Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Religion innehåller ju troselement som från ett sekulärt perspektiv kan ses som ren galenskap. Skillnaden är främst att det delas av många. Religiösa är inte heller "mentalsjuka" då de inte direkt lider av sitt utövande och ofta är funktionella i samhället. Så är religion mentalsjukdom? Nej...
Religion, är en slags primär tillflykt. Med, symboler. Dessa symboler blir så småningom tros-fundament, dock... det stannar inte där.
Galenskap har dem som använder och utnytthar vad de tro om andra - trosfanatisk fördom.
Förstår du inte det, skulle de isf ev. behöva ta en kandidatur i helt grundläggande teologi, men jag rekommenderar ändå i första hand grundskola åk 1-9 , innan jag går emot moderatorns råd, att inte blanda sak med person.
Att råda fanatiker, till åk 1-9 är liksom en demokratisk konstruktion, för att UNDVIKA trosfanatisk mentalsjuka vilsefarna medeltida infantila och djupt kunskapsarroganta både agendor och försök att
uppfylla de sjuka "lärorna" , du ahr Nostradamus som "folk älskar" , men vilket folk? vilka raser för det första, bland folk, vilka fascistiska trosfundament tänkte du? nej tänkte "du" eller tänkte "gud" så långt - vad säger bibeln om trosfanatism?
ingenting, bibeln kan inte tala.. däremot kan man läsa bibeln, i första Mosebok står att gud avskyr... det står vidare att människor blev helt förblindade förvirrade, men det står inte ett ord om vad de var INNAN "guden förbannade" och ville förinta - så du har en förintelseteologi mitt i GT, som eventuellt finner sin följetång för generationer att med tvång, läsas men i NT, och detta flera hundra kanske tusen år efter att den efterblivna sagan blev obligatoriskt "pedagogiskt material" , det ÄR sjuka läroplaner , att tvinga barn och andra att hota dem, villkora deras framtid medelst stenålders-vidskepelse, tycker du får reda på det om du läser åk 4 eller 5, grundskola, inte högskola, på högskolan är det djupnigningar som gäller, varför det är bra för sfi-elever att där de påtvingas eller rekommenderas att läsa koran (eller bibel) , att då antingen klicka eller snabbt ringa sina centraler eller låta "diskriminerings-ombudsmän" ta hand om dem som "påstår att koranen , är fel inlärningsmannual" för svenskundervisning.
Att aldrig förstå vad svenska är , men ta svenskinlärningen via koranen. är enl mig ett så allvarligt brott att jag kan se bedrägeri i det, bedrägerier sker när mentala uppfattningsförmågan är trångsynt enögd eller rentav sjuk i huvudet. Det fanns otroligt gott om mentalt förvirrade människor vissa tider under historien, tyvärr är mental förvirring inget som utrotats. Men många har väl dödats, att döda är ett godtyckligt alternativ till utrotnings-taktik, jo.. vägran av allmän skolbildning har visst det ett pris!