2017-04-06, 19:33
  #445
Medlem
motyls avatar
Klarar fan inte av människan längre. Har följt henne i flera år och trots att vi befunnit oss i olika politiska fält har jag uppskattat hennes texter och vid flera tillfällen tyckt att hon slagit huvudet på spiken.

Men nu... Herregud. Vilken opportunistisk, kappvändande latmask.

Först biter hon ifrån när hon får kritik gällande sina privata levnadsförhållande, dvs att hennes man är höginkomsttagare och de lever i en välmående förort i sin VILLA. Hon förklarar att hon i det stora hela är ett OFFER för patriarkatet och att hon lever på pardon. Att kritisera hennes enskilda val gynnar ej den feministiska frågan på ett större plan.

Är beredd att hålla med. Rent objektivt, utan vidare värdering.

Men då har människan MAGE att ägna otaliga texter och blogginlägg åt att kritisera och kasta bajs på så kallade "glitterfeminister". Oblygt kräker hon fram hur fel dessa kvinnor tänker när de kallar sig för feminister SAMTIDIGT som de finner viss tillfredsställelse i att sminka, klä upp sig och i övrigt ägna sig åt sitt utseende. Det ni gör är PROBLEMATISKT skriker Lady Dahmer och hytter med näven. Ni är ett offer för patriarkatet, ni är lurade! Mantrar hon tätt följt av hennes sektmedlemmar till ja-sägare. Någon modig själ visar sig och undrar om inte Lady Dahmer, i den position hon befinner sig, är lika mycket hycklare i så fall? 1-3 minuter går innan Lady Dahmers mest trogna följare sammanstrålar i en kollektiv aktion för att tysta, idiotförklara och förolämpa denna person som ens ifrågasatt Lady Dahmer.

Lika friskt kritiserar Lady Dahmer de (kvinnor?) som blir kåta av BDSM, främst rollspel gällande undergiven/dominant. Dessa personer är också lurade och trots att de är av uppfattningen att de tänder på det så är det fel! De tänder på detta på grund av patriarkalt förtryck. Återigen, försiktigt träder en person fram och frågar hur detta utspel går ihop med Lady Dahmers tidigare åsikt att man inte ska "kink-shame:a" diverse fetischer. Lika snabbt som tidigare reagerar Lady Dahmers hjärntvättade följare och träder in för att försvara Sveriges mest dubbelmoraliska och hycklande "feminist".
Citera
2017-04-06, 19:55
  #446
Medlem
Ronilles avatar
Först tigger hon pengar till dator, sedan köper hon blommor för 2000 spänn...http://blogg.ng.se/bloggbevakning/2017/04/antar-att-det-inte-blir-nan-stickling
Citera
2017-04-06, 20:08
  #447
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Först tigger hon pengar till dator, sedan köper hon blommor för 2000 spänn...http://blogg.ng.se/bloggbevakning/2017/04/antar-att-det-inte-blir-nan-stickling

Snacka om maktmissbruk. Folk har ju (enligt dem själva) lagt de sista trötta kronorna av CSN på att sponsra hennes jävla dator.

Min gamla dator valde att krascha vid ett jävligt dåligt tillfälle, jag var mitt i processen att skriva c-uppsats. Utifrån rådande ekonomiska förutsättningar (fattig student) fick jag bita i det sura äpplet och investera i ny dator. Hade inte råd att betala hela summan (köpte macbook pro för ca 14 000) utan valde delbetalning fördelat under 24 månader. I takt med att mina ekonomiska möjligheter förbättrades kunde jag anpassa avbetalningen och redan efter 12 månader hade jag betalt av hela skulden. Visst var det surt så in i helvete att lägga 1500-2000 i månaden på att betala av en dator istället för att lägga pengarna på roligare saker som mina polare/kursare. MEN SÅ ÄR LIVET.

Nu tigger alltså Lady Dahmer pengar för att köpa en ny dator. Samtidigt som hennes man betalar statlig inkomstskatt. Samtidigt som de bor i ett homogent, vitt område i sin faluröda villa.

Ridå.
Citera
2017-04-10, 08:57
  #448
Medlem
Vet inte vad jag ska tycka om den här människan egentligen. Å ena sidan har hon en hel del bra poänger, särskilt vad gäller det närmast patologiska fetthatet i det här samhället, å andra sidan är det en jävla massa gnäll. Hon sitter som sagt i en fin villa, försörjd, med stora möjligheter att tex plugga in sina betyg, bedriva frilansverksamhet, whatever - och allt hon pratar om är hur svåååårt och ooooomöjligt det är eftersom hon kommer från arbetarklass och det är så svårt allting. Ja, det kan man ju älta tills man dör, eller så tar man tag i det och går vidare. Det är inte lätt för någon - och jag skulle tro att Lady Dahmer har bättre förutsättningar än många andra just för att hon gjort sig ett namn nu.
Citera
2017-04-10, 21:54
  #449
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Klarar fan inte av människan längre. Har följt henne i flera år och trots att vi befunnit oss i olika politiska fält har jag uppskattat hennes texter och vid flera tillfällen tyckt att hon slagit huvudet på spiken.

Men nu... Herregud. Vilken opportunistisk, kappvändande latmask.

Först biter hon ifrån när hon får kritik gällande sina privata levnadsförhållande, dvs att hennes man är höginkomsttagare och de lever i en välmående förort i sin VILLA. Hon förklarar att hon i det stora hela är ett OFFER för patriarkatet och att hon lever på pardon. Att kritisera hennes enskilda val gynnar ej den feministiska frågan på ett större plan.

Är beredd att hålla med. Rent objektivt, utan vidare värdering.

Men då har människan MAGE att ägna otaliga texter och blogginlägg åt att kritisera och kasta bajs på så kallade "glitterfeminister". Oblygt kräker hon fram hur fel dessa kvinnor tänker när de kallar sig för feminister SAMTIDIGT som de finner viss tillfredsställelse i att sminka, klä upp sig och i övrigt ägna sig åt sitt utseende. Det ni gör är PROBLEMATISKT skriker Lady Dahmer och hytter med näven. Ni är ett offer för patriarkatet, ni är lurade! Mantrar hon tätt följt av hennes sektmedlemmar till ja-sägare. Någon modig själ visar sig och undrar om inte Lady Dahmer, i den position hon befinner sig, är lika mycket hycklare i så fall? 1-3 minuter går innan Lady Dahmers mest trogna följare sammanstrålar i en kollektiv aktion för att tysta, idiotförklara och förolämpa denna person som ens ifrågasatt Lady Dahmer.

Lika friskt kritiserar Lady Dahmer de (kvinnor?) som blir kåta av BDSM, främst rollspel gällande undergiven/dominant. Dessa personer är också lurade och trots att de är av uppfattningen att de tänder på det så är det fel! De tänder på detta på grund av patriarkalt förtryck. Återigen, försiktigt träder en person fram och frågar hur detta utspel går ihop med Lady Dahmers tidigare åsikt att man inte ska "kink-shame:a" diverse fetischer. Lika snabbt som tidigare reagerar Lady Dahmers hjärntvättade följare och träder in för att försvara Sveriges mest dubbelmoraliska och hycklande "feminist".


Pissluderfeminister i sitt esse vet du!
Och detta är lika efterblivet som när folk säger att det är pedofilmode/samhället har bestämt över en om man vill raka fittan frivlligt..

Det är inte förbjudet att vara dum i huvudet.
Citera
2017-04-10, 22:41
  #450
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Snacka om maktmissbruk. Folk har ju (enligt dem själva) lagt de sista trötta kronorna av CSN på att sponsra hennes jävla dator.

Min gamla dator valde att krascha vid ett jävligt dåligt tillfälle, jag var mitt i processen att skriva c-uppsats. Utifrån rådande ekonomiska förutsättningar (fattig student) fick jag bita i det sura äpplet och investera i ny dator. Hade inte råd att betala hela summan (köpte macbook pro för ca 14 000) utan valde delbetalning fördelat under 24 månader. I takt med att mina ekonomiska möjligheter förbättrades kunde jag anpassa avbetalningen och redan efter 12 månader hade jag betalt av hela skulden. Visst var det surt så in i helvete att lägga 1500-2000 i månaden på att betala av en dator istället för att lägga pengarna på roligare saker som mina polare/kursare. MEN SÅ ÄR LIVET.

Nu tigger alltså Lady Dahmer pengar för att köpa en ny dator. Samtidigt som hennes man betalar statlig inkomstskatt. Samtidigt som de bor i ett homogent, vitt område i sin faluröda villa.

Ridå.

Vad ska du lägga 14 papp på en uppsats för? Dumheter! Ingen utbildning kräver det.
Citera
2017-04-11, 02:47
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Vet inte vad jag ska tycka om den här människan egentligen. Å ena sidan har hon en hel del bra poänger, särskilt vad gäller det närmast patologiska fetthatet i det här samhället, å andra sidan är det en jävla massa gnäll. Hon sitter som sagt i en fin villa, försörjd, med stora möjligheter att tex plugga in sina betyg, bedriva frilansverksamhet, whatever - och allt hon pratar om är hur svåååårt och ooooomöjligt det är eftersom hon kommer från arbetarklass och det är så svårt allting. Ja, det kan man ju älta tills man dör, eller så tar man tag i det och går vidare. Det är inte lätt för någon - och jag skulle tro att Lady Dahmer har bättre förutsättningar än många andra just för att hon gjort sig ett namn nu.

"Patologiska fetthatet" driver du med mig eller? Fetma får inte ens halva slängen med sleven som rökning får trots att det dödar fler och är på uppgång. Folk får väl sänka sin livskvalitet och göra sig mer oattraktiva bäst de vill men försök inte få det till att vara någon bra sak.
Citera
2017-04-11, 02:48
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Vad ska du lägga 14 papp på en uppsats för? Dumheter! Ingen utbildning kräver det.

Fattiga studenter har ju rätt ofta tillgång till universitetet/skolans datorer där de kan fila på uppsatser annars. Inte lika bekvämt som att sitta hemma men bra mycket billigare än en ny statuslaptop a la macbook pro.
Citera
2017-04-11, 23:25
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
"Patologiska fetthatet" driver du med mig eller? Fetma får inte ens halva slängen med sleven som rökning får trots att det dödar fler och är på uppgång. Folk får väl sänka sin livskvalitet och göra sig mer oattraktiva bäst de vill men försök inte få det till att vara någon bra sak.

På vilket sätt försöker jag göra fetma till "en bra sak"?
Du är själv rätt bra exempel på ett helt irrationellt fettförakt. Vad vet du om tjockas livskvalitet? Ett annat bra exempel är tråden här på fb om nån annan instagramtjej, kobran hugger till eller vad fasen hon heter. Jag har sällan sett så mycket moralpanik över att en brud visar sig i underkläderna, för hon är ju inte smal, and wont someone PLEASE think of the children??!!
Citera
2017-04-19, 11:47
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
På vilket sätt försöker jag göra fetma till "en bra sak"?
Du är själv rätt bra exempel på ett helt irrationellt fettförakt. Vad vet du om tjockas livskvalitet? Ett annat bra exempel är tråden här på fb om nån annan instagramtjej, kobran hugger till eller vad fasen hon heter. Jag har sällan sett så mycket moralpanik över att en brud visar sig i underkläderna, för hon är ju inte smal, and wont someone PLEASE think of the children??!!

Vad får dig att tro att det rör som vare sig förakt eller något irrationellt? Jag vet massor om tjockas livskvalitet, jag levde det själv ett tag och kan även se hur statistiken ser ut med mobilitet, krämpor, sjukdomar och lidande för människor som är obesa. Du skriver som att vårat samhälle, ett samhälle där allt fler blir allt fetare och dör på grund av det, samtidigt som man i andra delar av världen svälter till döds, skulle ha ett stort problem med fettförakt. Lite perspektiv skulle antagligen inte skada.

Vem instagramtjejen du beskriver är har jag ingen aning om och jag kan inte påstå det stör mig det minsta om feta människor syns på bild, vare sig de har underkläder på sig eller inte. Gillar jag inte bilden jag ser är det ju ganska lätt att klicka vidare.
Citera
2017-04-20, 10:57
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Vad får dig att tro att det rör som vare sig förakt eller något irrationellt? Jag vet massor om tjockas livskvalitet, jag levde det själv ett tag och kan även se hur statistiken ser ut med mobilitet, krämpor, sjukdomar och lidande för människor som är obesa. Du skriver som att vårat samhälle, ett samhälle där allt fler blir allt fetare och dör på grund av det, samtidigt som man i andra delar av världen svälter till döds, skulle ha ett stort problem med fettförakt. Lite perspektiv skulle antagligen inte skada.

Vem instagramtjejen du beskriver är har jag ingen aning om och jag kan inte påstå det stör mig det minsta om feta människor syns på bild, vare sig de har underkläder på sig eller inte. Gillar jag inte bilden jag ser är det ju ganska lätt att klicka vidare.

Vi HAR ett problem med fettförakt i vårt samhälle, ett förakt som folk ibland försöker maskera som "omsorg" och omtanke för feta och deras hälsosituation. Tråden om instsgramtjejen är ett bra exempel på detta fettförakt, alldeles oavsett om just du sett tråden eller vet vem tjejen är.

Men hursomhelst! Denna tråd ska väl handla om LadyDahmer?
Citera
2017-04-20, 13:24
  #456
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Klarar fan inte av människan längre. Har följt henne i flera år och trots att vi befunnit oss i olika politiska fält har jag uppskattat hennes texter och vid flera tillfällen tyckt att hon slagit huvudet på spiken.

Men nu... Herregud. Vilken opportunistisk, kappvändande latmask.

Först biter hon ifrån när hon får kritik gällande sina privata levnadsförhållande, dvs att hennes man är höginkomsttagare och de lever i en välmående förort i sin VILLA. Hon förklarar att hon i det stora hela är ett OFFER för patriarkatet och att hon lever på pardon. Att kritisera hennes enskilda val gynnar ej den feministiska frågan på ett större plan.

Är beredd att hålla med. Rent objektivt, utan vidare värdering.

Men då har människan MAGE att ägna otaliga texter och blogginlägg åt att kritisera och kasta bajs på så kallade "glitterfeminister". Oblygt kräker hon fram hur fel dessa kvinnor tänker när de kallar sig för feminister SAMTIDIGT som de finner viss tillfredsställelse i att sminka, klä upp sig och i övrigt ägna sig åt sitt utseende. Det ni gör är PROBLEMATISKT skriker Lady Dahmer och hytter med näven. Ni är ett offer för patriarkatet, ni är lurade! Mantrar hon tätt följt av hennes sektmedlemmar till ja-sägare. Någon modig själ visar sig och undrar om inte Lady Dahmer, i den position hon befinner sig, är lika mycket hycklare i så fall? 1-3 minuter går innan Lady Dahmers mest trogna följare sammanstrålar i en kollektiv aktion för att tysta, idiotförklara och förolämpa denna person som ens ifrågasatt Lady Dahmer.

Lika friskt kritiserar Lady Dahmer de (kvinnor?) som blir kåta av BDSM, främst rollspel gällande undergiven/dominant. Dessa personer är också lurade och trots att de är av uppfattningen att de tänder på det så är det fel! De tänder på detta på grund av patriarkalt förtryck. Återigen, försiktigt träder en person fram och frågar hur detta utspel går ihop med Lady Dahmers tidigare åsikt att man inte ska "kink-shame:a" diverse fetischer. Lika snabbt som tidigare reagerar Lady Dahmers hjärntvättade följare och träder in för att försvara Sveriges mest dubbelmoraliska och hycklande "feminist".
Det hon håller på med är alltså "traditionella könsroller - shaming"? Vad fan? Måste alla dela kinks med fru Natasha?

True story - en mig närstående väninna skaffade ett konto på familjeliv bara på kul (massa år sen) och hittade en tråd om "Lady" D. Hon skrev väl något ogillande i den tråden där de flesta strök medhårs. Snabbt kom en ilsken armé av kvinnor till Dahmers försvar. Det visade sig att hon då var prominent medlem på sajten/forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in