Citat:
Ursprungligen postat av
ImamReinfeldt
Tråden går nu runt i cirklar, sida upp och sida ner, pga uppenbarelsen att GM kan ha sprungit norrut vid Malmskillnadsgatan.
För många teorier har detta ingen större betydelse, men för Christrarna har det betydelse.
Jag browsade runt med Google Maps i området (det var länge sedan nu som jag själv brukade vara i krokarna), och det är verkligen idealt för ändamålet. Christrarna A o P skulle trivas som fiskar i vattnet här med deras extremt goda lokalkännedom.
Jag kan riktigt se framför mig hur en andfådd Chrille P lufsar igenom Johanneskyrkogården, kollar att kusten är klar vid Kammakargatan, och tar sig sedan ner till Sigges på Tegnérgatan 16. Allt är över innan Kling och Klang ens har hunnit att reagera.
Chrille A hade förmodligen också gått norrut och sedan zick-zackat sig upp till Hälsingegatan. Fokus låg på fel planhalva hos polisen, i stort sett ingen i området runt Chrille A's bostad visste att Palme var skjuten då Chrille traskade hem. De som visste något om incidenten vid Sveavägen trodde att det var självsanering i den under världen, alltså inget att bry sig om.
Inte bara kan ha gjort, han gjorde det.
De här uppgifterna jag hänvisar till fick mej nästan att trilla av stolen när jag såg det. Men, som allt annat måste man analysera och utvärdera vad det egentligen är som sägs.
Utan att i detalj gå in i innehållet i den information jag sett, kan jag göra en kort förklaring till vad den i till sin viktigaste del betyder.
Den löser inte MOP, det pekar inte ut någon enskild person.
Den mest intressanta betydelsen av den är att den, min bedömning är att den är mycket tillförlitlig, visar att den viktigaste delen av HHs version, den där han klart pekar ut GMs flyktväg och som han sedan bygger hela sitt fall på, är fel.
Jag anser att jag kan påstå detta, och är en sådan oerhört viktigt del av utredningen fel, jag menar att HHs version ligger till grund för vem man letar efter. Flyktvägen är en stor del av pusslet att hitta och förstå vem GM är, det är en beståndsdel i en GM-profil.
Är denna del falsk faller allt som har med HH att göra.
Dessutom finns reella misstankar att detta är medvetet gjort av kretsen kring HH.
Det leder i sin fulla betydelse till att, är en så viktig del som mördarens flyktväg medvetet manipulerad, har man stor anledning att tro att även andra uppgifter som härstammar från HH är fel. Och därmed hela HHs upplägg vilket ännu är det som dominerar i fallet.