Citat:
Ursprungligen postat av
Juristakuten
Hej på dig själv!
Jaså, han var inte ens polis... Men åndå försöker du etablera hans slutsatser (om det inte är dina egna) som trådsanning!
Du har uppenbarligen INTE förstått någonting! Varför skulle jag ha något intresse av att något dödsoffer dött på en speciell plats?
Vem är det som är extremt faktaresistent? Ställer frågan igen har du läst:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer ????
Om detta är fel varför har Aftonbladet inte gått ut och dementerat?
Sluta zig-zaga mellan dina flummiga drömmar och vad som är fakta!
Det är ju du som sprider falsarier
UTAN faktaunderbyggnad. Du är ju inte ett dugg intresserad av vad som har hänt utan att bara sprida
DIN version av vad som hänt utan att ange en ända källa (en luddig bror i Göteborg är inte en källa jämfört med Aftonbladet, trots att jag inte gillar blaskan!)
Presentera lite fakta så vi som har lite kunskap kan bemöta dig på ett anständigt sätt, men att sprida nättroll lögner för knappast diskussionen framåt!
Men vad du hetsar upp dig?
Ok, en sak i taget:
1, Jag har alltså (återigen) inte specificerat vad min bror (som inte är speciellt luddig) har för yrke. Att du först tolkar detta som "polis" och sen (när jag varesig bekräftar eller dementerar detta) tolkar det som "inte ens polis" får stå för dig, men det visar liksom ganska tydligt på detta (som jag noterat flertalet gånger innan, då jag följt tråden) att du tycks ha lätt för att missuppfatta saker.
2, Jag ser att du frekvent upprepar ordet "trådsanning" och eftersom jag inte varit aktiv på Flashback på några år känner jag inte igen det men förmodar att det är modeordet för dagen. Du får gärna utveckla vad du menar med det (eller ja, jag skiter faktiskt i vilket men om det gör dig gladare så svinga på).
3, Du tycks ha hängt upp dig på detaljen med min brors yrke. Jag hade kunnat förstå detta om jag ens i minsta mån hade använt hans yrke som hävstång för det jag skriver, men det gör jag alltså inte. Jag presenterar mina egna åsikter, vidarebefordrar hans - samt bemöter andras. Att jag över huvud taget ens nämnde att han jobbar inom blåljus var för att han i sin text nämner sin vana vid otäcka scener och jag tyckte det var på sin plats med en liten förklaring till detta. Att jag nämnde vilken ort han finns på var specifikt för att det
inte skulle misstolkas som att han ingick i de styrkor som var på plats i Sthlm. Att jag inte specificerar exakt vad han jobbar med är för att han inte gett mig sitt medgivande till detta, helt enkelt.
4, Du anklagar mig för att sprida lögner? Vad har jag ljugit om?
5, Jaha nu är jag ett nättroll också? Ok.