hålla en högre nivå än det flabb, skrik och gnäll plus TJAT som hörs i sandlådan. Vars favoritepitet nummer 1 är FEMINAZI.
Ditt konstruktiva inlägg är en lysande stjärna på en annars mörk natthimmel. En ensam snäcka på en i övrigt tom sandstrand! Tack lupac!
2017-04-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ja.

Genom att tysta ner de som försöker göra något åt det.

Och absolut ingenting har ju hänt sen, eller hur?

Däremot satsar man på att få kvinnor att redigera Wikipedia, att få tjejer att börja programmera, att ge flickor i Afrika skolgång.

Pojkarna i Afrika då?

Jodå, för att nå ökad jämställdhet arbetar vi på lokal nivå även med pojkar och män för att förändra sociala normer och ifrågasätta könsstereotyper. Alla vinner på jämställdhet och för ett lands utveckling är det avgörande att både flickor och pojkar får tillgång till utbildning.

Folk som inte är luttrade skulle nog undra vad fan de håller på med, men nu kan man bara skratta åt eländet.

Har du något exempel på vilka som försöker göra något åt det och på nedtystningen av dem?

Jag vet inte, faktiskt. I serien från England visade det sig inte vara så lättlöst, precis. Fanns ingen one size fits all-lösning, tydligen. Jag skulle helst önska en skola som förmådde möta varje barns individualitet men det blir ju oerhört resurskrävande och det verkar vi inte vilja att skolan ska vara. Men det kanske blir lite bättre - idag har vi gått ifrån att bara tala negativt om i princip allt i skolan till att faktiskt se att lärare gör ett viktigt jobb. Bara en sån sak.

Tycker du att det är fel att satsa på flickor när de ligger efter på samma sätt som pojkar gör i skolan?
2017-04-19, 15:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Har du något exempel på vilka som försöker göra något åt det och på nedtystningen av dem?
Jag tycker jag har gjort det. Här är en till som försöker uppmärksamma: http://www.gp.se/ledare/csaba-bene-perlenberg-de-f%C3%B6rlorade-pojkarna-1.65281

Intresset från de som kan göra något är obefintligt. Det finns ju andra än pojkar att satsa på. Tex kvinnor.
Citat:
Jag vet inte, faktiskt. I serien från England visade det sig inte vara så lättlöst, precis.
Jag har aldrig sagt att något är lättlöst.

De enda jag vet som har enkla lösningar är feminister. Mer feminism är svaret. Vad det nu innebär, det får man aldrig reda på.

Inte verkar det hjälpa överhuvudtaget heller, men det funderar man aldrig över.

I mitt jobb hade jag inte varat länge utan daglig konsekvensanalys.
Citat:
Tycker du att det är fel att satsa på flickor när de ligger efter på samma sätt som pojkar gör i skolan?
Än en gång måste jag påpeka att jag inte har några lösningar och har aldrig påstått att jag har det.

Jag tycker inte det är fel att satsa på de som behöver hjälp (även om jag rent ideologiskt som libertarian även har åsikter om det, så är jag ingen dogmatiker eller revolutionär).

Observera skillnaden på "de som behöver hjälp", och "kvinnor".

En feminist i tråden tyckte tex att det vore vettigt att höja domares redan höga löner eftersom det är ett kvinnodominerat yrke, men inte soldat, brandman, eller polislöner, då dessa är mansdominerade.

Vad sägs om den revolutionerande tanken att om vi ska höja löner för statliga eller kommunala jobb så ska det vara på grund av låga löner, inte på grund av att det är flest kvinnor?
2017-04-19, 15:07
Medlem
Citat:
Exempel:

VSB.

VSB = Vilket skulle bevisas, eller?

OK, jag trodde att det kanske var något som ägde rum i större skala, så att säga.

Ja, kanske det är så att enstaka feminister kämpar med näbbar och klor för att pojkar ska diskrimineras i skolan men att det skulle vara ett mål för feminismen, nej, det tror jag inte på faktiskt och jag ser inget som tyder på det hittills i alla fall. Jag tycker inte att en av favoritteorierna här på Flashback stämmer, den om att feminister hatar allt av manligt kön.
2017-04-19, 15:15
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja. Det var inte helt seriöst menat om du trodde det.

Det går nämligen inte att bevisa något genom att citera en feminist
Citat:
Ja, kanske det är så att enstaka feminister kämpar med näbbar och klor för att pojkar ska diskrimineras i skolan men att det skulle vara ett mål för feminismen, nej, det tror jag inte på faktiskt och jag ser inget som tyder på det hittills i alla fall. Jag tycker inte att en av favoritteorierna här på Flashback stämmer, den om att feminister hatar allt av manligt kön.
Som sagt; Jag dömer en ideologi efter deras utövare och hur det går i praktiken, inte efter dess teori eller ett dogmatiskt manifest som lovar Utopia. Jag tror de flesta gör det, förutom de som själva tillber den dogmatiska Gud(run)en.

Hur mycket hat tycker du man ska tolerera från en ideologi innan man stämplar den som hatisk?
2017-04-19, 15:15
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

OK, jag trodde att det kanske var något som ägde rum i större skala, så att säga.

Nej det kanske inte är målet för gemene feminist, men eftersom man har helt fel verktyg för att försöka höja pojkars deltagande och betyg i skolan så blir feminismen & genus en destruktiv kraft mot pojkar, medvetet eller ej. Utgångspunkten är ständigt "mansrollen", och om man tänker efter så är det rätt vidrigt att applicera en sådan teori på pojkar i skolåldern! Eftersom man felaktigt utgår ifrån att pojkar och flickor är likadana så skyller man på patriarkatet och mansrollen när pojkar är vildare och inte lär sig på samma sätt som flickor. När jag läser hur genusvetare tänker om pojkar i skolan så blir jag mörkrädd, dom är helt bortkopplade från verkligheten och lever i sin lilla ideologiska bubbla med helt fel utgångspunkter. Och det ska våra kära barn bli subjekt för? Nej tack!
Senast redigerad av Hexen666 2017-04-19 kl. 15:19.
2017-04-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nu är det ju så, som de allra flesta vet, speciellt föräldrar, att pojkar är mer bångstyriga än flickor och det har noll och ingenting att göra med en påtvingad mansroll! Pojkar behöver mer auktoritet än flickor i skolåldern, så det skulle nog göra underverk om vi fick in fler manliga lärare som har mandat att sätta ned foten ordentligt. Eller så kan vi ju alltid separera könen som förr i tiden.
Älskar ordet bångstyrig....haha.

Jag tror alla genomgår bångstyriga perioder. Och alla behöver bli sedda och få sin del av uppmärksamhet och plats.
Problemen kommer när vi fördelar uppmärksamhet till barn pga vilekt kön de tillhör. Ex flickor blir uppmärksammade när de är söta och pojkar när de bråkar.
Om småkillar lär sig att de syns först när de tar allt space i rummet så har vi fått ett problem.

Och återigen finns forskning gjord på detta....det gullas med småflickor,,,pratar och jollras och uppmärksammas för att de är såååå söta etc etc. Pojkar åthutas, pratas inte ens tillnärmelsevis lika mycket med etc.
Svaret på detta är natrulgitvis att man måste sätta sig med småkisar och jollra lite även med dem.
de ska sitta i knän och de ska läsas för och de ska få uppmärksamhet för att de finns, är söta, duger som de är, i samma grad som småtjejer. Kan kanske vara fäders uppgift om det nu är så att mödrar jollrar med flickor för att vi identifiera oss etc.
med andra ord tagga ner på "göra" faktorn för pojkar och ge dem lite mer av "vara" faktorn.

Citat:
Du är fruktansvärt indoktrinerad Merapi, det måste jag ge dig.
Men du har rätt i en sak, vi måste få pojkar att läsa mer! Och vet du vad, pojkar kommer börja läsa om dom ges material som intresserar dom. Och här skiljer sig pojkar och flickor åt. Flickor läser hellre fiction, poesi, sagor medans pojkar föredrar non-fiction, mer serietidningsbaserat osv. Så om lärarna är medvetna om detta så kan dom ge eleverna läsmaterial som intresserar dom, istället för att standardisera allt och tvinga pojkarna läsa någonting som dom är ytterst ointresserade av.
Du tror att pojkarna tycker det är "flickigt" att läsa, hur fel kan man ha? Nej det gäller bara att ge pojkarna rätt sorts litteratur!

Vidare, låt pojkarna uttrycka typiskt pojkaktiga beteenden inom rimliga gränser, bli inte upprörd över teckningar som innehåller visst våld t.ex, låt dom leka krig om dom vill, och uppmuntra lagsporter!

Kort och gott, vill man att det ska gå bättre för pojkar i skolan, så måste man också inse att pojkar och flickor är lite olika och anpassa lärandet därefter. Duuuh
Att man ens ska behöva påpeka en sådan självklarhet bevisar bara hur mycket erat feministiska narrativ förstör saker och ting. Mansroll my ass! Är du ens förälder? Du vet ingenting om detta! Precis lika lite som genusvetarna, noll koll! Och dom ska få sätta agendan?

nej ja gär inte mer indoktrenerad än någon annan.
Vi är alla indoktrenerade i en tankegång, du lika mycket som jag..min är dock nyare än din, och mer up to date med senare tiders forskning, kan du ju fundera lite på.

Pojkar börjar läsa om deras omgivning talar om för dem att detta är manligt och därmed ok. Ex att deras fäder läser. Pappor har alltså fett ansvar härvidlag.
2017-04-19, 16:09
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag menar att om du ursäktar din debattnivå med att du har tröttnat så kanske det finns liknande anledningar till andras debattnivå, den du beklagar dig över.

Vet inte varför du blir mindre kunnig med mobil.

Men för tredje gången, här: (FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Helt rätt, men det är ni, dom 90 procenten med eran låga nivå som drar ner debatterna i smutsen, och det är helt korrekt svagt av oss få andra att sugas ner i avloppet med er.

Men angående det inlägget du bett så svårt om, jag säger som jag sa precis som jag gjorde i just det inlägget: Jaja nu har jag OT-tramsat så det räcker, över unt out.

Lägger till, du tror säkert i din lilla tonårsskalle som inte fått smaka fitta att du gör någon slags poäng, men det gör du inte, för du svarade mig i inlägget innan genom att helt flytta fokus och styra diskussionen det du vill kackla om.
2017-04-19, 16:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Älskar ordet bångstyrig....haha.

Jag tror alla genomgår bångstyriga perioder. Och alla behöver bli sedda och få sin del av uppmärksamhet och plats.
Problemen kommer när vi fördelar uppmärksamhet till barn pga vilekt kön de tillhör. Ex flickor blir uppmärksammade när de är söta och pojkar när de bråkar.
Om småkillar lär sig att de syns först när de tar allt space i rummet så har vi fått ett problem.

Och återigen finns forskning gjord på detta....det gullas med småflickor,,,pratar och jollras och uppmärksammas för att de är såååå söta etc etc. Pojkar åthutas, pratas inte ens tillnärmelsevis lika mycket med etc.
Svaret på detta är natrulgitvis att man måste sätta sig med småkisar och jollra lite även med dem.
de ska sitta i knän och de ska läsas för och de ska få uppmärksamhet för att de finns, är söta, duger som de är, i samma grad som småtjejer. Kan kanske vara fäders uppgift om det nu är så att mödrar jollrar med flickor för att vi identifiera oss etc.
med andra ord tagga ner på "göra" faktorn för pojkar och ge dem lite mer av "vara" faktorn.

Alltså feminisera pojkar, för det är precis det som du säger. Pojkar och flickor lär sig olika i skolåldern, pojkar och flickor är annorlunda, har olika behov, så ja det är väl självklart att man ska ta kön i beaktande för hur man bedriver undervisning. Tror du man får bort problemet om man "jollrar" med pojkar? Är det på den nivån du tror det här handlar om? Tagga ner på "göra" faktorn säger du? Ok, med den metoden så får vi ännu sämre skolresultat för pojkar. Nej, du är bara en ideolog Merapi, inget annat. Och du har inte ens egna barn, om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej ja gär inte mer indoktrenerad än någon annan.
Vi är alla indoktrenerade i en tankegång, du lika mycket som jag..min är dock nyare än din, och mer up to date med senare tiders forskning, kan du ju fundera lite på.

Pojkar börjar läsa om deras omgivning talar om för dem att detta är manligt och därmed ok. Ex att deras fäder läser. Pappor har alltså fett ansvar härvidlag.

Din är nyare, men innehåller pseudovetenskap. Du är tyvärr ute och cyklar och har en skev bild av hur saker förhåller sig.
2017-04-19, 18:09
Medlem
Citat:
Jag tycker jag har gjort det. Här är en till som försöker uppmärksamma: http://www.gp.se/ledare/csaba-bene-perlenberg-de-f%C3%B6rlorade-pojkarna-1.65281

Intresset från de som kan göra något är obefintligt. Det finns ju andra än pojkar att satsa på. Tex kvinnor.

Jag har aldrig sagt att något är lättlöst.

De enda jag vet som har enkla lösningar är feminister. Mer feminism är svaret. Vad det nu innebär, det får man aldrig reda på.

Inte verkar det hjälpa överhuvudtaget heller, men det funderar man aldrig över.

I mitt jobb hade jag inte varat länge utan daglig konsekvensanalys.

Än en gång måste jag påpeka att jag inte har några lösningar och har aldrig påstått att jag har det.

Jag tycker inte det är fel att satsa på de som behöver hjälp (även om jag rent ideologiskt som libertarian även har åsikter om det, så är jag ingen dogmatiker eller revolutionär).

Observera skillnaden på "de som behöver hjälp", och "kvinnor".

En feminist i tråden tyckte tex att det vore vettigt att höja domares redan höga löner eftersom det är ett kvinnodominerat yrke, men inte soldat, brandman, eller polislöner, då dessa är mansdominerade.

Vad sägs om den revolutionerande tanken att om vi ska höja löner för statliga eller kommunala jobb så ska det vara på grund av låga löner, inte på grund av att det är flest kvinnor?

Jag såg inte ditt inlägg förrän nu, tack för exemplen. Det är väl rätt bra att bli publicerad i GP, men har han tystats sen dess eller var han bara ett exempel på någon som vill uppmärksamma? Det lyckades han ju med i såna fall, bra!

I vilket fall som helst, hoppas jag att skolans problem med pojkar belyses ännu mer och att det finns tid och resurser att lägga på att hitta vettiga lösningar - vad de nu kan vara. Jag tror att det är extremt sällsynt att feminister missunnar pojkar det, faktiskt. Bara för att det upprepas som ett mantra här på Flashback att feminister hatar allt av manligt kön, betyder inte det att det är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in