2017-04-18, 17:31
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
INGEN dog vid Åhléns, hastigheten var helt enkelt för låg!
Tänk till nu!

"Källa?"

Hastigheten var hög nog att ta lastbilen genom skylten/väggen på Åhléns. Men du har naturligtvis rätt, människor (i synnerhet barn) är mer robust byggda än husväggar och skulle garanterat överleva att hamna i kläm mellan en lastbil och en fasad. Bra där!
Citera
2017-04-18, 17:33
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten67
Bilder finns lättillgängligt på 11-åringen.
En fruktansvärd syn på ett barn i 3 delar...INGET man vill se eller utsättas för.
En av de få gånger jag känner att dödsstraff för gärningsmannen ev skulle vara en rimlig påföljd för detta bestialiska dåd.
Då är vi dock inte bättre än de som utför dessa dåd, men någon gång MÅSTE det vara nog !

Nej, allt talar för att de bilderna visar den döda belgiskan, 31 år gammal, inte elvaåringen.
Citera
2017-04-18, 17:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Hahaha då är de nog 20 tals till? Det var nog några som blev påkörd innan belgiskan. Då har du första offret där

Du fattar nog inte, offer = skadad så att personen dog.
Citera
2017-04-18, 17:35
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Jag känner till det vittnesmålet från brandmannen. Jämför med det här inlägget också:
http://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-julian-36-forsokte-radda-lever/

Men helt plötsligt på betydligt mindre än 24 timmar så har NÄTTROLLET "telescope" genom ett zig-zagande mellan lögner och halvsanningar lyckats etablera en trådsanning totalt utan faktaunderlag.
Jag struntar egentligen i vem som dog var och när, men när någon försöker förvränga fakta då blir jag allergisk!
Vilket syfte har NÄTTROLLET med det och varför är FB:s läsare så lättmanipulerade?

Det är mycket fetmarkerade, stora bokstäver och utropstecken från ditt håll. Du får hemskt gärna tala om vad jag ljugit om, gärna med källa då.
Citera
2017-04-18, 17:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
EBBA FASTNA UNDER LASTBILEN. Jag känner familjen förihelvete. Sluta sprid fel saker. Lite respekt kan du ha åtminstone. Eller blir du ledsen att den lemlästade kroppen inte är Ebba? Fy skäms på dig.

Undrar lite över vad Ebbas familj skulle tänka och tycka om dina inlägg på FB? Har du deras tillåtelse att sprida information om det de har sagt till dig eller vad du har överhörd? De vill ju tydligen inte själva berätta något så vad har du för mandat att ge info om vad som hände Ebba?
Citera
2017-04-18, 17:38
Medlem
Säger återigen. Visa lite respekt, vi alla vet vem som påträffades vart. Först Lena, Sen Chris & Belgiskan, sedan efter flera timmar hittade dem Ebbas kropp. Hel men förvriden. Med insyn skriver jag detta. Kan vi släppa detta för en stund eller? Finns annat å diskutera. Må dem vara ifred.
Citera
2017-04-18, 17:39
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telescope
"Källa?"

Hastigheten var hög nog att ta lastbilen genom skylten/väggen på Åhléns. Men du har naturligtvis rätt, människor (i synnerhet barn) är mer robust byggda än husväggar och skulle garanterat överleva att hamna i kläm mellan en lastbil och en fasad. Bra där!

VAD VAR HASTIGHETEN?

Man kan enkelt beräkna den på ett ungefär, jag begär absolut ingen exakt beräkning. Vill bara kolla om vi är av samma uppfattning.
Citera
2017-04-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Undrar lite över vad Ebbas familj skulle tänka och tycka om dina inlägg på FB? Har du deras tillåtelse att sprida information om det de har sagt till dig eller vad du har överhörd? De vill ju tydligen inte själva berätta något så vad har du för mandat att ge info om vad som hände Ebba?
Kommer inte med FALSK information som dem flesta här inne. Ebbas klasskamrater har fått bilder skickade till sig på den lemlästade kroppen och påstår att det är Ebba. Är det ok tycker du? Klart att familjen inte orkar ta diskussioner med er om det är Ebbas kropp eller ej. Tänk till lite. Det är i stunder som dessa som man står upp för varann och visar respekt, förståelse, medmänsklighet men det har ju ingen av er här inne. Allt blir offentligt framöver så ni får se själva. Men skulle inte vilja att bilder spreds på mina barn och påstodd att det var dem, DÖDA.
Diskutera annat för en stund.
Citera
2017-04-18, 17:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminina
Jag tror dig. Men jag menade att varken jag eller juristakuten har något annat än det som presenterats i bild och ord att gå efter för tilfället.

Jag stod 3 meter från Bikbok. Lejonet närmast Bikbok (ja de var 2 där) följde med över Kungsgatan å precis upp på Drottning på andra sidan. Det går att skåda ett nytt Lejon uppsatt på denna plats nu.

Ang vem som blev påkörd var: Polisen följde upp med vittnesmål dagen efter å vad vi uppfattade dog ingen under lastbilen. Vet allt är konfunderande.

SVT TV4 å div andra sände live från 16.45 på Brottsplatsen. Att de skulle fraktat bort en illa skadad under kvällen som de enligt vad brandmannen säger (han jobbade till 23?) har jag svårt att få ihop. Vad jag minns var det vid 22 jag såg live att de fraktade bort lastbilen. Borde inte fler tittare alt människor nära uppfattat detta?
Senast redigerad av Pandalina4 2017-04-18 kl. 17:46.
Citera
2017-04-18, 17:45
Medlem
Citat:
VAD VAR HASTIGHETEN?

Man kan enkelt beräkna den på ett ungefär, jag begär absolut ingen exakt beräkning. Vill bara kolla om vi är av samma uppfattning.

Hur tänkte du göra den beräkningen och varför har du inte gjort den då?
Citera
2017-04-18, 17:53
Medlem
HGs avatar
Citat:
Kommer inte med FALSK information som dem flesta här inne. Ebbas klasskamrater har fått bilder skickade till sig på den lemlästade kroppen och påstår att det är Ebba. Är det ok tycker du? Klart att familjen inte orkar ta diskussioner med er om det är Ebbas kropp eller ej. Tänk till lite. Det är i stunder som dessa som man står upp för varann och visar respekt, förståelse, medmänsklighet men det har ju ingen av er här inne. Allt blir offentligt framöver så ni får se själva. Men skulle inte vilja att bilder spreds på mina barn och påstodd att det var dem, DÖDA.
Diskutera annat för en stund.

Vore det inte enklare för föräldrarna till Ebba att gå ut med en intervju istället för att skicka närstående och vänner till att göra inlägg på FB?
Alla tidningar i Sverige skulle vilja göra en intervju med föräldrarna och det enda de kunde säga är att vårt barn dog under lastbilen vid Åhlens.
Hade inte allt varit klart då? Kanske kan du föra upp denna lösning med Ebbas föräldrar?

PS - jag har inte tagit bilden på den söndertrasade kroppen samt inte heller spridit den vidare. Så gnäll inte på mig!
Citera
2017-04-18, 18:07
Medlem
Kan man på nåt sätt få tag på förhörsprotokollen så man kan läsa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in