2017-04-18, 00:01
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
helvete vad jag vill ha derby nu såsom vi spelade mot elfsborg igår. äckliga gnagarsvin. äckliga sambaslampor.

Från krav på Bosses avgång efter förlusten mot Sirius till total hybris efter vinst mot ett närmast handikappat Elfsborg, det svänger visst snabbt i era oxtokiga supporterled. En poäng mot Malmö och ni har guldet i sikte, gissar jag?

Glöm bara inte de senaste årens derbyfacit. En smygfet Källström är ingenting som kommer kunna rädda er från den losermentalitet som numera präglar era prestationer i Stockholmsderbyna. Väl mött i juni då vi välkomnar er ned på jorden igen, gårdarfitta.
Citera
2017-04-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Någon som vet orsaken varför man attackera killen i Argentina så han dog?

http://ultras-tifo.net/news/4832-news-supporter-dies-after-being-thrown-from-the-stand.html
Citera
2017-04-18, 02:07
Medlem
Förutom att vi vann på planen som vanligt, vilka vann läktarkampen?

Jag stod (södra nedre) i mitten i första halvlek och vid kanten i andra halvlek och vilken jävla skillnad. Mycket, mycket fler som sjunger i mitten verkligen och det tror jag gäller alla Stockholmslag.

Vi var sångmässigt bättre innan matchstart och vann tifomatchen tveklöst anser jag (stilrent tifo från aik men hyllar man bajare är det inte mycket snack om saken) men vilka som lät mest under matchen har jag verkligen ingen aning om.

Ska jag vara lite självkritisk så måste jag kritisera våra ramsor igår. Vi körde "heja hammarby IF" typ sex gånger, tyckte aik var rätt tröttsamma också med mycket liknande ramsor men vi var ändå sämre vad gäller kreativitet.

Någon som satt på långsidan som kan ge sin bedömning av läktarkampen?
Citera
2017-04-18, 07:14
Medlem
Folkkamrats avatar
Gjorde min Friends-debut igår (neutral) och satt en bit ovanför norra stå. Vilken sjukt mysko akustik det verkar vara på den arenan! Helt ärligt så hörde man knappt norra stå där jag satt, men självklart förstår jag att det nog var lika bra derbydrag på AIK-klacken som vanligt.

Lite av en personlig besvikelse blev det dock, och man undrar ju vart ljudet försvinner iväg? Är det något som hindrar sången från att kunna eka mot sittplatserna en liten bit upp? Har nämligen inte varit med om det fenomenet tidigare. Inte ens han som skriker i PA-systemet hörde man mycket av, bara svagt någon enstaka gång så där.

Däremot blev det ett riktigt mäktigt tryck varje gång som sittplats hängde med i ramsorna. Synd att dessa ramsor ibland hade en tendens att dö ut ganska fort, för de topparna var av riktigt hög klass!

Bajens klack var taggad och lät väldigt bra från där jag satt. Men uppenbarligen har Friends ett stort akustikproblem när ekot från andra sidan för det mesta kan överrösta dem som befinner sig några meter nedanför en... För övrigt såg Bajens tifo väldigt bra ut från håll. Stiligt.

Såg inte så mycket pyro från Bajen, men en banger skulle något smartskaft slänga in. Lite synd kanske att man hellre ägnar sig åt sådant under spelets gång, än t.ex. maffig rök i halvtid som AIK hade.

Blir väl att bojkotta Friends i forsättningen och enbart hålla sig till Tele 2 för Stockholmsderbyn. Tråkigt med plastmattan, men där hörs åtminstone bådas sidor var man än sitter, så man som neutral åskådare kan jämföra trycket och få lite mer av en helhetsbild.
Citera
2017-04-18, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkamrat
Gjorde min Friends-debut igår (neutral) och satt en bit ovanför norra stå. Vilken sjukt mysko akustik det verkar vara på den arenan! Helt ärligt så hörde man knappt norra stå där jag satt, men självklart förstår jag att det nog var lika bra derbydrag på AIK-klacken som vanligt.

Lite av en personlig besvikelse blev det dock, och man undrar ju vart ljudet försvinner iväg? Är det något som hindrar sången från att kunna eka mot sittplatserna en liten bit upp? Har nämligen inte varit med om det fenomenet tidigare. Inte ens han som skriker i PA-systemet hörde man mycket av, bara svagt någon enstaka gång så där.

Däremot blev det ett riktigt mäktigt tryck varje gång som sittplats hängde med i ramsorna. Synd att dessa ramsor ibland hade en tendens att dö ut ganska fort, för de topparna var av riktigt hög klass!

Bajens klack var taggad och lät väldigt bra från där jag satt. Men uppenbarligen har Friends ett stort akustikproblem när ekot från andra sidan för det mesta kan överrösta dem som befinner sig några meter nedanför en... För övrigt såg Bajens tifo väldigt bra ut från håll. Stiligt.

Såg inte så mycket pyro från Bajen, men en banger skulle något smartskaft slänga in. Lite synd kanske att man hellre ägnar sig åt sådant under spelets gång, än t.ex. maffig rök i halvtid som AIK hade.

Blir väl att bojkotta Friends i forsättningen och enbart hålla sig till Tele 2 för Stockholmsderbyn. Tråkigt med plastmattan, men där hörs åtminstone bådas sidor var man än sitter, så man som neutral åskådare kan jämföra trycket och få lite mer av en helhetsbild.
Är det inte samma sak på Tele2, att klacken hörs dåligt om man står ovanför den på ett annat etage. Är väl helt naturligt?
Citera
2017-04-18, 07:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Att inte Expressen och Aftonbladet slagit på stora trumman när det gäller AIKs hyllning till nazisten Garvis. Beror det på att de likt många i egna led trodde det var Nacka?
Citera
2017-04-18, 07:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Jag stod (södra nedre) i mitten i första halvlek och vid kanten i andra halvlek och vilken jävla skillnad. Mycket, mycket fler som sjunger i mitten verkligen och det tror jag gäller alla Stockholmslag.

Vi var sångmässigt bättre innan matchstart och vann tifomatchen tveklöst anser jag (stilrent tifo från aik men hyllar man bajare är det inte mycket snack om saken) men vilka som lät mest under matchen har jag verkligen ingen aning om.

Ska jag vara lite självkritisk så måste jag kritisera våra ramsor igår. Vi körde "heja hammarby IF" typ sex gånger, tyckte aik var rätt tröttsamma också med mycket liknande ramsor men vi var ändå sämre vad gäller kreativitet.

Lill-Garvis är AIK.
Citera
2017-04-18, 07:50
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att inte Expressen och Aftonbladet slagit på stora trumman när det gäller AIKs hyllning till nazisten Garvis. Beror det på att de likt många i egna led trodde det var Nacka?
1. Det är varken Henry eller Nacka.
2. Media är helt jävla dumma i huvudet.
Citera
2017-04-18, 08:23
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Från krav på Bosses avgång efter förlusten mot Sirius till total hybris efter vinst mot ett närmast handikappat Elfsborg, det svänger visst snabbt i era oxtokiga supporterled. En poäng mot Malmö och ni har guldet i sikte, gissar jag?

Glöm bara inte de senaste årens derbyfacit. En smygfet Källström är ingenting som kommer kunna rädda er från den losermentalitet som numera präglar era prestationer i Stockholmsderbyna. Väl mött i juni då vi välkomnar er ned på jorden igen, gårdarfitta.
vår tid kommer och den kommer komma dig och din mamma i fejset.
Citera
2017-04-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Jag håller inte med dig om tifot, det var alldeles för plottrigt från bajen.

Men läktarkampen vann ni, kändes som om jag hörde bajensidan mer hela matchen (även vid ställning 1-0) så länge långsidorna inte hängde på såklart.
Citera
2017-04-18, 08:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Björn "Lill-garvis" Carlsson.

Utveckla gärna vad med ert tifo som gör att det är det snyggaste. Av ren nyfikenhet! Och jag tror du åsyftar hans far med nazi-referensen, vet inte äktheten på den bilden som det refererats till

Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0011/05/garvis.html
Tror förklaringen till flaggorna i den artikelbilden är ganska simpel, det var från de landskamper Garvis hade spelat under åren före 1943. Det är då inte svenska flaggor som också syns utan danska, bilden är ju svartvit. Av naturliga skäl, andra världskriget pågick för fullt, var landskampsutbytet rätt begränsat de åren;
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_herrlandskamper_i_fotboll_1940%E2%80%9319 49 Spelare brukar få sådana efteråt som minne. Vad vi idag kallar naziflaggan var ju på den tiden den tyska nationsflaggan.

(Den som spelades mot Ungern 1943 var lite udda, hela gänget med Gren, Garvis och Nordahlbröderna åkte alltså genom det då ständigt bombade Tyskland för att spöa upp Ungrarna på sin hemmaplan.)
Citera
2017-04-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkamrat

Så var det även på råsunda om du satt på övre kortsidorna och i princip alla andra arenor, speciellt när klackarna är jämnstora. Vilket är naturligt då det sjungs bort från dig på norra stå. Sitter du på långsidorna hör man båda klackarna väldigt bra.

Det gäller även tele2, skillnaden där är att det blir mer klack över båda etage (eftersom båda etage där har ungefär samma kapacitet som etage 1 på friends) så det du hör där är främst övriga på etage 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in