Citat:
Ursprungligen postat av
Juristakuten
VAD VAR HASTIGHETEN?
Man kan enkelt beräkna den på ett ungefär, jag begär absolut ingen exakt beräkning. Vill bara kolla om vi är av samma uppfattning.
Hög nog att penetrera fasaden på Åhléns, som sagt. Och därmed även hög nog att innebära döden för eventuella människor som eventuellt befann sig emellan. Siffror behövs inte när vi redan vet att lastbilen tagit sig genom fasaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Juristakuten
Jag VET inte, men jag är inte utan vidare beredd att omvärdera allt bara för att ett nättroll skriver att det inte är så!
Kort och gott. Mamman till Ebbas kusin efterlyste henne och uppgav ett signalement som stämde MYCKET BRA ÖVERENS med offret invid Kungsgatan.
En och en halv vecka senare kommer ett nättroll och hävdar "nej, nej, nej, det var inte alls så".
"Jag har inga källor, men min bror (som bor i Göteborg och jobbar inom sjukvård eller brandkår) har sagt att det inte är Ebba".
Finns det anledning till att ifrågasätta nättrollet?
Mjo, jag har sett att du har fått hålla låda i tråden i över en veckas tid med ditt sekundjagande. Och sen kommer jag och förstör allting. Regnade jag på din parad, är det där skon klämmer?
Ska du citera mig (?) får du gärna göra det ordagrant, istället för att hitta på och fara med osanning. Det är inte svårt att scrolla igenom en användares inlägg och klippa/klistra in rätt. För du är väl noga med att det blir
exakt rätt?
Helt off topic egentligen, men vad har du för kriterier för den här "troll"-stämpeln du sätter? Vad avgör om någon/några är troll? Är det alla som inte tycker som du eller? Det påminner lite om samma fruktlösa försök till politiska diskussioner jag tvingats genomlida förr, där de som inte tycker som den som gapar högst är "rasister". Svinga vilt när argumenten tryter, go for it.
Citat:
Ursprungligen postat av
Juristakuten
Svar1-5:
Det kanske hade varit enklare om din påstådda bror (som nu kanske trots allt jobbar som polis, ingen tydlighet där!) skapat sig en ny identitet på FB och skrivit inlägget i eget namn.
Det blir lätt rörigt om någon inte skriver i eget namn!
Vad är nästa steg? Att din bror har en vän som bad dig posta nästa inlägg?
Eller vad tycker du nättroll där?
Det enda min bror skrivit är det som står tydligt angivet (i mitt första inlägg i tråden). Jag hade ju kunnat fråga honom om han är ok med att träffa dig personligen för att uttrycka samma
tankar och funderingar (nota bene), face to face, så kan du hålla honom i handen - samtidigt som ett team med 70 oberoende biologer och fysiker håller i hans andra hand och tar prover, samt analyserar hans DNA i realtid - så att du kan vara säker på att han är en homo sapien och inte någon sorts illuminatisk ödlemänniska som har det personliga livsuppdraget att föra just dig bakom ljuset.. men jag
tror tyvärr att han hade tyckt att det vore lite väl mycket övertid bara för att övertyga en ensam, hysterisk siffertuggare på ett nätforum. Jag har tyvärr ingen
källa på det, dock, utan hänvisar till min intuition (vilken grundar sig på att jag känt min - högst hypotetiske - bror i ett antal decennier nu).
Jag tycker inte att den här diskussionen är sådär fantastiskt givande, ärligt talat. Du tilltalade mig, anklagade mig för det ena och det andra och varvade upp dig något otroligt, och jag har nu försökt bemöta och behandla ditt skoskav efter bästa förmåga. Du får som sagt gärna belägga varför du kallar mig lögnare och nättroll, även om det är otroligt off topic. Du kan med fördel ta det i PM, så skonar vi tråden från fortsatt dylikt trams. Bra så?