2017-04-19, 08:09
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Hur mycket använder du försvararna i försvarsspelet? Vet att många säger att man bara ska springa tillbaks med mittfältarna men känns inte riktigt som det funkar om man vill bli superbra. Vad tycker du? Kollat en del på Rocky, Gorilla, Zimme o dom använder försvararna frekvent. Personligen är jag värdelös på att försvara 1 mot 1 av nån anledning, överlägset det jag är sämst på i FIFA, inte fått till jockeytekniken riktigt än.

En annan fråga, har du teammate contain på default eller har du ändrat? Hade på default i början men greppet blir ju helt skumt om man vill hålla in sprint o teammate contain samtidigt då. Har på kryss just nu men det är ju inte heller optimalt eftersom man då inte kan switcha med höger analogspak o hålla in teammate contain samtidigt.

För mig handlar det mycket om att styra motståndaren. Det allra viktigaste är nog att ha mittbackarna där dom ska va, väldigt sällan jag bryter med mittbackarna förutom när jag är säker på att jag ska ta den.

1mot1 är bara att avvakta, Oerhört svårt för dom att komma förbi om du bara avvaktar/ styr ut dom åt ett håll med l2. Överlag så går mitt försvarsspel ut på att ligga rätt och hugga när dom gör ett misstag.

Har teammate contain på default, använder inte det så mycket faktiskt. Tycker de flesta spelarna hamnar ur position då.
Citera
2017-04-19, 08:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Lönar sig att spara alla spelare man packar , när det väl dyker upp sånna här sbcs så är det guld värt, behövde bara köpa en spelare för European och Pacific kostade mig 1k , gjorde 100k profit på alla paketen man fick.

Jag sålde varenda ryss i ryska ligan jag hade som hade rating 72 och uppåt förra veckan (MM som gav TOTW) för ruskigt fin profit. 5-8k för discard-kort smakade mums i kistan. Det var det jag menade med att EA är inte riktigt kloka - först haussa värdet på ryssar på det viset, och nu före värdet hunnit återhämta sig så kör de nästa SBC som kräver ryssar.

Är ju bara kolla prisutvecklingen på t.ex. den här jeppen:
https://www.futbin.com/17/player/419/dzagoev

8k i lördags när MM var aktivt, ner till 1.5k under tisdagen, nu uppe på 8k igen pga SBC som kom igår. För ett kort som ska kosta 750-850 coins normalt.

Nu är det ju som tur så att gårdagens SBCer inte har någon expiry och gick att lösa lättare än jag först trodde, så det är ingen ko på isen. Bara vänta några dagar eller någon vecka tills man kan lösa dem för discard value. Bara konstaterar att det är ganska irriterande när EA kräver samma kort till olika SBCer och kör dem kaka på kaka.

För övrigt: Om jag hade suttit på ett kort som Dzagoev nu, hade det varit en klart bättre ekonomisk affär att sälja det (även om det var köpt för 700 coins) än att lösa SBCn som kom igår. Om du löste alla SBCer igår kan även du ha gått miste om fin profit för att du, som de flesta andra, är otåliga att lösa SBC.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-04-19 kl. 08:58.
Citera
2017-04-19, 09:15
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag sålde varenda ryss i ryska ligan jag hade som hade rating 72 och uppåt förra veckan (MM som gav TOTW) för ruskigt fin profit. 5-8k för discard-kort smakade mums i kistan. Det var det jag menade med att EA är inte riktigt kloka - först haussa värdet på ryssar på det viset, och nu före värdet hunnit återhämta sig så kör de nästa SBC som kräver ryssar.

Är ju bara kolla prisutvecklingen på t.ex. den här jeppen:
https://www.futbin.com/17/player/419/dzagoev

8k i lördags när MM var aktivt, ner till 1.5k under tisdagen, nu uppe på 8k igen pga SBC som kom igår. För ett kort som ska kosta 750-850 coins normalt.

Nu är det ju som tur så att gårdagens SBCer inte har någon expiry och gick att lösa lättare än jag först trodde, så det är ingen ko på isen. Bara vänta några dagar eller någon vecka tills man kan lösa dem för discard value. Bara konstaterar att det är ganska irriterande när EA kräver samma kort till olika SBCer och kör dem kaka på kaka.

För övrigt: Om jag hade suttit på ett kort som Dzagoev nu, hade det varit en klart bättre ekonomisk affär att sälja det (även om det var köpt för 700 coins) än att lösa SBCn som kom igår. Om du löste alla SBCer igår kan även du ha gått miste om fin profit för att du, som de flesta andra, är otåliga att lösa SBC.

SBCer som igår är svåra att förutse men dem senaste två veckors MM sbcer har man ju kunnat räkna ut och var ute i god tid med att köpa hem spelare för både att göra sbcerna + göra trading.

Sedan ser man ju även att dem sbc som stannar kvar så har spelarna som krävs fortfarande ett högt värde tex klart man kan buda hem dem till discard men samtidigt kan man sälja dem dyrt också. Italien sbcn till ex som kräver italienare från andra ligor en Calcio A , har säkert gjort 200k bara sista 2 veckorna på att köpa och sälja silverkort från serie b.

Sbcer utan expiry behöver inte va en lönsam affär för man väntar det ser man ju när man vill göra vissa skitlag i MLS och Liga nos bland annat fortarande seriösa överpriser och folk som köper upp korten för trading. Så jag skulle nog säga man gör mer profit på att vara tidigt på bollen snarare en sent, handlar inte om att vara otåliga. I början av fifa kanske det fungerade bättre på det viset men hur det har utvecklat sig med att folk har flera konton dem vill lösa sbcer på osv för dem lukrativa paketen.
Citera
2017-04-19, 09:19
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/3232588

Såhär ser mitt lag ut just nu. Har runt 200k att leka med, någon som har något bra tips på spelare? F.ö anser jag att Higuain är riktigt kass för att ha 91 rating, med Immobile har jag gjort 35 mål och 12 assist på 33 matcher, Higuain har väl gjort hälften av det...
Citera
2017-04-19, 09:26
Medlem
Lotavoss avatar
Son efter skillupgraden.. vet inte ens vad man ska säga, han är helt jävla makalös och då har jag bara testat 79an
Citera
2017-04-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Son efter skillupgraden.. vet inte ens vad man ska säga, han är helt jävla makalös och då har jag bara testat 79an
vad man tycker olika.. hade hans andra MOTM kort..helt värdelös..
visst provade innan skillupgrade men stora problemet var hans wr. Kan tänka mig att de blir mindre påtagliga som ytter än som striker..
Citera
2017-04-19, 10:52
Medlem
Jag satt i helgen och spelade weekend league. Var riktigt tråkigt, alla spelade med likadana lag princip. 4-3-3 eller 4-1-2-1-2 osv. Så jag tänkte för mig själv, jag skiter i detta nu där allt handlar om att vinna vinna vinna. Jag sålde mitt 4-3-3 lag och tänkte att nu jävlar kör jag något extremt.

Tittade igenom formationerna och fastnade för 3-4-3 - jag tänkte att om man ställer upp med något som "ingen" annan gör så lär det ju bli svårare att möta en. Sagt och gjort efter några timmar av försäljningar hade jag samlat ihop coinsen för att bygga det här laget:

https://www.futbin.com/17/squad/3233586

Hur tänkte jag med laget?

Målvakt ville jag ha någon som kastar väldigt långt och jag hade en "Draft" i bakhuvudet där jag hade haft Reina och minns hans monsterkast. Billig och har funkat skitbra hittills.

I backlinjen ville jag ha väldigt bra försvarare som blandar viss snabbhet med rejäl styrka. Mest coins spenderade jag på att köpa in Koulibaly IF. Han fungerar jäkligt bra i den här formationen. Chellini och Manolas kompletterar honom bra. Jag kör Shadow på alla backarna för att ha någon chans i kontringar som uppstår. Jag kan också tillägga att Manolas vanliga kort är lika bra som hans IF, jag känner ingen skillnad.

Det verkliga problemet för formationen kom när jag började titta på yttermittfältarna. Dessa ville jag ha fysiska och relativt snabba. Jag vet att många använder Perisic IF som CAM men jag tyckte han passade in för uppdraget, sedan på andra sidan fanns ju Candrevas BC och han fungerar också otroligt bra. Dessa två är lite av nycklar för att formationen ska fungera. Jag har satt anvisningar på dem att dom skall "kom hem i försvar" - vilket dom gör också samt att dom orkar hela matchen.

På mitten var Nainggolan given. Jag tycker att hans första kort är bättre än uppgraderingen så jag slog till på den och sedan tog jag Hamsiks nyaste IF som komplement - dom är helt otroliga.

Längst upp har vi den dödligaste trion jag spelat med Insigne - Mertens - Cuadrado. Alla IF och alla dom nyaste sådana.

Dessa vräker in mål och det är förbannat roligt att spela FIFA igen.

Jag trodde innan att detta skulle bli en tok offensiv uppställning men jag upplever det inte så. Jag har släppt in mycket färre mål sen jag började med denna. Jag har också upplevt fler RQ:s än någonsin tidigare. Jag är inte en jätte bra spelare heller men denna formation ger mig alternativ som jag inte hade innan i både offensiven och defensiven. Den ger också huvudbry till folk som endast har sin hjärna inställd på hur man "ska" försvara mot dom vanliga uppställningarna som "alla" kör med.

Lätt värt att testa för roligt är det

Tack för mig
Citera
2017-04-19, 10:57
Medlem
Någon som testat FUT Birthday Nani? Hur är han? Jag kör Neymar på kanten nu, är väldigt nöjd men funderar på att byta ut innan TOTS. Mest för att förlora så lite coins som möjligt då jag gissar på att NIF Neymar kommer sjunka en hel del i pris. Neymar kostar nu 440k och Nani 190k. Nani kommer väl inte tappa lika mycket i värde va? Sedan ser korten ganska likvärdiga ut. Neymar bättre på vissa saker och Nani bättre på andra.

Insåg att jag då måste byta bort mina Ligue1-spelare och köra enbart La Liga för att få full kemi... kanske inte lika sugen då jag gillar både Cavani och Verratti. Tycker även de e lite tråkigt att bara köra enbart en liga.

MEN om någon kan fylla på de tomma platserna för 700k och få det bättre/likvärdigt det jag körde innan så är jag tacksam för feedback Edit. gärna billigare för då hela idéen att byta bort Neymar var för att inte förlora för mycket coins vid TOTY.

https://www.futbin.com/17/squad/3013512
Senast redigerad av grahnen 2017-04-19 kl. 11:47.
Citera
2017-04-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Jag satt i helgen och spelade weekend league. Var riktigt tråkigt, alla spelade med likadana lag princip. 4-3-3 eller 4-1-2-1-2 osv. Så jag tänkte för mig själv, jag skiter i detta nu där allt handlar om att vinna vinna vinna. Jag sålde mitt 4-3-3 lag och tänkte att nu jävlar kör jag något extremt.

Tittade igenom formationerna och fastnade för 3-4-3 - jag tänkte att om man ställer upp med något som "ingen" annan gör så lär det ju bli svårare att möta en. Sagt och gjort efter några timmar av försäljningar hade jag samlat ihop coinsen för att bygga det här laget:

https://www.futbin.com/17/squad/3233586

Hur tänkte jag med laget?

Målvakt ville jag ha någon som kastar väldigt långt och jag hade en "Draft" i bakhuvudet där jag hade haft Reina och minns hans monsterkast. Billig och har funkat skitbra hittills.

I backlinjen ville jag ha väldigt bra försvarare som blandar viss snabbhet med rejäl styrka. Mest coins spenderade jag på att köpa in Koulibaly IF. Han fungerar jäkligt bra i den här formationen. Chellini och Manolas kompletterar honom bra. Jag kör Shadow på alla backarna för att ha någon chans i kontringar som uppstår. Jag kan också tillägga att Manolas vanliga kort är lika bra som hans IF, jag känner ingen skillnad.

Det verkliga problemet för formationen kom när jag började titta på yttermittfältarna. Dessa ville jag ha fysiska och relativt snabba. Jag vet att många använder Perisic IF som CAM men jag tyckte han passade in för uppdraget, sedan på andra sidan fanns ju Candrevas BC och han fungerar också otroligt bra. Dessa två är lite av nycklar för att formationen ska fungera. Jag har satt anvisningar på dem att dom skall "kom hem i försvar" - vilket dom gör också samt att dom orkar hela matchen.

På mitten var Nainggolan given. Jag tycker att hans första kort är bättre än uppgraderingen så jag slog till på den och sedan tog jag Hamsiks nyaste IF som komplement - dom är helt otroliga.

Längst upp har vi den dödligaste trion jag spelat med Insigne - Mertens - Cuadrado. Alla IF och alla dom nyaste sådana.

Dessa vräker in mål och det är förbannat roligt att spela FIFA igen.

Jag trodde innan att detta skulle bli en tok offensiv uppställning men jag upplever det inte så. Jag har släppt in mycket färre mål sen jag började med denna. Jag har också upplevt fler RQ:s än någonsin tidigare. Jag är inte en jätte bra spelare heller men denna formation ger mig alternativ som jag inte hade innan i både offensiven och defensiven. Den ger också huvudbry till folk som endast har sin hjärna inställd på hur man "ska" försvara mot dom vanliga uppställningarna som "alla" kör med.

Lätt värt att testa för roligt är det

Tack för mig

Borde inte Handanovic vara ett bättre alt? Längre och också Long throw trait..
Citera
2017-04-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Borde inte Handanovic vara ett bättre alt? Längre och också Long throw trait..

Kanske det, men jag är nöjd med Reina än så länge. Inga tabbar eller konstigt beteende
Citera
2017-04-19, 12:05
Medlem
Någon som testat Muriels birthday kort?
Citera
2017-04-19, 12:16
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
vad man tycker olika.. hade hans andra MOTM kort..helt värdelös..
visst provade innan skillupgrade men stora problemet var hans wr. Kan tänka mig att de blir mindre påtagliga som ytter än som striker..

Testade han som striker och för mig har han varit makalös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in