2017-04-18, 17:01
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Ditt s.k "nättroll" presenterar väldigt bra argument till varför denne bedömer att det inte är 11-åringen vid aktuella korsningen.

Till skillnad från vissa som uppger 90%-ig (suck) säkerhet utan argument. Ungefär som med de där sekundprecisa gissningarna dårå.

Nämen Snuttis, där du dök upp också...

NÄTTROLLET har inte presenterat några fakta! "Mutter, mutter min blåljuse bror... bl a bl a"
Jag levererade en KÄLLA http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer

Så snuttis vad är det Nättrollet presenterat rent konkret? KÄLLHÄNVISNING?

Och det skulle vara väldigt intressant att se din teori om hastigheter, bromssträckor. tider etc, istället för ditt negativa ordbajseri!
Citera
2017-04-18, 17:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Suck!

Precentera då fullständiga bevis för mig att 11-åriga Ebba Åkerlund dog vid Åhléns så skall jag ändra mig!

Jag tycker inte om den här debatten! Jag vill att offren skall få vila i frid, men när det påstås en massa saker utan att presenteras minsta tillstymmelse till fakta då reagerar jag!

Juristakuten har frågor som många andra har. Exempelvis kunde väl Ebbas föräldrar gå ut i en tidning och säga följande: - Det är inte vår dotter som är på de bilder som har spridits. Vår dotter dog vid Åhlens och blev fastklämd under lastbilen. Tack gode gud att ingen kunde ta bilder på vår dotter. Vi känner stor sympati med Belgiskans anhöriga som måste se dessa bilder på nätet!

Detta uttalande hade väl inte varit så fel eller känsligt? Eller vad tycker ni?
Senast redigerad av HG 2017-04-18 kl. 17:12.
Citera
2017-04-18, 17:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Nämen Snuttis, där du dök upp också...

NÄTTROLLET har inte presenterat några fakta! "Mutter, mutter min blåljuse bror... bl a bl a"
Jag levererade en KÄLLA http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer

Så snuttis vad är det Nättrollet presenterat rent konkret? KÄLLHÄNVISNING?

Och det skulle vara väldigt intressant att se din teori om hastigheter, bromssträckor. tider etc, istället för ditt negativa ordbajseri!

Källa och fakta är inte riktigt samma sak.
Citera
2017-04-18, 17:09
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Juristakuten har frågor som många andra har. Exempelvis kunde väl Ebbas föräldrar gå ut i en tidning och säga följande: - Det är inte vår dotter som är på de bilder som har spridits. Vår dotter dog vid Åhlens och blev fastklämd under lastbilen. Tack gode gud att ingen kunde ta bilder på vår dotter.

Detta uttalande hade väl inte varit så fel eller känsligt? Eller vad tycker ni?

Mycket bra uttalande!

Observera att min huvudpunkt är definitivt inte var de olika offren påkördes/dog.
Utan att få fram fakta om vad som egentligen hände.

Men tydligen är det så att om man söker fakta så blir man ett villebråd!
Citera
2017-04-18, 17:14
Medlem
Citat:
Har du överhuvudtaget läst den här http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer artikeln?

Du försöker etablera en trådsanning, som är extremt dåligt underbyggd! Du tittar inte på bilder och du hänvisar till din påstådda bror som är Polis i Göteborg och hans slutsatser.

Kom igen!

Dumma idiot. Bara för det står att hon var första offret så betyder det inte att hon träffades först. Utan hon dog direkt, de försökte inte ens att göra HLR eller något med tanke på kroppens skick. Hon skulle aldrig klarat sig. Lena & Chris, lena var vid liv men dog på sjukhus, Chris hade iaf lite puls vilket gjorde att dem utförde HLR på honom. Ebba? Ingenting för dem hitta inte henne förens senare.
Citera
2017-04-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geminina
Jag har PRECIS SOM DU inga 100% säkra källor. Allt som både du och h jag har är antaganden och tolkningar av vad vid läst o sett i diverse videor och tidningar. Och tydligen går våra tolkningar isär.

Läs mina inlägg här och ta till er, för jag skriver med en 100% säker källa. Har insyn i det hela. Annars vänta tills fup o liknande kommer
Citera
2017-04-18, 17:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Mycket bra uttalande!

Observera att min huvudpunkt är definitivt inte var de olika offren påkördes/dog.
Utan att få fram fakta om vad som egentligen hände.

Men tydligen är det så att om man söker fakta så blir man ett villebråd!

Håller med Juristakuten. Handlar inte om att gotta sig i bilder på söndertrasade människor utan vill bara veta vad som hände denna dag. Hade varit bäst för alla inblandade om polisen gick ut med information i händelsen. I detta fall är ju allt säkrat och då kunde man även gå ut med mer fakta.
Senast redigerad av HG 2017-04-18 kl. 17:32.
Citera
2017-04-18, 17:17
Medlem
Citat:
Nej. Det är med 90-procentig sannolikhet 11-åringen även om ett nättroll, totalt utan att presentera några som helst bevis, säger att det är Belgiskan.

EBBA FASTNA UNDER LASTBILEN. Jag känner familjen förihelvete. Sluta sprid fel saker. Lite respekt kan du ha åtminstone. Eller blir du ledsen att den lemlästade kroppen inte är Ebba? Fy skäms på dig.
Senast redigerad av tuumadree 2017-04-18 kl. 17:19.
Citera
2017-04-18, 17:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Dumma idiot. Bara för det står att hon var första offret så betyder det inte att hon träffades först. Utan hon dog direkt, de försökte inte ens att göra HLR eller något med tanke på kroppens skick. Hon skulle aldrig klarat sig. Lena & Chris, lena var vid liv men dog på sjukhus, Chris hade iaf lite puls vilket gjorde att dem utförde HLR på honom. Ebba? Ingenting för dem hitta inte henne förens senare.

Första offret betyder alltid i polisrapportering/media att det var den personen som blev skjuten eller påkörd först vid massmord. Man räknar inte offren efter klockslag för dödstillfälle. Du kan gå in i rapporteringar vid massmord och se hur journalistiken fungerar gällande dödsoffer.
Citera
2017-04-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Läs mina inlägg här och ta till er, för jag skriver med en 100% säker källa. Har insyn i det hela. Annars vänta tills fup o liknande kommer

Jag tror dig. Men jag menade att varken jag eller juristakuten har något annat än det som presenterats i bild och ord att gå efter för tilfället.
Citera
2017-04-18, 17:26
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Hej på dig själv!

Jaså, han var inte ens polis... Men åndå försöker du etablera hans slutsatser (om det inte är dina egna) som trådsanning!

Du har uppenbarligen INTE förstått någonting! Varför skulle jag ha något intresse av att något dödsoffer dött på en speciell plats?

Vem är det som är extremt faktaresistent? Ställer frågan igen har du läst: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer ????
Om detta är fel varför har Aftonbladet inte gått ut och dementerat?
Sluta zig-zaga mellan dina flummiga drömmar och vad som är fakta!

Det är ju du som sprider falsarier UTAN faktaunderbyggnad. Du är ju inte ett dugg intresserad av vad som har hänt utan att bara sprida DIN version av vad som hänt utan att ange en ända källa (en luddig bror i Göteborg är inte en källa jämfört med Aftonbladet, trots att jag inte gillar blaskan!)
Presentera lite fakta så vi som har lite kunskap kan bemöta dig på ett anständigt sätt, men att sprida nättroll lögner för knappast diskussionen framåt!

Men vad du hetsar upp dig?

Ok, en sak i taget:

1, Jag har alltså (återigen) inte specificerat vad min bror (som inte är speciellt luddig) har för yrke. Att du först tolkar detta som "polis" och sen (när jag varesig bekräftar eller dementerar detta) tolkar det som "inte ens polis" får stå för dig, men det visar liksom ganska tydligt på detta (som jag noterat flertalet gånger innan, då jag följt tråden) att du tycks ha lätt för att missuppfatta saker.

2, Jag ser att du frekvent upprepar ordet "trådsanning" och eftersom jag inte varit aktiv på Flashback på några år känner jag inte igen det men förmodar att det är modeordet för dagen. Du får gärna utveckla vad du menar med det (eller ja, jag skiter faktiskt i vilket men om det gör dig gladare så svinga på).

3, Du tycks ha hängt upp dig på detaljen med min brors yrke. Jag hade kunnat förstå detta om jag ens i minsta mån hade använt hans yrke som hävstång för det jag skriver, men det gör jag alltså inte. Jag presenterar mina egna åsikter, vidarebefordrar hans - samt bemöter andras. Att jag över huvud taget ens nämnde att han jobbar inom blåljus var för att han i sin text nämner sin vana vid otäcka scener och jag tyckte det var på sin plats med en liten förklaring till detta. Att jag nämnde vilken ort han finns på var specifikt för att det inte skulle misstolkas som att han ingick i de styrkor som var på plats i Sthlm. Att jag inte specificerar exakt vad han jobbar med är för att han inte gett mig sitt medgivande till detta, helt enkelt.

4, Du anklagar mig för att sprida lögner? Vad har jag ljugit om?

5, Jaha nu är jag ett nättroll också? Ok.
Citera
2017-04-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Första offret betyder alltid i polisrapportering/media att det var den personen som blev skjuten eller påkörd först vid massmord. Man räknar inte offren efter klockslag för dödstillfälle. Du kan gå in i rapporteringar vid massmord och se hur journalistiken fungerar gällande dödsoffer.

Hahaha då är de nog 20 tals till? Det var nog några som blev påkörd innan belgiskan. Då har du första offret där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in