2017-04-18, 20:00
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej jag kommenterade hans bruk av ordet "personligt"
herregud människa. Lägg dig inte i hans och min debatt fokusera på vår istället.

Finns en alldeles utmärkt röd tråd i mitt inlägg...svara på frågorna och move on...

(FB) Kommande generationen...

"Vad har min ålder med något av vikt att göra överhuvudtaget?" Din ålder är irrelevant, du är förmodligen äldre än mig. Jag skrev det inte heller för att jag undrade exakt hur gammal du är utan mer för att påpeka att tyckte du betedde dig barnsligt, vilket jag tror att du förstod. Det utgjorde funktionen av en metafor, det var inte en fråga jag förväntade mig ett svar på.

Åsyftas radikalfeminism eller radikala feminister? Främst radikala feminister, men dessa har i sin tur förpestat hela den feministiska rörelsen, så man kan säga att hela feminismen har utvecklats till en radikal rörelse. Man kan säga att dagens feminism (tredje vågens feminism) är en form av radikalfeminism. Både och alltså.

"Att du hittat 3-4 tjejer som skrivit "Jag hatar män" på sociala medier? Sitter du och skälver i brallan för det eller?" Detta har jag redan besvarat. Problemet är inte att de skrev det, utan att de blev hyllade för det. Och av dig försvarade.

Nöjd nu? Det var alla frågor du ställde i det inlägget.
Senast redigerad av Vidius 2017-04-18 kl. 20:04.
Citera
2017-04-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Citat:
Ifall du tar grupp som "nordafrikanska män" i våldtäktsstatistik så är de definitivt åtminstone i närheten av lika överrepresenterade gentemot svenska män (20 mot 1) som svenska män är mot svenska kvinnor.
nej skärp dig...
av alla vådltäkter som begås i Sverige så är det 98% manliga förövare.
98%! och tämligen stabil siffra genom åren.
Av alla våldtäkter som begicks sist vi hade utvärdering av invandrare/ svenskar så var det runt 50% som var svenska män.

rejäl skillnad alltså.

Citat:
Vi har inte tillräckligt bra statistik för att veta ifall så är fallet, men rent anekdotiskt känns svenska kvinnor (eller åtminstone orena västerländska kvinnor) som specifikt utvalda för deras taharrushande och tafsningar.

När det gäller mord så drabbas oftast män av andra män, lilsom invandrare drabbas oftast av indandrare som mördar.
Fast vi pratar inte mord generellt.
Vi pratar mord som begås pga grupptillhörighet. I detta fallet kön.
Folk mördas pga kriminalitet....
politiska mord, hit skulle vi kunna lägga terrorism ex.
hatbrott ex. mord på homosexuella etc. och hit skulle vi kunna lägga mord på kvinnor som mördas pga heder, eller för att de vill skiljas, eller för att de inte gör som mannen säger, eller pga sex. etc etc.

Citat:
Rent logiskt måste du fatta att den som är föremål för den andres lust är den som drabbas. Givetvis drabbas homosexuella män (speciellt den fysiskt svagare "pojkaktige" partnern) av tafsningar, sexuella hot, sexuell köp, sexuell våld och till och med lesbiska kvinnor har visat sig ha ungefär lika hög nivå av våld inom relationen som heterosexuella relationer.

Du menar heterosexuella kvinnor har ingen lust till män? Därför som kvinnor inte mördar män?
Det är inte "lusten" som avgör detta. Det är synen på sin rätt till den andre soma gör.
Kvinnor går inte runt generellt och anser sig äga män, ha rätt till mäns kroppar etc. Men det gör många män.

Citat:
I vilket fall så är 90-95% av män är attraherade till kvinnor. Ifall inte kvinnor finns där så har de mer "primitiva" heterosexuella männen inget emot att våldta andra män, detta sker i enorm omfattning i tex fängelsen.

Förpubertala pojkar är förövrigt i många statistik mer i riskzonen att drabbas av pedofilers sexuell utnyttjande än flickor, då fler pedofiler verkar vara homosexuella sådana.

Sexuell förtryck har alltså ingen diskriminerande motiv, anser någon sig ha rätt att ta för sig i livet på andras bekostnad, så gör den det oavsett kön på partnern.

Pojkar, flickor och kvinnor är fysiskt svagare än män och därmed så kan de enklare falla offer för psykopatiska män, eller män utan impulskontroll.

Det viktigaste i frågan är att feminismen skapat ett våldsammare samhälle än den som ni ärvt från patriarkatet. Ni har inga lösningar på manligt våld, ni häller bara bensin i den brinnande byggnaden. Man kan säga att ni överhuvudtaget inte förstår er på manligt våld, med era tomma marxistiska ideer om materialism och era maktstrukturpyramider. Feminismen är inget annat än en pladdermaskin utan lösningar på problemen den babblar om. Kvinnans passiva natur ligger som ett spöke över feminismen.

Så? det finns inga psykopatiska kvinnor? Och män föds med ökad risk för att inte ha impulskontroll kontra kvinnor? Vad säger det i sånt fall om mäns känslosamhet kontra kvinnors?

All forskning visar att våldet har minskat i vår del av världen, det finns alltså anledning misstänka att ju mer jämställt samhälle desto mindre våld snarare. med andra ord..jo! feminism har visst lösning på manligt våld.
Ju mer makt till kvinnor, ju mer jämlikhet på alla plan i samhället desto färre män använder sig av våld.
Citera
2017-04-18, 20:09
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ju mer makt till kvinnor, ju mer jämlikhet på alla plan i samhället

Du är fanimej en riktig sexist, inte sant? Här har vi ett prima exempel på en vrickad feminist. Påstå aldrig igen att du står för jämställdhet tack. Det du skriver är alldeles för dumt för att vara värt att ens kommentera, du är bortom räddning.
Senast redigerad av Vidius 2017-04-18 kl. 20:12.
Citera
2017-04-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidius
"Vad har min ålder med något av vikt att göra överhuvudtaget?" Din ålder är irrelevant, du är förmodligen äldre än mig. Jag skrev det inte heller för att jag undrade exakt hur gammal du är utan mer för att påpeka att tyckte du betedde dig barnsligt, vilket jag tror att du förstod. Det utgjorde funktionen av en metafor, det var inte en fråga jag förväntade mig ett svar på.

Åsyftas radikalfeminism eller radikala feminister? Främst radikala feminister, men dessa har i sin tur förpestat hela den feministiska rörelsen, så man kan säga att hela feminismen har utvecklats till en radikal rörelse. Man kan säga att dagens feminism (tredje vågens feminism) är en form av radikalfeminism. Både och alltså.

"Att du hittat 3-4 tjejer som skrivit "Jag hatar män" på sociala medier? Sitter du och skälver i brallan för det eller?" Detta har jag redan besvarat. Problemet är inte att de skrev det, utan att de blev hyllade för det. Och av dig försvarade.

Nöjd nu? Det var alla frågor du ställde i det inlägget.

Radikal betyder något.

Det betyder att man vill göra om något från grunden eller de kan betyda att man är extremvänster...
antar att det är det sista du syftar på....
då blir ju motfrågan hur fasen vet du att de tjejer du citerat i din TS är vänster?
Du har liberala feminister du har feminism hos konservativa idag.
Även dessa tjejer kan du nog finna sitta på sociala medier och vara fly förbannade.
1,2,3:e vågen syftar inte på vilken politisk riktning som ligger bakom utan mer vilka frågor man driver.

Och nej man kan inte alls säga att allt feminism idag är radikal. Du har en politisk verksamt feminism, den sitter i R&R eller jobbar politiskt ex. Du har feminism inom akademin och du har feminism som drivs
på social media, det är den senare du irriterar dig på, men som att den är knappast all feminism av idag.

Och vilka hyllade dessa tjejer som skrev detta ytterligare 3-4 andra feminister?
Och hur sått sig dessa tycker du mot ex. motståndet mot feminism på detta forum?

hmm?

Finns ingen som "hyllar" at man skriver "jag hatar......."
är ju bara resultatet av ett medias krav om kortfattade oneliners.
Citera
2017-04-18, 20:28
Medlem
Citat:
Du är fanimej en riktig sexist, inte sant? Här har vi ett prima exempel på en vrickad feminist. Påstå aldrig igen att du står för jämställdhet tack. Det du skriver är alldeles för dumt för att vara värt att ens kommentera, du är bortom räddning.
ja visst fruktansvärt sexistiskt kräva 50% av makten i världen åt 50% av befolkningen...fan vilket kräk jag är...män ska ju för helvete ha minst 80% helt 100% eller hur?

Av världen parlament idag så innehar kvinnor runt 23%

alldeles för mycket eller hur? vilka sexistiska svin kvinnor är som kräver mer....de borde jiu fan bara hålla käften.

http://data.worldbank.org/indicator/SG.GEN.PARL.ZS?order=wbapi_data_value_2015+wbapi_d ata_value+wbapi_data_value-last&sort=desc
Citera
2017-04-18, 20:41
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
ja visst fruktansvärt sexistiskt kräva 50% av makten i världen åt 50% av befolkningen...
Det kan man fundera över, men du skrev:

Ju mer makt till kvinnor, ju mer jämlikhet på alla plan i samhället.

Alltså

Men du menade kanske inte vad du skrev, igen?

Edit: Jag märker aldrig ord, men min mamma hade blivit grinig om jag sagt ju mer kvinnor ju mer jämlikhet istället för ju mer kvinnor desto mer jämlikhet. Och jag brukar lyssna på mamma.
Citera
2017-04-18, 20:45
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
ja visst fruktansvärt sexistiskt kräva 50% av makten i världen åt 50% av befolkningen...fan vilket kräk jag är...män ska ju för helvete ha minst 80% helt 100% eller hur?

Jag hoppas verkligen för ditt eget bästa att du driver nu. Du har aldrig nämnt något om att jämna ut maktpositioner, utan det du sa var att kvinnor passar bättre för maktpositioner. Helt otroligt, aldrig sätt någon argumentera på ett sådant förvrängt sätt. Det hjälper inte heller att du uttrycker dig på ett oerhört omoget sätt heller. Personligen föredrar jag att maktpositioner ska fördelas efter kvalifikationer och inte kön, men du ser ju uppenbarligen annorlunda på saken.
Citera
2017-04-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Alltså

Edit: Jag märker aldrig ord, men min mamma hade blivit grinig om jag sagt ju mer kvinnor ju mer jämlikhet istället för ju mer kvinnor desto mer jämlikhet. Och jag brukar lyssna på mamma.
ja självklart!

om kvinnor uppbär 30% av makten i samhället och män 70% av makten..

så är det ju självklart att ju mer makt åt kvinnor...ju mer jämställdhet

jämställdhet är 50/50.

Otroligt svårt begripa eller hur?
Citera
2017-04-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Alltså

ja självklart!

om kvinnor uppbär 30% av makten i samhället och män 70% av makten..

så är det ju självklart att ju mer makt åt kvinnor...ju mer jämställdhet

jämställdhet är 50/50.

Otroligt svårt begripa eller hur?
Citera
2017-04-18, 20:52
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen för ditt eget bästa att du driver nu. Du har aldrig nämnt något om att jämna ut maktpositioner, utan det du sa var att kvinnor passar bättre för maktpositioner. Helt otroligt, aldrig sätt någon argumentera på ett sådant förvrängt sätt. Det hjälper inte heller att du uttrycker dig på ett oerhört omoget sätt heller. Personligen föredrar jag att maktpositioner ska fördelas efter kvalifikationer och inte kön, men du ser ju uppenbarligen annorlunda på saken.

jasså det sa jag...kan du citera den meningen där jag skriver att kvinnor passar bättre på matkpositioner tack.

Omoget är det du just nu kör med, det är t.o.m förbjudet på detta forum visste du ens det?
kallas trams och off topic och brukar anmälas.

Du klarar inte debattera din eget ämne i tråden, hela din poäng med att sitta här verkar vara att kräkas på folk. Klart omoget.

men vi kan lägga ner eftersom din hjärnmognad inte helt verkar vara i samklang med kravet på18 års gränsen på detta forum.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-18 kl. 21:26.
Citera
2017-04-18, 21:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så? det finns inga psykopatiska kvinnor?

Faktiskt ca 1/3 så många psykopatiska kvinnor som män. Då kvinnor har fysisk undertag så brukar de snarare göra som den svenska kvinnan som manipulerade sin afghanska pojkvän att mörda hennes föräldrar.

Citat:
Och män föds med ökad risk för att inte ha impulskontroll kontra kvinnor? Vad säger det i sånt fall om mäns känslosamhet kontra kvinnors?

Män har andra impulser än kvinnor överhuvudtaget. Jakt och krig. Testosteron. Allt det där har vi redan diskuterat. Sedan är ju män som inte kan kontrollera sina impulser oerhört mycket mer farliga än kvinnor, vi är skapta för krig, vi är skapta för att mörda. Ifall du ser på vår historia i förcivilisationer så finner du att upp till varannan man dör innan vuxen ålder av andra mäns våld. Dessa impulser kommer inte försvinna bara för att vi blivit civiliserade. Kvinnor i förcivilisationer var inte krigare eller jägare, hela er biologiska natur är inriktade åt helt andra uppgifter.

Att mäns amygdala dessutom är mycket större än kvinnors gör de mycket mer aggressiva. Tja, vi talar ju ändå om en okänd andel (5-20% beroende på hur du mäter) i civiliserade länder som inte kan anpassa sig. Den där bråkstaken som finns i varje klassrum, hur man hanterar honom vet ju faktiskt inte många, men kvinnligt gullande har inte visat sig ge bättre resultat än manlig disciplin och ordning och reda. Japan har ju tillexempel världens lägsta mord per capita med extrem hård hierarkisk skolväsende. Kvinnors dominans över skolan, samt invandringen är nog främsta anledningen till att Sverige är ett allt mer farligt land med machokultur som dominerar allt mer stora delar av våra städer.

Citat:
All forskning visar att våldet har minskat i vår del av världen, det finns alltså anledning misstänka att ju mer jämställt samhälle desto mindre våld snarare. med andra ord..jo! feminism har visst lösning på manligt våld.

Sveriges våld är på uppgång nästan vad man än ser för statistik. Just mord har ju varit i samma nivån som vår absoluta topp i början av 90-talet, och ser ut att slå alla rekord i år. Dödsskjutningar har ökat i rekordfart:

https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1479293808/svts/article11115077.svt/alternates/extralarge/graf-jpg

Sedan så har anmälningar av misshandel, våldtäkt, rån, osv. ökat enormt kraftigt. Men det är säkert bara anmälningsbenägenheten som ökar, eller hur?

Citat:
Ju mer makt till kvinnor, ju mer jämlikhet på alla plan i samhället desto färre män använder sig av våld.

Japan och Polen (traditionella länder drivna av ganska maskulina värderingar) har ju extremt låg mord per capita, medan Sverige har ganska högt (och snabbt ökande) mord per capita.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-04-18 kl. 22:09.
Citera
2017-04-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Faktiskt ca 1/3 så många psykopatiska kvinnor som män. Då kvinnor har fysisk undertag så brukar de snarare göra som den svenska kvinnan som manipulerade sin afghanska pojkvän att mörda hennes föräldrar.

du menar 1/3 av psykopatiska är kvinnor.
eller menar du att det är 1/3 fler kvinnor än män som är psykopater?

Citat:
Män har andra impulser än kvinnor överhuvudtaget. Jakt och krig. Testosteron. Allt det där har vi redan diskuterat.

ehh tror inte tesotesteron har ett skita att göra med krig och jakt.
Krig är ett samhällsbeslut, så är även jakt mestadels.
Testosteron kan hjälpa män bli aggressiva när det behövs...men krig beslutas det om på en helt annan nivå än i mäns individuella hormonstatus.

Citat:
Att mäns amygdala dessutom är mycket större än kvinnors gör de mycket mer aggressiva. Tja, vi talar ju ändå om en okänd andel (5-20% beroende på hur du mäter) i civiliserade länder som inte kan anpassa sig. Den där bråkstaken som finns i varje klassrum, hur man hanterar honom vet ju faktiskt inte många, men kvinnligt gullande har inte visat sig ge bättre resultat än manlig disciplin och ordning och reda. Japan har ju tillexempel världens lägsta mord per capita med extrem hård hierarkisk skolväsende. Kvinnors dominans över skolan, samt invandringen är nog främsta anledningen till att Sverige är ett allt mer farligt land med machokultur som dominerar allt mer stora delar av våra städer.

Njae också rätt osäkert. Mäns amygdala är störa ja, men kan lika väl bero på att män levt ett liv där de mer än kvinnor måste reagera reflexmässigt på hot och har därför dessa områden i hjärnan förstorade.
men betyder ju därför inte att mäns amygdala oftare än kvinnors behöver besluta aggression.

Och hur vet du att japans mordgrad har med deras skola att göra och kanske inte med något annat?
vad har du kausaliteten där?

Sverige är inte ett allt mer farligt land, utan motsatsen sett under längre perspektiv. Vi är avsevärt mer fredliga nu än på ex 50 talet. och låt mig gissa då have vi katederskola.

Citat:
Sveriges våld är på uppgång nästan vad man än ser för statistik. Just mord har ju varit i samma nivån som vår absoluta topp i början av 90-talet, och ser ut att slå alla rekord i år. Dödsskjutningar har ökat i rekordfart:
JO men de tär under väldigt kort tidsperiod, och vi har också stor ökning av befolkningen,
Man bör nog avvakta i kanske 10 år och se om den senaste våldsvågen håller i sig.

Citat:
https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1479293808/svts/article11115077.svt/alternates/extralarge/graf-jpg

Sedan så har anmälningar av misshandel, våldtäkt, rån, osv. ökat enormt kraftigt. Men det är säkert bara anmälningsbenägenheten som ökar, eller hur?
Japan och Polen (traditionella länder drivna av ganska maskulina värderingar) har ju extremt låg mord per capita, medan Sverige har ganska högt (och snabbt ökande) mord per capita.

"enormt kraftigt"?
hmmm.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-18 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in