Citat:
Ursprungligen postat av
tuumadree
Kommer inte med FALSK information som dem flesta här inne. Ebbas klasskamrater har fått bilder skickade till sig på den lemlästade kroppen och påstår att det är Ebba. Är det ok tycker du? Klart att familjen inte orkar ta diskussioner med er om det är Ebbas kropp eller ej. Tänk till lite. Det är i stunder som dessa som man står upp för varann och visar respekt, förståelse, medmänsklighet men det har ju ingen av er här inne. Allt blir offentligt framöver så ni får se själva. Men skulle inte vilja att bilder spreds på mina barn och påstodd att det var dem, DÖDA.
Diskutera annat för en stund.
Vore det inte enklare för föräldrarna till Ebba att gå ut med en intervju istället för att skicka närstående och vänner till att göra inlägg på FB?
Alla tidningar i Sverige skulle vilja göra en intervju med föräldrarna och det enda de kunde säga är att vårt barn dog under lastbilen vid Åhlens.
Hade inte allt varit klart då? Kanske kan du föra upp denna lösning med Ebbas föräldrar?
PS - jag har inte tagit bilden på den söndertrasade kroppen samt inte heller spridit den vidare. Så gnäll inte på mig!