Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 03:36
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Har för mig att Tomas Flykt stod i VG:S telefonbok. Minst lika intressant.
Björn Fries står väl ännu i kontakt med Tomas Flykt via Facebook.

Jag får väl se mig själv som en Dammegård i miniatyr efter nattens inlägg men kolla igenom noggrant och kom med synpunkter.
Senast redigerad av Gothus 2017-02-26 kl. 04:08.
Citera
2017-02-26, 05:15
Medlem
Gothuss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274343.ab
"Hade krigstida uppgift
Grupperingens syfte var enligt Donald Forsberg att öva samband i stadsmiljö - vilket man gjorde i samarbete med Föräldraföreningen mot narkotika, FMN, som samlade in uppgifter om gatulangning.
– Vid ett krisläge fanns det en uppgift att fylla och det ville man öva på i fredstid. Samtidigt hjälpte man FMN med att förmedla uppgifter om knarklangare till en kommissarie på Rikskrim så det var två flugor i en smäll, säger Donald Forsberg.
Att gruppen skulle ha haft något att göra med mordet på Olof Palme ser han som "nonsens".
– De utförde ett behjärtansvärt jobb i kampen mot knarket. Att det skulle ha haft något att göra med mordet på Palme är så bortom vett och förnuft att jag inte ens reflekterat över att vända mig till polisen, säger Donald Forsberg."

Nej jag tror inte på dig Donald.
Scientologerna höll till på Kammakaregatan 46 och 23
Senast redigerad av Gothus 2017-02-26 kl. 05:34.
Citera
2017-02-26, 08:03
Medlem
Gothuss avatar
"I juni 1984 genomförde Palme ett officiellt besök i det kommunistiska Östtyskland, där han mötte landets ledare Erich Honecker i Stralsund. Efter mötet meddelade Palme att "med Honecker fick jag mycket god kontakt."

Så alltmedan Honecker o Palme mumsade på Golonka och Knödel i det gråkommunistiska DDR strosade Ebbe Carlsson och Hans Holmér runt i den Olympiska glädjeyran i Los angeles. Kan det vara möjligt att även dessa två herrar fick bra kontakt med någon?

Jag förstår varför Minnesotasönerna Rand och Hagström tappade tålamodet.
Senast redigerad av Gothus 2017-02-26 kl. 08:09.
Citera
2017-02-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Björn Fries står väl ännu i kontakt med Tomas Flykt via Facebook.

Tomas Fly(c)kt Karlsson är död sedan 2013.
Citera
2017-02-26, 09:18
Medlem
Citat:
Att Ebbe Carlsson och Hans Holmér var i Los Angeles 1984 tycker jag är en intressant gemensam nämnare.

Men början av mitt inlägg är intressantare, men det är väl roligare att konspirera, än att försöka lösa utifrån vad man har antar jag?
Citera
2017-02-26, 09:23
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Tomas Fly(c)kt Karlsson är död sedan 2013.
Ja jo men han står kvar som Tomas Karlsson på fejan än idag.
https://www.facebook.com/tomas.karlsson.1276?fref=ts

Jag är inte förvånad över att han höll på med narkotikafrågor på regeringsnivå.
Holmér var väl där med.
Senast redigerad av Gothus 2017-02-26 kl. 09:33.
Citera
2017-02-26, 09:26
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Vad som framkommer av länken är bland annat att Scientologerna i Stockholm har sin egen detektivbyrå och de kommunicerar ibland med Walkie-Talkie. Artiklarna är ifrån -88.
Björn Fries ska Bl.a vara aktiv i Riksorganisationen för ett drogfritt Sverige.
http://docplayer.se/2824860-Och-valutabrott-expressen-mandagen-den-6-juni-1988.html
Läs gärna på om ITT. De har varit inblandade i ett antal statskupper runt om i världen.
https://en.wikipedia.org/wiki/ITT_Corporation
Och då dyker plötsligt den Sverigebekante Rand Araskog upp som CEO.

Scientologerna hade ett program för att inflitrera CIA på 60-70talet vilket man lyckades förvånadsvärt bra med. Hubbard själv hade kontakter i den världen och en del påstår att hela skapandet av Sci. var U-tjänst-operation. Hursomhelst, deras u-tjänst hade nordiskt huvudkontor i Köpenhamn och gjorde mycket fuffens rent operativt. LSD på tandborstar för kritiker så de skulle uppfattas som tokiga och så...

(Lars Krantz?)
Senast redigerad av heheho 2017-02-26 kl. 09:41.
Citera
2017-02-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ja jo men han står kvar som Tomas Karlsson på fejan än idag.
https://www.facebook.com/tomas.karlsson.1276?fref=ts

Jag vet inte vem som tar ner en FB-sida om personen har avlidit och det inte finns några nära anhöriga som har kännedom om sidan.
Citera
2017-02-26, 10:06
Medlem
Har vi förslag på några underfundiga frågor som LGWP och Camilla Kvartoft bör ställa till åklagaroraklet Krister Petersson på tisdag.

Kommer man att ta hjälp av någon påläst MOP-expert eller kör man magasinssnacket, som inte leder någonstans, men där intervjuobjektet är mycket nöjd med utgången.
Citera
2017-02-26, 10:27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Har vi förslag på några underfundiga frågor som LGWP och Camilla Kvartoft bör ställa till åklagaroraklet Krister Petersson på tisdag.

Kommer man att ta hjälp av någon påläst MOP-expert eller kör man magasinssnacket, som inte leder någonstans, men där intervjuobjektet är mycket nöjd med utgången.

Till att börja med kan GW i detalj förklara varför han numera är övertygad om att CP inte mördade OP från att tidigare varit helt övertygad om det.
Hans mumlande i tidigare säsonger när MOP har tagits upp har varit vaga. Han lutar helt klart åt polisspåret men det vågar han inte säga öppet för då vet han att han skulle bli helt misskrediterad och nämner istället "personer som jobbade med någon typ av säkerhetsarbete".
Citera
2017-02-26, 11:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem som tar ner en FB-sida om personen har avlidit och det inte finns några nära anhöriga som har kännedom om sidan.

Ingen...
Men man kan själv ha ngn inställning så sidor man har på nätet försvinner om man inte loggat in på viss tid.
Citera
2017-02-26, 11:03
Medlem
Citat:

De gick ju inte ut med att tittarna kunde fråga. Tyckte påan var väldigt kort.
Saken blir nog allmän precis som i tisdags med Linköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in