2017-04-18, 19:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testade f.ö Houbigant Fougere Royale igår vilket var en riktigt trevlig bekantskap. Inte helt billig men riktigt schysst old school herrdoft.
Var tvungen att skaffa sample av den, och den var riktigt bra. Påminner lite om Invasion Barbare, fast mindre träig, lite snällare och friskare. Hamnar på min att köpa-lista...
Citera
2017-04-18, 22:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Var tvungen att skaffa sample av den, och den var riktigt bra. Påminner lite om Invasion Barbare, fast mindre träig, lite snällare och friskare. Hamnar på min att köpa-lista...

Ja den är bra faktiskt. Så fort min travelspray är slut så kan den också mycket väl hamna på min köp-lista. Börjar bli mer och mer sugen på Amouage Silver här
Citera
2017-04-18, 22:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja den är bra faktiskt. Så fort min travelspray är slut så kan den också mycket väl hamna på min köp-lista. Börjar bli mer och mer sugen på Amouage Silver här
Den är också bra. Har bara sample av den, men efter att ha testat de flesta lite äldre Amouage så är det den som känns lättast att bära av dem.
Citera
2017-04-18, 22:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den är också bra. Har bara sample av den, men efter att ha testat de flesta lite äldre Amouage så är det den som känns lättast att bära av dem.

Ja, den, Dia och Ciel är nog mina favoriter. Sunshine är också ett av deras bättre släpp på sistone.
Citera
2017-04-19, 09:46
Medlem
Unisertits avatar
Om man ska köpa en herrparfym som luktar viol, vad skulle ni rekommendera då?
Citera
2017-04-19, 10:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit

Antingen Fahrenheit Parfum eller Tom Ford Noir edp
Citera
2017-04-19, 12:48
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Antingen Fahrenheit Parfum eller Tom Ford Noir edp
Tackar, ska testa dom på flygplatsen om ett par timmar. Vad tycker ni om Valentino Uomo?
Citera
2017-04-19, 13:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Tackar, ska testa dom på flygplatsen om ett par timmar. Vad tycker ni om Valentino Uomo?

Helt okej, passar väl bäst på vinterhalvåret eller möjligtvis på nattklubben. Något för den lite yngre publiken mest tror jag även om den funkar egentligen för vem som helst.
Citera
2017-04-19, 17:58
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:

Tycker att Byredo's Unnamed doftade väldigt mycket viol.
Citera
2017-04-19, 20:49
Medlem
Unisertits avatar
Det blev en Fahrenheit. Hann inte testa Byredo's, men är nöjd efter testerna. Får se hur det passar sig under sommarhalvåret! ^^
Citera
2017-04-21, 11:04
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Tänkte införskaffa mig en ny parfym, dom som jag är intresserad av men ännu inte luktat på är:

Chanel Platinum Egoiste, Acqua di Parma colonoa, Tom Ford grey vetiver och Creed Milles Imperial

Någon av er insatta parfymgurus som har någon åsikt angående dessa?
Citera
2017-04-21, 14:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladiatornsKamp
Tänkte införskaffa mig en ny parfym, dom som jag är intresserad av men ännu inte luktat på är:

Chanel Platinum Egoiste, Acqua di Parma colonoa, Tom Ford grey vetiver och Creed Milles Imperial

Någon av er insatta parfymgurus som har någon åsikt angående dessa?

Chanel och Tom Ford är relativt säkra kort. Båda grymma vår/sommardofter som är maskulina. Chanel har dock mycket bättre prestanda på mig så skulle jag välja en blir det Chanel.
AdP Colonia är klassisk och old school, absolut inte för alla. Jag föredrar själv Essenza-versionen.

Creed Millesime Imperial har kanske en av de bästa öppningarna jag någonsin känt, problemet är att denna är över på oerhört kort tid och sen är mer eller mindre hela doften obefintlig. Rutten prestanda, fantastisk öppning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in