2017-04-18, 08:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Förhoppningsvis gör alla klubbar med större klackar i Allsvenskans som IFK Göteborgs när AFC kommer på besök

Banderoller är en sak men att det sjöngs om horungar kändes bara löjligt. Jag avskyr AFC ty sådär skall inte klubbar skötas i min bok men skall man håna skall det vara som på (dom flesta) banderollerna-med lite finess- inte att vråla horunge-ramsa så mycket. Det är lite för mycket sthlms-fasoner över det.

Sedan är AFC en vidrig klubb som givetvis inte bör få existera i svensk fotboll och än mer patetiskt blir det ju med deras 10-15 15-åriga bortafans...
Citera
2017-04-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Lill-Garvis är AIK.
My bad. Utan att veta mer än att det faktiskt är en riktig (?) gnagarprofil så höjs tifot i mina ögon då.

Gnagets tifo var renare men vårt var mer ambitiöst och då jag har en kärlek för ambitiösa tifon/stadstifon föredrar jag ändå vårt.
Citera
2017-04-18, 10:25
Medlem
powderfuckers avatar
fyfan va tragiskt där i argentina. tänker på farsan, få båda sina söner mördade av samma horunge. tvi vale
Citera
2017-04-18, 10:50
Medlem
Inte det bästa vi gjort direkt, men inte heller det sämsta. Första gången vi testar en variant högre banderoll på innerplan. Tråkigt att det blev lite glest med folk på läktaren, men vad ska man förvänta sig i division 1. Dessutom gick mycket folk åt att hålla upp banderollen, så flaggviftandet blev inte riktigt som vi tänkt oss.

Menmen, godkänt i mina ögon, har dock högre förväntningar på kommande tifon under säsongen.

http://forumbilder.se/G82CI/17972301-1610019602359050-7850346104188271082-o
Citera
2017-04-18, 12:04
Medlem
ErPupones avatar
AIK-Tifo skänker vinsten från betssons kampanj "visa färgerna", en summa av 30000 kr till Hjärt- och Lungfonden.
Citera
2017-04-18, 12:28
Medlem
Astrorbits avatar
Goa gubbar i Göteborg.....

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/q912w/afc-fans-attackerade-hotade-att-doda-oss
Citera
2017-04-18, 12:51
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Med risk för att jag är partisk så tycker jag AIK vann tifokampen. Vårt var rent och mäktigt. Inga krusiduller, svart, gult och en hyllad legendar. Bajens var jäkligt snyggt också, men som nämnts tidigare lite för plottrigt. Från norra var det svårt att se vad det egentligen föreställde, och kan tänka mig att var likadant för sittplats om man inte satt närmare södra. Det är först när man ser inzoomade bilder som man ser temat i tifot.

Såmgmässigt skulle jag säga oavgjort. Dock omöjligt att bedöma från norra, men vi kändes jämna i första halvlek. I början av andra fram till målet egentligen kändes vi klart bättre, och därefter tog Bajen över när det blev mest frustration hos oss. Cred till Bajen för bästa bortainsatsen på Friends, men extremt pinsamt att man inte lyckas sälja slut dom 4-5000 biljetter (eller vad det nu är) man blir tilldelade. Ändå sitter man på 25-30k hemma? Jobbigt att åka dom där 12 minutrarna mellan Stockholm Södra och Solna?
Citera
2017-04-18, 12:54
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/q912w/afc-fans-attackerade-hotade-att-doda-oss

Känns ju väldigt onödigt om det skulle vara sant. Tror dock inte de kommer få det himla mycket roligare i sthlm...
Citera
2017-04-18, 13:23
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kom å hata...

My pleasure
Citera
2017-04-18, 14:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Att ge sig på bussen är givetvis ett övertramp men banderollerna och "AFC-Fotbollsmördare" måste dom ju fatta att det kommer komma vart dom än åker? Det är en vidrig klubb och det lär låta likadant på dom flesta ställen.
Hur var det när dom mötte GIF respektive ÖSK? Mindre klackar såklart men likväl.

Sedan borde dom ju även inse att det smartaste som bortasupporter inte direkt är att som dom gjorde innan matchen att gå framför båda insläppen till vår klack... Då får du som bortasupporter höra ett och annat.
Citera
2017-04-18, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Cred till Bajen för bästa bortainsatsen på Friends, men extremt pinsamt att man inte lyckas sälja slut dom 4-5000 biljetter (eller vad det nu är) man blir tilldelade. Ändå sitter man på 25-30k hemma? Jobbigt att åka dom där 12 minutrarna mellan Stockholm Södra och Solna?

Sluta skjut er i foten någon gång. Redan i förra veckan hade vi sålt fler plåtar än ni lyckats till erat senaste bortaderby mot oss. För att inte tala om era pinsamma följen till derbyna på Söderstadion. Jobbigt att åka 12 minuter från solna eller hur va det?
Citera
2017-04-18, 14:50
Medlem
Citat:

#hatkultur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in