2017-04-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Risken är dock att en del tänkta friarinnor, av främst rädsla och okunskap, väljer bort honom då han haft cancer.

Tror du? Finns ju många tjejer som är den omhändertagande sorten.
Citera
2017-04-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja vi får se när dem kör igång i höst ifall någon som sökt tidigare söker på nytt. Kunde ju rent humormässigt vara roligt om någon av tjejerna som sökte till Roger eller någon av killarna som sökte till Ann-Katrin provade lyckan igen

Huva! Då blir det ju lyteskomik. Jag ogillar lite när man driver med folk lite (som med dom och Fredrik)
Citera
2017-04-18, 18:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag tror deltidsbrandmannen är en "dark horse" i sammanhanget beträffande vem som får mängder med brev. Han har ett lugn och brandman är ju ett typiskt yrke som lockar till sig många kvinns.
Inte så mycket "dark horse" för min del faktiskt. Tror att han kommer med i programmet.
Han var ju dessutom i behov av hjälp eftersom han blivit bränd av en tidigare relation och därför levt ensam i tio år.
Citat:
Sedan kommer det säkerligen vara en del golddiggers efter han som reste rätt mycket och förhoppningsvis kan han se igenom det och välja en kvinna som vill ha honom och inte hans pengar.
Jag tyckte att han hade ordnat en rätt trevlig livsstil för sig, även om det var ovanligt att höra om en bonde som kan resa på det sättet. Kanske golddigger-varning på mig då?
Citat:
Homo-bonden kan säkert locka en del även om det väl inte varit alltför många brev (i förhållande till rekordskördar) till just homo-bönderna genom åren. Hon såg ju bra ut, var stabil i övrigt.
Den andra tjejen får säkert likt många andra kvinnor i programmet mycket brev, jag gillade henne t.ex.
Det har varit med två homosexuella deltagare i programmet: Peter Gustafson (2008) och Johanna Nordin (2011). Så där fick de ju ihop tillräckligt med brev i alla fall.
Sen var det en ju en kille som sökte till programmet, Christer Yrjas (2014), som inte kom med tyvärr. Hade gärna sett honom i programmet:
https://www.qx.se/noje/26158/bonde-soker-fru-christer-vill-ha-ditt-brev/
Har svårt att se att TV4 skulle tacka nej till möjligheten att ha med en homo-bonde om möjligheten fanns så det kanske stämmer att han inte fick så många brev då.
Några andra fall kommer jag inte ihåg men det kanske har funnits fler?

För övrigt så tyckte jag att den lesbiska bonden som sökte nu, Leonora, verkade rätt jobbig.
Dock så kan det ju bli "bra tv" om hon är med.

Citat:
Risken är dock att en del tänkta friarinnor, av främst rädsla och okunskap, väljer bort honom då han haft cancer.
Citat:
Jag hoppas att inte tjejer väljer bort honom bara för att han haft cancer, men som du säger, det finns ju okunskap hos många när det gäller sjukdomar.
Finns ju alltid en risk att cancern kommer tillbaka tyvärr. Vi fick ju heller inte veta vilken typ av cancer det var. Stackars kille.
Tyckte han verkade trevlig osv men frågan är om han är redo för ett förhållande med tanke på tiden som hans skidåkning tar. Han sa även att han sökte en tjej i första hand och att fru fick komma senare. Något man kan förstå med tanke på hans ålder, samtidigt så svarade killen som bara var två år äldre direkt att det var just en fru han sökte. Så lite skillnad där...
Citera
2017-04-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Finns ju alltid en risk att cancern kommer tillbaka tyvärr. Vi fick ju heller inte veta vilken typ av cancer det var. Stackars kille.
Tyckte han verkade trevlig osv men frågan är om han är redo för ett förhållande med tanke på tiden som hans skidåkning tar. Han sa även att han sökte en tjej i första hand och att fru fick komma senare. Något man kan förstå med tanke på hans ålder, samtidigt så svarade killen som bara var två år äldre direkt att det var just en fru han sökte. Så lite skillnad där...

Googlade man lite så fanns det lite om Erik:
http://www.allers.se/eriks-influensa-var-cancer/

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/ovanaker/edsbybonde-med-i-nya-bonde-soker-fru-yngst-i-arets-sasong

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/ovanaker/lakare-trodde-eriks-cancer-var-influensa-hoppas-ingen-annan-behover-ga-igenom-det

Fast är det inte rätt vettigt att om man är 21/22 i första hand söka sig en flickvän i stället för fru? Sedan hade han väl inte haft något förhållande på flera år?
Citera
2017-04-18, 19:16
Medlem
Lostworlds avatar
Roligast i programmet var för övrigt mötet med gamle deltagaren Marcus.
Han är alltså fortfarande singel.

Linda: Varför är du singel då?
Marcus: Ja, men jag håller på med annat. Jag hinner inte med det. Jag känner att jag orkar inte.

Gammal artikel om Marcus singelliv här:
http://www.expressen.se/noje/extra/bonde-marcus-vet-inte-varfor-jag-ar-singel/
Citera
2017-04-18, 19:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Googlade man lite så fanns det lite om Erik:
http://www.allers.se/eriks-influensa-var-cancer/

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/ovanaker/edsbybonde-med-i-nya-bonde-soker-fru-yngst-i-arets-sasong

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/ovanaker/lakare-trodde-eriks-cancer-var-influensa-hoppas-ingen-annan-behover-ga-igenom-det

Hodgkins var det alltså som han hade drabbats av. Tack för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Fast är det inte rätt vettigt att om man är 21/22 i första hand söka sig en flickvän i stället för fru? Sedan hade han väl inte haft något förhållande på flera år?
Jo, och jag skrev ju det, att det var förståeligt med tanke på hans ålder. (Sen att han inte haft ett förhållande på ett tag är ju inte så konstigt eftersom han varit sjuk och dessförinnan var han ju bara tonåring så då kanske det inte var så seriöst med förhållanden heller.)

Samtidigt var den andre killen bara 23 år och svarade direkt att det var en fru han ville ha.
Tidigare deltagaren Fredrik Holm var 24 år och nu, sex år senare, han han två barn och ett tredje på väg med tjejen han valde i programmet:
http://www.expressen.se/noje/tv4-paret-ska-fa-barn-vi-vantar-en-liten-lillebror/

Så det är ju lite olika det där. Vissa unga killar som TV4 har valt ut till programmet har ju inte direkt varit redo för ett mer seriöst förhållande och allt har bara runnit ut i sanden.
Citera
2017-04-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har du några favoriter bland årets bönder? Hoppas de som söker är seriösa och förstår vad det innebär. Det var ju vilda diskussioner förra året om huruvida de som söker ska vara redo att bo på landet eller om bönderna ska ge upp sina liv och flytta in till stan. Jag tycker det är självklart att den som vill dejta en bonde också är intresserad av den livsstilen.

Skulle vara rätt kul om det dök upp någon tidigare deltagare. Tydligen är det slut mellan Sigrid och Pål, han ska visst ha tröttnat på alla skriverier som varit. Vet inte om jag är direkt förvånad.

Jag tyckte om Jörgen, han som levde själv med sin dotter och sen den kvinnliga bonden som sökte en man. Det var nåt jag tyckte om hos dem men tycker alla verkade sympatiska och trevliga. Är nog lite tidigt att ha en favorit än, men man lär nog få sina favoriter när dem kör igång på allvar i höst, eller vad tror du??

Ja man borde ju ha fattat vad det innebär innan man söker och den som söker ska ju vilja flytta till en gård och leva det livet som du säger. Annars kan man ju skaffa en partner på annat sätt.

Aha så det är slut mellan Sigrid och Pål, ja där ser man...är inte ett dugg förvånad att han tröttnade och det var nog inte bara skriverierna han tröttnade på, var nog lika mycket på Sigrid skulle jag tro
Citera
2017-04-18, 21:13
Medlem
Citat:
Jag tyckte om Jörgen, han som levde själv med sin dotter och sen den kvinnliga bonden som sökte en man. Det var nåt jag tyckte om hos dem men tycker alla verkade sympatiska och trevliga. Är nog lite tidigt att ha en favorit än, men man lär nog få sina favoriter när dem kör igång på allvar i höst, eller vad tror du??

Ja man borde ju ha fattat vad det innebär innan man söker och den som söker ska ju vilja flytta till en gård och leva det livet som du säger. Annars kan man ju skaffa en partner på annat sätt.

Aha så det är slut mellan Sigrid och Pål, ja där ser man...är inte ett dugg förvånad att han tröttnade och det var nog inte bara skriverierna han tröttnade på, var nog lika mycket på Sigrid skulle jag tro

Ja Sigrid var för mycket av allt. Det har bara varit en massa drama kring henne men hon trivs väl med sådant med det hör inte riktigt hemma i BSF. Tycker att alla bönderna känns trevliga på sitt sätt. Man kommer säkert få nya favoriter när det väl drar igång. Programmet handlar ju om bönder och det är ju met en livsstil vilket de som söket borde förstå.
Citera
2017-04-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja Sigrid var för mycket av allt. Det har bara varit en massa drama kring henne men hon trivs väl med sådant med det hör inte riktigt hemma i BSF. Tycker att alla bönderna känns trevliga på sitt sätt. Man kommer säkert få nya favoriter när det väl drar igång. Programmet handlar ju om bönder och det är ju met en livsstil vilket de som söket borde förstå.

Ja hon är nog mer än vad de flesta män orkar med eller vill ha att göra med. Det kanske är kul en liten stund med en kvinna som Sigrid men sen tröttnar man nog rätt omgående. Men uppmärksamhet och gigantisk självbild är ju hennes andra namn om man säger så.

Vilken av årets kvinnliga bönder skulle du helst vilja se i programmet?? Tyckte om båda på olika sätt och tror produktionen tar med iaf en av dem...eller så tas båda med som förra året?!
Citera
2017-04-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Roligast i programmet var för övrigt mötet med gamle deltagaren Marcus.
Han är alltså fortfarande singel.

Linda: Varför är du singel då?
Marcus: Ja, men jag håller på med annat. Jag hinner inte med det. Jag känner att jag orkar inte.

Gammal artikel om Marcus singelliv här:
http://www.expressen.se/noje/extra/bonde-marcus-vet-inte-varfor-jag-ar-singel/

Ja det verkar inte gå så bra för Marcus på kärleksfronten . Han blev väl om jag inte minns helt fel ganska så rejält bränd när han medverkade i programmet?!

Hoppas dock han finner kärlek när han finner tiden mogen.
Citera
2017-04-19, 09:06
Medlem
Citat:
Ja det verkar inte gå så bra för Marcus på kärleksfronten . Han blev väl om jag inte minns helt fel ganska så rejält bränd när han medverkade i programmet?!

Hoppas dock han finner kärlek när han finner tiden mogen.

Tror faktiskt inte att han är så intresserad av att träffa någon. Han verkar inte bry sig så mycket om det.
Senast redigerad av AlexandraIda 2017-04-19 kl. 09:15.
Citera
2017-04-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ja hon är nog mer än vad de flesta män orkar med eller vill ha att göra med. Det kanske är kul en liten stund med en kvinna som Sigrid men sen tröttnar man nog rätt omgående. Men uppmärksamhet och gigantisk självbild är ju hennes andra namn om man säger så.

Vilken av årets kvinnliga bönder skulle du helst vilja se i programmet?? Tyckte om båda på olika sätt och tror produktionen tar med iaf en av dem...eller så tas båda med som förra året?!

Jag tycker att hon som söker en kvinna att leva med verkar mest spännande att följa.

Sigrid är nog väldigt krävande som person och hon var nog mest ute efter att få uppmärksamhet. Känns ganska löjligt. Hoppas vi slipper sådant i år eftersom det inte tillför något för tittarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in