2017-04-19, 12:50
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Jag satt i helgen och spelade weekend league. Var riktigt tråkigt, alla spelade med likadana lag princip. 4-3-3 eller 4-1-2-1-2 osv. Så jag tänkte för mig själv, jag skiter i detta nu där allt handlar om att vinna vinna vinna. Jag sålde mitt 4-3-3 lag och tänkte att nu jävlar kör jag något extremt.

Tittade igenom formationerna och fastnade för 3-4-3 - jag tänkte att om man ställer upp med något som "ingen" annan gör så lär det ju bli svårare att möta en. Sagt och gjort efter några timmar av försäljningar hade jag samlat ihop coinsen för att bygga det här laget:

https://www.futbin.com/17/squad/3233586

Hur tänkte jag med laget?

Målvakt ville jag ha någon som kastar väldigt långt och jag hade en "Draft" i bakhuvudet där jag hade haft Reina och minns hans monsterkast. Billig och har funkat skitbra hittills.

I backlinjen ville jag ha väldigt bra försvarare som blandar viss snabbhet med rejäl styrka. Mest coins spenderade jag på att köpa in Koulibaly IF. Han fungerar jäkligt bra i den här formationen. Chellini och Manolas kompletterar honom bra. Jag kör Shadow på alla backarna för att ha någon chans i kontringar som uppstår. Jag kan också tillägga att Manolas vanliga kort är lika bra som hans IF, jag känner ingen skillnad.

Det verkliga problemet för formationen kom när jag började titta på yttermittfältarna. Dessa ville jag ha fysiska och relativt snabba. Jag vet att många använder Perisic IF som CAM men jag tyckte han passade in för uppdraget, sedan på andra sidan fanns ju Candrevas BC och han fungerar också otroligt bra. Dessa två är lite av nycklar för att formationen ska fungera. Jag har satt anvisningar på dem att dom skall "kom hem i försvar" - vilket dom gör också samt att dom orkar hela matchen.

På mitten var Nainggolan given. Jag tycker att hans första kort är bättre än uppgraderingen så jag slog till på den och sedan tog jag Hamsiks nyaste IF som komplement - dom är helt otroliga.

Längst upp har vi den dödligaste trion jag spelat med Insigne - Mertens - Cuadrado. Alla IF och alla dom nyaste sådana.

Dessa vräker in mål och det är förbannat roligt att spela FIFA igen.

Jag trodde innan att detta skulle bli en tok offensiv uppställning men jag upplever det inte så. Jag har släppt in mycket färre mål sen jag började med denna. Jag har också upplevt fler RQ:s än någonsin tidigare. Jag är inte en jätte bra spelare heller men denna formation ger mig alternativ som jag inte hade innan i både offensiven och defensiven. Den ger också huvudbry till folk som endast har sin hjärna inställd på hur man "ska" försvara mot dom vanliga uppställningarna som "alla" kör med.

Lätt värt att testa för roligt är det

Tack för mig

Känner igen det du beskriver. Använder mig av 3421 som mitt sista desperata drag för att luckra upp min motståndare om min 4321 eller 41212 inte funkar.

Dock har jag svårt att få en bra balans när jag kör med 3backslinje. Antingen blir det för offensivt eller för defensivt.
Citera
2017-04-19, 12:55
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
https://www.futbin.com/17/squad/3229922 köra så eller med de två på bänken ist. för west ham-spelarna? Vem man har i mål spelar ingen roll imo. så tog ett kort som såg kul ut. Eller tycker ni det spelar roll? Shawcross är bra men långsam. Kör med shadow på honom och kommer köra det på Reid med om jag väljer honom.

Inget annat ska ändras. Är mitt andralag med några untradeables och orkar inte bara ha Nainggolan liggandes i klubben. För sålt han förut men slutar med att man köper igen (även om han inte alls är så bra som alla verkar tycka)
Citera
2017-04-19, 13:57
Medlem
Lotavoss avatar
Orkar fan inte med detta horspel ibland, jag har hela matchen han gör skit orättvist 3-2 78:e jag kvitterar direkt i 80e 3-3 sen gör han direkt 4-3 efter att mina mittbackar beslutar sig för att trolla mig och springa in i varandra så han får friläge...

Kastade sönder min tv dosa så jävla BS spel de här är orkar inte med detta jävla horspel. 25-5 i skott
Citera
2017-04-19, 14:23
Medlem
Vurte3Ns avatar
Tänkte pröva 3-4-1-2 med mitt calcio lag då jag vill ha perisic IF och Candrevas vita specialkort på kanterna samt Shaaraway 88 kort som CAM.

Någon som har någon trevlig custom taktik till denna uppställning?
Citera
2017-04-19, 14:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Borde inte Handanovic vara ett bättre alt? Längre och också Long throw trait..

Jag upplevde Handanovics utkast som alldeles för höga och lösa? Visst han kastar långt, men du vill ju ha ett hårt, flackt kast som flyger som en projektil till medspelaren. Inte en luftballong som långsamt seglar fram medan motståndaren står och väntar på att bryta.
Citera
2017-04-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag upplevde Handanovics utkast som alldeles för höga och lösa? Visst han kastar långt, men du vill ju ha ett hårt, flackt kast som flyger som en projektil till medspelaren. Inte en luftballong som långsamt seglar fram medan motståndaren står och väntar på att bryta.

finns väl ingen trait som säger att de kastar flacka utkast så otroligt svårt o veta.. låter märkligt om det skulle skilja men det kanske det gör...
Citera
2017-04-19, 15:21
Medlem
Sett på flera ställen med totw predictions där Messi är CAM. Såg inte matchen själv men enligt alla sidor med formationer för matchen så startar han som RW. Är det felaktigt eller bytte han kanske position under matchen? Skulle han få ett CAM-kort så skulle det bli snordyrt. Ångrar lite att jag inte följde Frysens idé om att spara totw-paketet tills idag. Fick Bas Dost.... var för ivrig o ville öppna direkt

Tror ni Filipe Luis får ett nytt TOTW idag förresten? Såg att han fanns med bland predictions. Missat helt att han hade 1+1 i helgen. Han fick ju ett totw-kort för 2 veckor sedan. Isåfall kanske jag borde sälja hans 88-kort. Redan gått ner 25k sen jag köpte så kanske är lite sent på bollen...

edit. Denna TOTW-prediction är Messi dock RW. Rätt hyfsat lag denna vecka med, ser väl 8-10 kort som kan vara fina att packa o sälja till bra pris.

https://pbs.twimg.com/media/C9tDfzTWAAAUufH.jpg
Senast redigerad av grahnen 2017-04-19 kl. 15:26.
Citera
2017-04-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Sett på flera ställen med totw predictions där Messi är CAM. Såg inte matchen själv men enligt alla sidor med formationer för matchen så startar han som RW. Är det felaktigt eller bytte han kanske position under matchen? Skulle han få ett CAM-kort så skulle det bli snordyrt. Ångrar lite att jag inte följde Frysens idé om att spara totw-paketet tills idag. Fick Bas Dost.... var för ivrig o ville öppna direkt

Tror ni Filipe Luis får ett nytt TOTW idag förresten? Såg att han fanns med bland predictions. Missat helt att han hade 1+1 i helgen. Han fick ju ett totw-kort för 2 veckor sedan. Isåfall kanske jag borde sälja hans 88-kort. Redan gått ner 25k sen jag köpte så kanske är lite sent på bollen...

edit. Denna TOTW-prediction är Messi dock RW. Rätt hyfsat lag denna vecka med, ser väl 8-10 kort som kan vara fina att packa o sälja till bra pris.

stämmer den länken är det riktiga roliga kort som inte kommer kosta en förmögenhet..
tänker på Seri, Zapata, Jagielka, Thauvin osv
Citera
2017-04-19, 15:58
Medlem
Sokratis, DI Maria och Isco korten i Totw ser schyssta ut😁

Positionsbyte 91 de bruyne HM..
Citera
2017-04-19, 16:00
Medlem
Raxies avatar
Gott!

Noll spelare jag vill testa i TOTW! Möjligtvis Trapp undantaget. Kan man ta det lugnt och spara lite packs åtminstone en vecka innan TOTS.

Trist att dom inte klämde in Bailly tillslut :/

Och lite utav ett rån på Messi.
Citera
2017-04-19, 16:04
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Det ser ut som att du får nöja dig med 90-ratad Isco! Ingen Messi ser det ut som! Själv är man småsugen på TIF Thauvin. =)
Citera
2017-04-19, 16:07
Medlem
http://www.futhead.com/17/totw/totw31/ där är laget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här