2017-03-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det inte hon som snaskar Showans kotte på daglig basis?
Jo precis. Hon kanske skulle bli expert på prinskorvar istället för supporterfrågor? Hon har ju erfarenhet från Showan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det finns ju en anledning till att hon inte är kvar i AIK längre. Rätt eller fel får någon annan bedöma, men detta förklarar ju i varje fall varför
Visst var det väl så att hon blev bortröstad men valde att gå emot beslutet och stanna kvar i er styrelse? Det skulle vara anledningen till hoten (de som hon aldrig presenterat f.ö)
Citera
2017-03-28, 10:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Tippar också på runt 6k, hörde att folk med ip i skånetrakterna inte kunde köpa biljetter på deras sektioner. De kör antagligen vpn isf.

Blir lätt årets match, både för oss Malmöiter, och säkert för er göteborgare oxå!

Lite off topic, går det spårvagn/buss till Liseberg från gbg C? Har inte varit i gbg på minst 8 år! Eller kan man promenera till Liseberg från centralen?

Hur har det gått med biljetterna som "makulerades" på vissa sektioner för att sedan återskapas på rena mff-sektioner? Av logiska skäl har jag inte hört så mycket om det här.
Beträffande att gå runt ip i Malmö lär det flyttas folk som visar MFF-sympatier på våra sektioner rätt fort av rena säkerhetsskäl.

Beträffande vagnarna så kan du åka femman ända till Liseberg (Nöjesparken), Sedan fortsätter du gå ett par hundra meter i vagnens färdriktning (Förbi showkrogen Rondo bl.a.) och du kommer då se stationen. Du har Focus-huset på din vänstra sida.
Räkna dock med rejäl bevakning där så det lär inte gå att missas.

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Var det någon som såg Aktuellt igår?

Häckensupportrarna är föredömliga och alla fruktansvärda ramsor som "krossa Djurgårn" eller "gnagarsvin" beror på maskulinitetskultur enligt SVT. Att polisen ibland provocerar fram situationer och begår grov övervåld mot supportrar är tydligen inget som är värt att ta upp.

Experten på supporterkultur var Sofia B. Karlsson och enligt henne beror allt hemskt hat på männen och därför behövs det mer kvinnor på läktaren så lugnar det ner sig...

Detta sker ju vartenda år veckan innan premiären, tidningarna skriver om hur hemskt det är på fotboll, hur alla kommer få lida av huliganerna på varenda match och spår fotbollens död etc. Det är nästan tradition med dylika reportage nu.

Varje år är det också nån liten klack som får uppmärksamhet som Häcken fick i sändningen.
Citera
2017-03-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Detta sker ju vartenda år veckan innan premiären, tidningarna skriver om hur hemskt det är på fotboll, hur alla kommer få lida av huliganerna på varenda match och spår fotbollens död etc. Det är nästan tradition med dylika reportage nu.

Varje år är det också nån liten klack som får uppmärksamhet som Häcken fick i sändningen.
Jag tycker att det är ett uttryck för kulturfientlighet. Att hela tiden göra precis allt för att stoppa en viss typ av kultur och att hela tiden söka efter nya argument om varför det är farligt. Förut var det alltid snack om huliganer som stod inne på läktaren och väntade på rätt tillfälle att få gå bärsärkargång. Nu han den bilden reviderats genom att supportrarna och människor från de olika firmorna berättat hur det i verkligheten ligger till med att de flesta huliganer söker sig till varandra och slåss på en enskild plats långt bort från vanligt folk.

Då tycker man ju att de borde fatta att okej, det kanske varit lite överdrivet och att det kanske inte är så farligt att gå på fotboll. Men istället väljer de att hitta något nytt att klaga på, och nu har de förstårt att vissa skriker könsord och att det förekommer hatramsor. Då väljer man att höja upp det och överdriva det istället...

Det är så uppenbart att SVT och all annan media helt enkelt inte gillar supporterkultur och därmed har som mål att smutskasta den så mycket de bara kan, och finns det inget att klaga på så hittar de nya saker att överdriva.
Citera
2017-03-28, 12:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ofta är de som gnäller på "machokultur" och hat på svenska fotbollsläktare samma personer som hatar andra pga. deras politiska åsikt och kastar sten på polisen
Citera
2017-03-28, 12:41
Medlem
Nu var det så många år sedan jag köpte lösplåtar till våra matcher att jag inte haft någon vidare koll men fick nu höra att våra ståplatsbiljetter kostar 260 kr.

Helt absurt högt och det är väl ingen siffra något annat lag i Sverige kan mäta sig med?
Citera
2017-03-28, 13:24
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu var det så många år sedan jag köpte lösplåtar till våra matcher att jag inte haft någon vidare koll men fick nu höra att våra ståplatsbiljetter kostar 260 kr.

Helt absurt högt och det är väl ingen siffra något annat lag i Sverige kan mäta sig med?

Kan svara för Blåvitt. De vanliga seriematchernai klacken kostar 180 kr och de större matcherna 195 kr. 260 är riktigt dyrt. Vad ligger ett årskort på hos er? Vi betalar 1850 för vuxna i klacken.
Citera
2017-03-28, 13:53
Medlem
VSK börjar närma sig 1000 sålda årskort i div 1 norra.

För att spela i en serie där publiksnittet (borträknat VSK) i fjol var 355 personer så måste det ändå ses som förbannat bra.

F.ö. hoppas jag att många allsvenska lag högljutt kommer låta AFC Eskilstuna få höra vilket skithus dom är.
Citera
2017-03-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Får man en plats på långsidan så ska man pröjsa därefter. Med säsongskort tror jag det ligger på strax över 200 spänn/match (du slipper då den dyra serviceavgiften). Billigt för några av arenans bästa platser.
Citera
2017-03-28, 15:58
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMac
Vet du något mer om detta?
borde kommit ut under förra veckan, men som jag förstår det ska det vara fixat!

Där kom det.
http://www.aikfotboll.se/nyheter/forbatfortringaravmatchupplevelsen2017
Senast redigerad av ErPupone 2017-03-28 kl. 16:14.
Citera
2017-03-28, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
borde kommit ut under förra veckan, men som jag förstår det ska det vara fixat!

Där kom det.
http://www.aikfotboll.se/nyheter/forbatfortringaravmatchupplevelsen2017

Varför kan inte bortasupportrar få stå på kortsidan bara?

Aja, kul att stå sida vid med AIKs långsidesupportrar. Där emellan kommer det förmodligen att ske en hel del stökigheter ifall inte säkerhetsavspärrningarna är tillräckligt stora.
Citera
2017-03-28, 16:56
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Varför kan inte bortasupportrar få stå på kortsidan bara?

Aja, kul att stå sida vid med AIKs långsidesupportrar. Där emellan kommer det förmodligen att ske en hel del stökigheter ifall inte säkerhetsavspärrningarna är tillräckligt stora.
Gissningsvis därför att avspärrningszonerna på gångytan ovanför går där.

Fortfarande kommer bortasupportrar gå in nerifrån dock.
Senast redigerad av ErPupone 2017-03-28 kl. 17:00.
Citera
2017-03-28, 17:03
Medlem
Den stora frågan är hur Malmö ska våga sig till Solna denna säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här