2017-04-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Menar endast på nedre, och där går det in omrking 4500 tror jag. Kändes att det skulle kunnat gå in 1000 till där nere, och minst lika många där över. Som sagt, snittar 25000 hemma men bortaföljena är fortfarande sämst i Stockholm. Eventsupportrar.

Kapaciteten är, med ståplats, 7 000. Polisen har dock reducerat 4500.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Sluta skjut er i foten någon gång. Redan i förra veckan hade vi sålt fler plåtar än ni lyckats till erat senaste bortaderby mot oss. För att inte tala om era pinsamma följen till derbyna på Söderstadion. Jobbigt att åka 12 minuter från solna eller hur va det?

Det sålde väl slut som vanligt för oss på Tele2? Vi kan bråka i evigheter men faktum är att jag inte minns senast jag såg en slutsåld bortasektion när vi mött Hammarby - det var nog 2006 senast (reserverar mig såklart för fel) - och det är väl lite det som kritiken handlar om.

Apropå följen så menar du väl följet* och tänker på 2006? Kommer inte ihåg fler derbyn på 2000-talet och i cupen 199x var det slutsålt.
Senast redigerad av Lindgren08 2017-04-18 kl. 21:37.
Citera
2017-04-18, 21:33
Medlem
Citat:
Menar endast på nedre, och där går det in omrking 4500 tror jag. Kändes att det skulle kunnat gå in 1000 till där nere, och minst lika många där över. Som sagt, snittar 25000 hemma men bortaföljena är fortfarande sämst i Stockholm. Eventsupportrar.
Det där löjliga och felaktiga påståendet om eventsupportrar anmärkte Salorm på så det skippar jag men sämst bortafölje i Stockholm vet jag inte heller om det stämmer.

Dif är väl bättre på att kraftsamla på bortaplan men har också sämre lägstanivå vad gäller kvantitet utanför Stockholm.
Citera
2017-04-18, 21:40
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ungdomarna slapp i alla fall själva stå för självrisken på deras söndersparkade minibuss?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/783x3/egna-malvakten-betalar-skadorna

Är det inte lite ologiskt att ta upp 51% regeln i AFC Eskilstuna debatten? AFC delen gick väl upp på sportslig merit. Ska någon klandras är det väl Eskilstuna City, och de röstade ju enligt stadgar och föreningsdemokrati (även om det bara dök upp 37 röstberättigade).

Är man emot liknande kupper (eller att ett medelstort kompisgäng kan ta över en klubb), som att byta namn, flytta, byta färger etc, så borde man väl snarare vara mot 51% regeln?

Sportslig merit är en sanning med modifikation, från superettan till AS, javisst, men vägen innan det har ju varit full av övertagande av klubbar hit och dit, vilket gjort att man hoppat över många divisioner.

Hade man bara haft lite jävla stolthet hade den resan Dalkurd gjort varit möjlig, men den stoltheten finns inte hos ryssholm.

Dock har du rätt i att det inte har så mkt med 51%-regeln att göra, mer med att lag i div 1-5 är alldeles för lätta att kidnappa.
Citera
2017-04-18, 21:41
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mycket kan man kalla bajarna, men just eventsupporters känns lite over the edge när dom presterat stabilt i ~tre år både hemma och borta.
Lite kanske Stabilt hemma ja, men borta är det som vanligt bara kärnan som åker. Man kan ju tycka att kärnan borde ha växt i proportion med att hemmapubliken växt. Men den är fortfarande lika stor som våra, och bortaföljena är fortfarande ungefär lika stora, eller där Bajen till och med har något färre än oss.

Tar tillbaka att de har sämst bortaföljesnitt i Stockholm, fick för mig att Dif var fler där, men kollade upp siffrorna och Bajen var tvåa där 2014 och 2016. 2015 hittade jag inga siffror för.
Citera
2017-04-18, 21:42
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBK
https://www.facebook.com/afceskilstunasupport/

Sjunger högre än er, bondejävel.
Citera
2017-04-18, 22:12
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
En viss okunskap och AFC tycker jag också finns. Folk tror att Ryssholm är nån oligark som hänsynslöst kört över folk. Man får se lite mer nyktert på företeelsen AFC, de har aldrig haft några supportrar alls, och heller inga som lidit över att de flyttat till Eskilstuna, snarare tvärtom. City ville ha dit dem, medlemmarna röstade ja, och de själva ville hitta ett hem där de är välkomna. Win-win. Eskilstunaborna verkar vara glada av att få ett fotbollslag i eliten. Stor skillnad mot hur det gick till i Wimlbedon och Salzburg där lagen redan hade supportrar och historia, här börjar man om från ingenting.
Jo, så är det. Allting har skett inom 51%-regeln och medlemsdemoktatiskt, precis som vi vill ha det i svensk fotboll.
Att sedan ingen verkar bry om vare sig AFC eller Eskilstuna City är en annan sak. Just nu verkar det vara motståndarsupportrar som bryr sig mest. Var väl helt öppet för dessa att bli medlemmar i Eskilstuna City och rösta emot om man nu kände så starkt för detta.
Citera
2017-04-18, 22:21
Medlem
Shuyins avatar
Jag kan ju tycka att det är barnsligt och även elakt att sparka på de som faktiskt försöker göra något supportermässigt av det märkliga hopkoket som kallas för AFC. Det går ju att avsky själva företeelsen men jag tycker det blir fel att rikta det mot de som försöker göra något med laget.

De kommer ju ändå att åka ur om inte i år så nästa år säkert, så inte alltför mycket att hetsa upp sig kring.
Citera
2017-04-18, 22:24
Medlem
HBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Sjunger högre än er, bondejävel.

Ja jo visst
Citera
2017-04-18, 22:31
Medlem
ArneIIIs avatar
Det är också väldigt lätt att sitta i Stockholm eller Göteborg och tjata om hjärta och stötta sitt lokala lag och klanka ner på eskilstunabor som är glada för att de kan gå på allsvensk fotboll. Så jävla mycket bryr man sig inte om division 2 fotboll någonstans. Finns gott om division 2 lag i både Stockholms och Göteborgsområdet som borde ha gott om supportrar i så fall.
Citera
2017-04-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Riktigt lågt och fegt av Göteborgarna att hoppa på deras ungdomar dessutom.

http://www.expressen.se/gt/sport/det-ar-hemskt-de-ar-mentalt-sjuka/

Magisk jävla frilla(och min) han har där!

Går ut fel håll vet jag väl inte om jag håller med om, det beror sig väl på vilken tidsserie man använder, jag tycker det var värre förr, när jag var knatte.
Citera
2017-04-18, 23:58
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Sämst bortafölje i Stockholm? Dif är väl bra tre gånger per år sen ligger man på sina bottennapp när man lockar 70 pers till Örjans Vall eller Borås Arena. AIK har väl på bortaplan varit mest stabila de senaste säsongerna men vi är ju i en egen liga vad gäller hemmastöd.

Märkligt för övrigt att det gaggas om att Bajen har bönder osv, då borde väl egentligen siffrorna var motsatta? Mycket folk borta få hemma. Frågan är hur det egentligen ligger till?
Citera
2017-04-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Sämst bortafölje i Stockholm? Dif är väl bra tre gånger per år sen ligger man på sina bottennapp när man lockar 70 pers till Örjans Vall eller Borås Arena. AIK har väl på bortaplan varit mest stabila de senaste säsongerna men vi är ju i en egen liga vad gäller hemmastöd.

Märkligt för övrigt att det gaggas om att Bajen har bönder osv, då borde väl egentligen siffrorna var motsatta? Mycket folk borta få hemma. Frågan är hur det egentligen ligger till?

70 pers på Borås arena, tänker du på när vi samtidigt hade match i finalserien mot HV71 ?...Om du skulle ta dig tid att faktiskt kolla upp våra bortaslffror senaste två åren har vi blivit väldigt jämna. Men vad kan man förvänta sig av Flashbackkrigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in