2017-04-17, 14:03
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Döm själv:
https://twitter.com/ungsvenskarna/status/808243408456323072

Ni försvarade inte hatet men ni lät det stillatigande fortgå - så mycket för politisk neutralitet. Så mycket för att bemöta hat. Sedan vet du som jag att det inte hade spelat någon roll HUR Muhammed hade avbildats då det är förbjudet inom islam att avbilda profeten.

Fast det stämmer inte. #jagärhär bildades ett halvår tidigare med det uttalade målet att få Facebook att ta bort vad journalisten Mina Dennert och hennes åsiktsfränder bedömde som "hat". Bland de exempel som lyftes var följande mening “VARFÖR får denna pajasen fortfarande vara inrikesminister, han är ju för fan en fara för Sveriges befolkning! Samma pack som (x) Islamistsvin (x)...deras vidriga agenda blir bara mer och mer uppenbar!”.
http://nyheter24.se/debatt/851908-facebookgruppen-jag-ar-har-vi-kraver-att-facebook-stoppar-nathatet

Vi har upprepade gånger bett de som säger sig representera #jagärhär att definiera "hat". Är det hat att använda ord som "pajas", "islamistsvin" eller "satans mördare" (för att använda ett känt uttryck från historien).

Kan DU ge oss en definition? Kan du säga oss vilka ord som är tillåtna?

Dessutom (vilket är intressant). Här som i fallet med Muhammed tar #jagärhär parti för makten. Den religiösa makt som säger "smäda inte våra profeter/Gudar" och den politiska makt vars företrädare inte får benämnas i nedsättande termer. Är inte en viktig byggsten i samhällsutvecklingen möjligheten att smäda makten, ser du inte en fara i en glidning där detta tystas med referens till "hat" och "rasism"?

Det är därför jag är så kritisk mot den här rörelsen. För bortom den arrogans och förmätenhet som många i #jagärhär mer eller mindre omedvetet visar när de mästrar folk i kommentarsfälten finns detta i grunden - lusten att censurera, lusten att tysta och jag är rädd att många av er inte inser att ni agerar nyttiga idioter i dessa människors syften.

Men det är det era initiativtagare strävar efter med er som redskap. Mina Dennert (och #jagärhär) var mycket tydliga i artikeln ovan i sin kritik mot den som publicerar en nyhet som kan provocera fram "hatiska reaktioner". Att kritisera Svt:s publicering är i linje med vad den här gruppen strävar efter.

Om man är kritisk till det förhållningssättet kanske man kan välja att verka som en positiv kraft på nätet UTAN att vara en del i den gruppen?

Ja.

Tillägg: Jag saknar fortfarande svar på om SD:are verkligen är välkomna i #jagärhär. Vad baserar du den uppgiften på? Ni har som sagt givit motsatt besked tidigare.
Jag ska vara helt ärligt, jag läste bara fram till den sista länken om twittern att Muhammed var Lucia.

Så ironiskt att du inte vill bli generaliserad men i ditt första påstående så handlar det just om rasistisk generalisering. Tänk efter
"Grattis och trevlig Lucia Muhammed! Nyligen har vi fått lära oss att alla kan vara Lucia, även profeten Muhammed" <----- Har dem rätt i det? Om du på allvar tycker att sånt hat är värt att försvaras så finns det ingen mening att diskutera det med dig. På vilket sätt accossierar denna rasistiska grupp Lucia med Muhammed? Kallar folk alla vita för Jesus och alla mörkhyade som Muhammed?

***** Förövrigt, gillar du South Park? https://youtu.be/SaicegAwPis

edit: jag läste mer
"Vi har upprepade gånger bett de som säger sig representera #jagärhär att definiera "hat". Är det hat att använda ord som "pajas", "islamistsvin" eller "satans mördare" (för att använda ett känt uttryck från historien). "

Svennehorunge mammaknullar arie bögkristen jesuskuksugare... Pajas, mördarjävel. Du lägger flera ord i en och samma kategori och du kan gissa vilket av dina ord som är fel att använda i media. Sen så är det inte bara fel att lägga till svin efter islamist, speciellt då alla och väldigt många muslimer tror på islam men är inte "islamister". <-- Det dina medier gör hela tiden att ljuga om sina motståndare t.ex. genom att ge falsk fakta att alla är "ister".

Ska det vara så jävla svårt att indoktrinera att en muslim är en muslim och att man kan föra fram åsikter utan att lägga till ordet "svin" efteråt. Det är enkelt för er rassar att skriva dem i sociala medier men NI HAR OCH KOMMER ALDRIG HA KULOR ATT SÄGA DET IRL TILL EN MUSLIM.

Du argumenterar som en snorunge som tror att nationens identitet försvinner p.g.a en mörk Lucia försvaras i sociala medier från frag-bite-aktivist-troll som inte ens är medvetna om att Svenskar adopterat mörkhyade sen 60-talet.

edit2: "Tillägg: Jag saknar fortfarande svar på om SD:are verkligen är välkomna i #jagärhär. Vad baserar du den uppgiften på? Ni har som sagt givit motsatt besked tidigare." Det beror på men troligtvis inte då SD verkar bestå av unga idealister samt äldre människor som inte vart vana vid att andra generationens invandrare fanns på fler platser än service-yrken dvs poliser, åklagare, politiker domare etc så nej, någon från SD är inte välkommen. Däremot har jag haft de finaste samtalen om allt möjligt från Carl Jung till Zlatan med högerextrema i mitt liv trots att jag är "Muhammed".
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-17 kl. 14:29.
Citera
2017-04-17, 14:23
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Nu ser jag att den psykiskt sjuka #jagärhär krigaren Ulrika Persson som var med och hetsade mot sanningssägare och påstod att denna Negroida figur (Abdi Mahad Abdulkadir) inte alls hade våldtagit någon stackars funktionshindrad 80 årig dam. Och kallade det för ”falska nyheter” och belyste vikten av ”källkritik” har gjort avbön själv i kommentarsfältet på Facebook. [i]

Lustigt att hon skriver just ”Jag har ALDRIG och kommer ALDRIG att försvara en dömd brottsling” när det är precis vad hon gjort.
Du kan slå dem upp o ner o höger till vänster om du kan hitta den fällande domen här som gav "Muhammed" ett kort straff http://www.domstol.se/Ladda-ner--bestall/Domar-beslut-och-handlingar/
Citera
2017-04-17, 15:28
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Nope. Man försvarar inte för att man tar upp fakta och förhåller sig saklig. Bara dina inlägg visar ju på att du själv har problem att förhålla dig saklig till ämnet så jag förväntar mig inte att du ska förstå men försök
Om vi ska förhålla oss till sanningen istället för din rosa illusion så var det så att ni i #jagärhär satt och försvarade honom och kallade allt för ”FAKE NEWS” av Fria Tider utan att veta jota om något och hetsade mot de som bevisade motsatsen. Är det vad du kallar ”fakta” & ”förhålla sig saklig” ditt avskum? Att ni inte skämms och lägger ner eran pöbel mobb med detsamma är ett bevis på att ni är Indoktrinerade Kulturmarxister med ett ytterst svagt sinne.

Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Du kan slå dem upp o ner o höger till vänster om du kan hitta den fällande domen här som gav "Muhammed" ett kort straff http://www.domstol.se/Ladda-ner--bestall/Domar-beslut-och-handlingar/
Här har du att läsa: https://minfil.org/vecd1ebebd/B1112-14.PDF (8 månaders Ungdomsvård blev straffet)
Senast redigerad av Antagonist88 2017-04-17 kl. 15:31.
Citera
2017-04-17, 17:19
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88

Här har du att läsa: https://minfil.org/vecd1ebebd/B1112-14.PDF (8 månaders Ungdomsvård blev straffet)
Intressant läsning även om jag började känna illamående p.g.a PDFen.

Lägg upp länken där #jagärhär befinner sig.

Anledningen till idén om att det var "fake news" är att Fria Tider är en nazistisk tidning samtidigt som den nya nazismen som dykt upp i Sverige (nazismen som dog med skotten i Malexander) så har mkt lögner funnits i deras propaganda t.ex. att dem har med en filmkamera där de t.ex. bara delar ut flygblad i syfte att nån ska bli irriterad sen så lägger dem upp klippen på youtube o nämner dem som t.ex salafister även om personen i fråga är ateist. Så det finns en del "fake news" hos dem speciellt i en sån subjektiv källa som möjligt och det är synd att jagärhär försvarar honom. Jag själv som medlem i #jagärhär ger mig inte in på sidor som Fria Tiders eftersom en saklig debatt är omöjligt för dem (finns frag-bite aktivister hos #jagärhär också).

Dem ska inte finnas där öht det är inte idén med den gruppen. #jagärhär är till för att förhindra lynchmobbar.

edit: Står ingenting om hur mycket han skulle betala till brottsoffret dock som begärdes upp till ca 280 000kr.
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-17 kl. 17:27.
Citera
2017-04-17, 19:23
Medlem
Citat:
Intressant läsning även om jag började känna illamående p.g.a PDFen.

Lägg upp länken där #jagärhär befinner sig.

Anledningen till idén om att det var "fake news" är att Fria Tider är en nazistisk tidning samtidigt som den nya nazismen som dykt upp i Sverige (nazismen som dog med skotten i Malexander) så har mkt lögner funnits i deras propaganda t.ex. att dem har med en filmkamera där de t.ex. bara delar ut flygblad i syfte att nån ska bli irriterad sen så lägger dem upp klippen på youtube o nämner dem som t.ex salafister även om personen i fråga är ateist. Så det finns en del "fake news" hos dem speciellt i en sån subjektiv källa som möjligt och det är synd att jagärhär försvarar honom. Jag själv som medlem i #jagärhär ger mig inte in på sidor som Fria Tiders eftersom en saklig debatt är omöjligt för dem (finns frag-bite aktivister hos #jagärhär också).

Dem ska inte finnas där öht det är inte idén med den gruppen. #jagärhär är till för att förhindra lynchmobbar.

edit: Står ingenting om hur mycket han skulle betala till brottsoffret dock som begärdes upp till ca 280 000kr.
Är du läskunnig?
Beslut
Skadestånd
1. Mahad Abdi ska utge skadestånd till sekretess A med 140 000 kr jämte ränta på beloppet
enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 23 april 2014 till dess betalning sker.
Citera
2017-04-17, 19:56
Medlem
Citat:
Du argumenterar som en snorunge som tror att nationens identitet försvinner p.g.a en mörk Lucia försvaras i sociala medier från frag-bite-aktivist-troll som inte ens är medvetna om att Svenskar adopterat mörkhyade sen 60-talet.

...[...] SD verkar bestå av unga idealister samt äldre människor som inte vart vana vid att andra generationens invandrare fanns på fler platser än service-yrken dvs poliser, åklagare, politiker domare etc så nej, någon från SD är inte välkommen.

Citat:

Är ovan tänkt att exemplifiera hur #jagärhär förbättrar debattklimatet genom att hålla en god ton och balansera upp samtal med faktabaserade argument?
Citera
2017-04-17, 20:14
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Är ovan tänkt att exemplifiera hur #jagärhär förbättrar debattklimatet genom att hålla en god ton och balansera upp samtal med faktabaserade argument?
Ja visst, varför inte? Sen är inte alla medlemmar bundna till ett och samma parti i den gruppen utan den består av medlemmar som röstar på alla möjliga men motivet är att hålla bort hatet från den offentliga sidan samt oskyldigt drabbade.

[b]
Citat:
Ursprungligen postat av bowmoore
Är du läskunnig?
Beslut
Skadestånd
1. Mahad Abdi ska utge skadestånd till sekretess A med 140 000 kr jämte ränta på beloppet
enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 23 april 2014 till dess betalning sker.
Missade den biten. Synd att han inte fick pröjsa det offret begärde.
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-17 kl. 20:23.
Citera
2017-04-17, 20:23
Medlem
Citat:
#jagärhär är till för att förhindra lynchmobbar.

Vad en "lynchmobb" på nätet kan åstadkomma är att dränka kommentarsfält med mängdpostningar och påståenden i syfte att tysta och minimera andras åsikter, samt att genom massanmälningar få enskilda skribenter och sidor "tagna av daga" medelst avstängningar.

Låter det bekant?
Citera
2017-04-17, 21:09
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Vad en "lynchmobb" på nätet kan åstadkomma är att dränka kommentarsfält med mängdpostningar och påståenden i syfte att tysta och minimera andras åsikter, samt att genom massanmälningar få enskilda skribenter och sidor "tagna av daga" medelst avstängningar.

Låter det bekant?
Som medlem är jag inte för att tysta ned åsikter. #jagärhär är till för de som sprider hat offentligt eller om en oskyldig privatperson på t.ex. nätet där det bildas falsk ryktesspridning som med andra ord förtal. Sen så finns ju en motsvarighet till #jagärhär och den sidan kallas flashback.

Du får ha de åsikter du vill så länge det är etiskt korrekt när du vill sprida dem vidare vare sig det är nazism eller syndikalism.
Citera
2017-04-18, 14:06
Medlem
Citat:
Som medlem är jag inte för att tysta ned åsikter. #jagärhär är till för de som sprider hat offentligt eller om en oskyldig privatperson på t.ex. nätet där det bildas falsk ryktesspridning som med andra ord förtal. Sen så finns ju en motsvarighet till #jagärhär och den sidan kallas flashback.

Du får ha de åsikter du vill så länge det är etiskt korrekt när du vill sprida dem vidare vare sig det är nazism eller syndikalism.

Så Flashback skulle vara motsvarigheten till jagärhär? Intressant, vad gör du då här?

Vad snällt av dig att du tillåter andra att ha de åsikter de har så länge dessa åsikter är "etiskt korrekta".
Citera
2017-04-18, 14:32
Medlem
Citat:

Du är själv medlem på Flashback. Så nu är du alltså medlem i motsvarigheten till jagärhär.

Vet inte om du menar motsvarighet, eller om det är menat att tolkas som motsats.

Men då du är medlem på Flashback så måste jag självklart utgå från att du är rasist. Och knarkare. Det är ju alla här.
Citera
2017-04-18, 16:53
Medlem
Citat:
"Grattis och trevlig Lucia Muhammed! Nyligen har vi fått lära oss att alla kan vara Lucia, även profeten Muhammed" <----- Har dem rätt i det? Om du på allvar tycker att sånt hat är värt att försvaras så finns det ingen mening att diskutera det med dig.

Exakt vilka tankemässiga snedsprång och snubblande resonemang använder du för att lyckas kalla det där för "hat"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in