Klarar fan inte av människan längre. Har följt henne i flera år och trots att vi befunnit oss i olika politiska fält har jag uppskattat hennes texter och vid flera tillfällen tyckt att hon slagit huvudet på spiken.
Men nu... Herregud. Vilken opportunistisk, kappvändande latmask.
Först biter hon ifrån när hon får kritik gällande sina privata levnadsförhållande, dvs att hennes man är höginkomsttagare och de lever i en välmående förort i sin VILLA. Hon förklarar att hon i det stora hela är ett OFFER för patriarkatet och att hon lever på pardon. Att kritisera hennes enskilda val gynnar ej den feministiska frågan på ett större plan.
Är beredd att hålla med. Rent objektivt, utan vidare värdering.
Men då har människan MAGE att ägna otaliga texter och blogginlägg åt att kritisera och kasta bajs på så kallade "glitterfeminister". Oblygt kräker hon fram hur fel dessa kvinnor tänker när de kallar sig för feminister SAMTIDIGT som de finner viss tillfredsställelse i att sminka, klä upp sig och i övrigt ägna sig åt sitt utseende. Det ni gör är PROBLEMATISKT skriker Lady Dahmer och hytter med näven. Ni är ett offer för patriarkatet, ni är lurade! Mantrar hon tätt följt av hennes sektmedlemmar till ja-sägare. Någon modig själ visar sig och undrar om inte Lady Dahmer, i den position hon befinner sig, är lika mycket hycklare i så fall? 1-3 minuter går innan Lady Dahmers mest trogna följare sammanstrålar i en kollektiv aktion för att tysta, idiotförklara och förolämpa denna person som ens ifrågasatt Lady Dahmer.
Lika friskt kritiserar Lady Dahmer de (kvinnor?) som blir kåta av BDSM, främst rollspel gällande undergiven/dominant. Dessa personer är också lurade och trots att de är av uppfattningen att de tänder på det så är det fel! De tänder på detta på grund av patriarkalt förtryck. Återigen, försiktigt träder en person fram och frågar hur detta utspel går ihop med Lady Dahmers tidigare åsikt att man inte ska "kink-shame:a" diverse fetischer. Lika snabbt som tidigare reagerar Lady Dahmers hjärntvättade följare och träder in för att försvara Sveriges mest dubbelmoraliska och hycklande "feminist".
Men nu... Herregud. Vilken opportunistisk, kappvändande latmask.
Först biter hon ifrån när hon får kritik gällande sina privata levnadsförhållande, dvs att hennes man är höginkomsttagare och de lever i en välmående förort i sin VILLA. Hon förklarar att hon i det stora hela är ett OFFER för patriarkatet och att hon lever på pardon. Att kritisera hennes enskilda val gynnar ej den feministiska frågan på ett större plan.
Är beredd att hålla med. Rent objektivt, utan vidare värdering.
Men då har människan MAGE att ägna otaliga texter och blogginlägg åt att kritisera och kasta bajs på så kallade "glitterfeminister". Oblygt kräker hon fram hur fel dessa kvinnor tänker när de kallar sig för feminister SAMTIDIGT som de finner viss tillfredsställelse i att sminka, klä upp sig och i övrigt ägna sig åt sitt utseende. Det ni gör är PROBLEMATISKT skriker Lady Dahmer och hytter med näven. Ni är ett offer för patriarkatet, ni är lurade! Mantrar hon tätt följt av hennes sektmedlemmar till ja-sägare. Någon modig själ visar sig och undrar om inte Lady Dahmer, i den position hon befinner sig, är lika mycket hycklare i så fall? 1-3 minuter går innan Lady Dahmers mest trogna följare sammanstrålar i en kollektiv aktion för att tysta, idiotförklara och förolämpa denna person som ens ifrågasatt Lady Dahmer.
Lika friskt kritiserar Lady Dahmer de (kvinnor?) som blir kåta av BDSM, främst rollspel gällande undergiven/dominant. Dessa personer är också lurade och trots att de är av uppfattningen att de tänder på det så är det fel! De tänder på detta på grund av patriarkalt förtryck. Återigen, försiktigt träder en person fram och frågar hur detta utspel går ihop med Lady Dahmers tidigare åsikt att man inte ska "kink-shame:a" diverse fetischer. Lika snabbt som tidigare reagerar Lady Dahmers hjärntvättade följare och träder in för att försvara Sveriges mest dubbelmoraliska och hycklande "feminist".