2017-04-14, 19:33
Medlem
Både Jimmy White och Ken Doherty får varsitt Wild Card till proffstouren under de två kommande säsongerna. Förväntat och bra!
Citera
2017-04-14, 19:59
Medlem
Millediablos avatar
Publikmagneter som drar den där lilla extra skaran till många turneringar.
Kvalitéer på spelet är väl inte top notch men hade jag sett t.ex Welsh Open eller Malta på plats hade det varit ett plus att se dom namnen spela live.
Citera
2017-04-14, 20:16
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Både Jimmy White och Ken Doherty får varsitt Wild Card till proffstouren under de två kommande säsongerna. Förväntat och bra!
Kul! Och bra för BBC att Ken inte är i sitt forna esse.
Citera
2017-04-14, 20:19
Medlem
Millediablos avatar
Uppsnack live på esp player.
Fasiken missade showen i sin helhet, Fergal lovade bättring och Robertson har flugit dit sin mamma då pappan bara gett otur senaste åren😀
Senast redigerad av Millediablo 2017-04-14 kl. 20:24.
Citera
2017-04-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Uppsnack live på esp player.
Fasiken missade showen i sin helhet, Fergal lovade bättring och Robertson har flugit dit sin mamma då pappan bara gett otur senaste åren😀
Såg showen och tyckte det var en trevlig tillställning, med nästan alla levande världsmästare på plats och dessutom alla spelare som ska spela turneringen i år. Det var där det framkom att White och Doherty får fortsatt förtroende på touren och det blev även officiellt att VM stannar i Sheffield till åtminstone 2027.

Matchtråd skapad för VM-turneringen: (FB) Snooker - VM 2017 - 15 april - 1 maj 2017 - Crucible Theatre, Sheffield, England
Citera
2017-04-15, 07:30
Medlem
Skatteskolks avatar
Det är dags att göra comeback i snooker-tråden nu när VM börjar.

Matchtråd ska vi kanske starta? Tipstävling?
Citera
2017-04-15, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Matchtråd ska vi kanske starta?
Kolla inlägget ovanför...
Citera
2017-04-15, 07:35
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Kolla inlägget ovanför...

Morgontrött och alldeles för ivirig. Bra gjort!
Citera
2017-04-15, 11:37
Medlem
Skatteskolks avatar
När Fergal O'Brien vann sin sista kvalmatch mot David Gilbert sattes ett nytt rekord i längsta frame. Vad sägs om 02:03:16? Två timmar långt.
Citera
2017-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ronnie är sur på World Snooker för att de hotar med att straffa honom för beteendet under Masters då han ska ha svurit åt en fotograf och offentligt kritiserat en domare samt kanske även hans egendomliga beteende i vissa intervjuer under den senaste tiden. Här finns lite mer info: http://www.bbc.com/sport/snooker/39616925
Jag tycker det här passar mycket bättre i den här tråden än i VM-tråden.

Ronnie har en blogg på Eurosport där han tydligt i två inlägg beskriver sin syn på saken:

http://www.eurosport.co.uk/snooker/ronnie-o-sullivan-free-speech-is-being-stifled-in-snooker-i-m-no-longer-willing-to-meet-the-cost_sto 6050305/story.shtml

http://www.eurosport.co.uk/snooker/ronnie-osullivans-wonderwall-there-are-many-things-i-d-like-to-say-to-you-but-i-don-t-know-how_sto60 91826/story.shtml

Jag tycker definitivt att Ronnie beter sig som en treåring, men tycker ändå att det är rimligt att han känner sig orättvist behandlad om det ligger lite sanning i hans påståenden.

World Snooker är naturligtvis medvetna om Ronnies unika ställning på snookerscenen och bland supportrar, så det känns som att det borde ligga i deras intresse att han spelar så länge som möjligt. Självklart betyder inte det att reglerna inte ska gälla även för O'Sullivan, men eftersom han är en så udda figur kanske man kan försöka ha lite känsla med varningarna och framförallt på vilket sätt man framför dessa. Varför inte ha en diskussion med alla berörda parter direkt efter turneringen och sedan gå ut med någon form av ett gemensamt, officiellt uttalande. Förhoppningsvis skulle man slippa denna typ av "missförstånd".

Samtidigt är jag inte säker på att Barry Hearn tycker att den här uppståndelsen är särskilt besvärande även om han uttrycker sig så. Alla rubriker Ronnie O'Sullivan lyckas skapa är reklam för sporten och så länge det inte går totalt överstyr, är det på sätt och vis positiv reklam.

Vad Ronnie har att tjäna på detta vet jag faktiskt inte, men förmodligen känner han sig orättvist behandlad på riktigt och vill ha ett slut på det. Att han gör det på ett sådant här spektakulärt sätt är naturligtvis larvigt, men typiskt Ronnie. (Jag säger inte att han är orättvist behandlad, men han tycker förmodligen det själv.)
Citera
2017-04-18, 17:45
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag tycker det här passar mycket bättre i den här tråden än i VM-tråden.

Ronnie har en blogg på Eurosport där han tydligt i två inlägg beskriver sin syn på saken:

http://www.eurosport.co.uk/snooker/ronnie-o-sullivan-free-speech-is-being-stifled-in-snooker-i-m-no-longer-willing-to-meet-the-cost_sto 6050305/story.shtml

http://www.eurosport.co.uk/snooker/ronnie-osullivans-wonderwall-there-are-many-things-i-d-like-to-say-to-you-but-i-don-t-know-how_sto60 91826/story.shtml

Jag tycker definitivt att Ronnie beter sig som en treåring, men tycker ändå att det är rimligt att han känner sig orättvist behandlad om det ligger lite sanning i hans påståenden.

World Snooker är naturligtvis medvetna om Ronnies unika ställning på snookerscenen och bland supportrar, så det känns som att det borde ligga i deras intresse att han spelar så länge som möjligt. Självklart betyder inte det att reglerna inte ska gälla även för O'Sullivan, men eftersom han är en så udda figur kanske man kan försöka ha lite känsla med varningarna och framförallt på vilket sätt man framför dessa. Varför inte ha en diskussion med alla berörda parter direkt efter turneringen och sedan gå ut med någon form av ett gemensamt, officiellt uttalande. Förhoppningsvis skulle man slippa denna typ av "missförstånd".

Samtidigt är jag inte säker på att Barry Hearn tycker att den här uppståndelsen är särskilt besvärande även om han uttrycker sig så. Alla rubriker Ronnie O'Sullivan lyckas skapa är reklam för sporten och så länge det inte går totalt överstyr, är det på sätt och vis positiv reklam.

Vad Ronnie har att tjäna på detta vet jag faktiskt inte, men förmodligen känner han sig orättvist behandlad på riktigt och vill ha ett slut på det. Att han gör det på ett sådant här spektakulärt sätt är naturligtvis larvigt, men typiskt Ronnie. (Jag säger inte att han är orättvist behandlad, men han tycker förmodligen det själv.)
Personligen hoppas jag att han blir avstängd en gång för alla. Han är en disgrace för alla idrottsmän. Spelar ingen roll att han är störst. Samma sak som med surpuppan och lipsillen Tiger Woods. Så mycket negativ energi omkring dem.

Jag förstår att många älskar ROS, det är bara att titta på snookerpubliken där minst 70 procent ser ut att bestå av kåkfarare och före detta gruvarbetare. De har lätt att identifiera sig med en low-life som ROS. Jag har följt honom i hela hans karriär i stort sett och kan bara konstatera att hans fuck-ups inte direkt är några engångshändelser. De poppar upp ungefär lika ofta som det är en ny turnering. Vissa tillfällen värre än andra givetvis.

Att han dessutom tror att han ser ut som Dorian Gray fast han i själva verket är en skev variant av Mr Bean gör han han även drar ett löjets skimmer över sig som är svårt att matcha.

Kan man dock helt bortse från mina invändningar är han fenomenal. Jag hoppas alltid att han ska förlora men om han vinner tycker jag att det är fair eftersom han bjudit på sådan fantastisk snooker. Det är möjligheten till denna helgardering som gör att jag trots allt gärna ser hans matcher.
Citera
2017-04-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kan man dock helt bortse från mina invändningar är han fenomenal. Jag hoppas alltid att han ska förlora men om han vinner tycker jag att det är fair eftersom han bjudit på sådan fantastisk snooker. Det är möjligheten till denna helgardering som gör att jag trots allt gärna ser hans matcher.
Haha, jag bortser nog från ganska mycket när jag ser O'Sullivan spela. Han kommer undan med mycket, allt skulle naturligtvis vara ännu mer urlöjligt om han inte var så otäckt bra.

Jag väljer aktivt att stå ut med alla hans hyss så länge han bjuder på snooker av högsta klass. Finns dessutom en viss komik i att sportens kanske bästa någonsin samtidigt är den största kufen av alla. Egentligen vet jag inte om han saknar respekt, han är bara udda och så blir det lite tokigt ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in