2017-04-16, 20:56
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Jag är feminist och jag tänker som trådstartaren. 90% av alla inlägg från antifeminister har antingen missuppfattat feminism eller uttrycker bara hat.. så varför ska man ens besvara dessa människor?

Alla antifeminister låter likadant. "Inte alla män våldtar" osv... går ju inte att ha en seriös diskussion med dessa kvinnohatare.
Detta måste också citeras så att det inte ändras.

Tack för vattnet på kvarnen, en hel ocean.

Alla antifeminister låter likadant. "Inte alla män våldtar" osv... går ju inte att ha en seriös diskussion med dessa kvinnohatare.

I samma inlägg som du skriver att vi har "missuppfattat feminism".

Du är ju ett lysande bevis på att vi har fattat helt rätt.

Jag kan såklart ha fel och ser i så fall fram emot övriga feministers avståndstagande från dig.

Men nä, konstigt (eller inte) nog börjas det med ryggdunkande!

Hela den här tråden är en parodi av er själva. Jag börjar misstänka att ni driver med mig!

Well played, i så fall.
2017-04-16, 21:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Gör jag? är ju liksom kontentan av vad du och Hexen har skrivit här sist.
Ja, du ljuger.
Citat:
men visst, eftersom jag inte orkar sitta och leta citat från dig, så tar jag tillbaka det påståendet om just dig.
Orkar inte komma med källor. Verkar vara en vanlig feministisk åkomma.

Men ok, din "ursäkt" är godtagen. Sån är jag.
2017-04-16, 21:01
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
ja du....gissa vad för saker som kvinnor kan tänkas vilja ändra i samhället.
Vad?
2017-04-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Vi problematiserar inte män utan mansrollen som män tränas in i, den gamla maskulina stereotypen och de traditionella kraven på hur män bör vara.

Har inte satt mig in i kvoteringsfrågan.

Män tränas inte in i någon roll, män är individer kapabla att utforma och upprätthålla sin egen moral. innan du far med påståenden som dessa så bör du belägga dem.

Det finns inte ett enda bevis på att män tränas in i en mansroll annat än att feminister påstår det.

Du behöver inte vara insatt i kvoteringsfrågan för att ha en åsikt om det är ok att faktiskt diskriminera mot män för att råda bot på påstådd (inga bevis finns nämligen) diskriminering mot kvinnor.
Senast redigerad av oLf 2017-04-16 kl. 21:13.
2017-04-16, 21:13
Medlem
Citat:
Borde fan firas!

Men jag tänkte faktiskt ge upp nu...
En stor eloge till dig att du orkar.

Edit: Det är nog 4 till och med: Du, Sanna.J, Ziaya samt undertecknad.

En historisk dag.

Ja det är ju lättare att fly fältet än att behöva syna sina feministiska övertygelser i sömmarna.
Det här är varför det inte finns många feminister på flashback.
2017-04-16, 21:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vi problematiserar inte män utan mansrollen som män tränas in i, den gamla maskulina stereotypen och de traditionella kraven på hur män bör vara.
Du menar den roll som gjort svenska pojkar till de snällaste i världen, snällare än svenska flickor?

Låt mig fråga: Hur, rent konkret, "problematiserar" ni?
2017-04-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Detta måste också citeras så att det inte ändras.

Tack för vattnet på kvarnen, en hel ocean.

I samma inlägg som du skriver att vi har "missuppfattat feminism".

Du är ju ett lysande bevis på att vi har fattat helt rätt.

Jag kan såklart ha fel och ser i så fall fram emot övriga feministers avståndstagande från dig.

Men nä, konstigt (eller inte) nog börjas det med ryggdunkande!

Hela den här tråden är en parodi av er själva. Jag börjar misstänka att ni driver med mig!

Well played, i så fall.

Haha ja det är fantastiskt och väldigt tragiskt eftersom att Sanna J inte ens med detta upptryck i ansiktet kommer att erkänna för sig själv att hon är en hycklare. Det är så dom fungerar, apostlarna.
2017-04-16, 21:16
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Är väl itne alls självklart?

Återigen när jag diskuterar kivnnor och män, biologi, genus etc etc så är det fan itne enbart svenskar jag syftar på.

Överrepresentation? du menar överrepresentation av män i R&R? eller vad är du inne och hovrar över nu?

Kraftig överrepresentation av någon grupp inom någon form av viktbärande område är i 90% av fallen utslag av förtryck, skulle jag drista mig till att påstå ja.

Så du vet alltså inte att det är Sverige du snackar om när du nämner att riksdagen har 349 platser?

Och du kan syfta på precis vad du vill men inte använda det som ett argument där det inte är relevant. Frågan är alltså på vilket sätt det skulle vara förtryck att män är överrepresenterade i Sverige, ja. Inom den politiska arenan då främst.
2017-04-16, 21:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är så dom fungerar, apostlarna.
Jag tror mer och mer att det är ett prank.

Varför så få feminister är topic.

De har skyllt på ryggdunkande, men alla som tuttinuttat med varandra hittills har varit feminister.

De gnäller på faktaresistens men presenterar inga som helst fakta själva. De hymlar inte ens om det: "Jag behöver inte länka ett skit". Själva kräver de absurda mängder källor, såklart.

De skyller på att feminismen är missförstådd och "inte alla feminister är manshatare", men blir genast bästis med manshatare som tycker att "inte alla" är ett uselt argument. Inte alla "inte alla" är usla argument, skulle man kunna säga.

De gnäller på tonen men öser invektiv.

"Orkar inte" är en av anledningarna. För själva är de minsann inte jobbiga att diskutera med.

Underhållande tråd.
2017-04-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Så du vet alltså inte att det är Sverige du snackar om när du nämner att riksdagen har 349 platser?

Och du kan syfta på precis vad du vill men inte använda det som ett argument där det inte är relevant. Frågan är alltså på vilket sätt det skulle vara förtryck att män är överrepresenterade i Sverige, ja. Inom den politiska arenan då främst.
men lägg av det här idiottugget.

jag är avsvärt tydligare i dessa saker än du ens är i närheten av.

jag har i stort skrivit "parlament" rakt igenom, så fort jag av någon anledning, för att det varit exempelt, eller underlaget för den studie jag tog upp ex. så har jag skrivit R&R. dvs Sverige.

Trams.
2017-04-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vad?

tja du...

- ändrad våldtäktslagstiftning
- kvotering
- bättre löner för kivnnodomierade arbeten
- jämställd föräldraförsäkring
- fungerande pensionssystem, som alltså även blir värdigt för kvinnor.
finns massor med saker.
2017-04-16, 21:41
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
jag minns inte alls lite "som jag vill" det står svart på vitt i det inlägg jag citerade då ioch här nu igen:

"Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser"

är det inte kvinnor man önskar kvotera in i bolagsstyrelser i Sverige kanske ? eller är det specifikt "gaphalsfeminister" man är ute efter?
nå? vad är det som du här klart och tydligt åsyftar på och beskriver som "omogna känslostryda barnungar"??
Det torde vara tämligen klart vad han menar .
Han har ju också rätt i sak även om budskapet framförs aningen burdust .
Inkvotering efter kön leder inte till något gott för någon av de inblandade.
Se bara på Maud Olofssons miljardskandaler i Vattenfall och Postnord .
Tycker du verkligen det var värt alla dessa miljarder av skattebetalarnas pengar ???
Eller Alice Blaha Kunckes pinsamma framträdanden ....
Eller Viktoria Kawesas uttalanden om att ryssar inte är vita...

Citat:
Du är en grav kvinnohatare, utöver mobbare med en synnerligt otrevlig stil.

Icg varför vill du ens diskutera med mig?
Tror inte han är ute efter att diskutera , han vill nog bara se till att dina felaktigheter inte får stå oemotsagda .
Citat:
Enlig dig så går det ju inte respektera mig, jag har ju sånna brister som människa så detta går inte.
Inte heller äger jag "en enda genomtänkt tanke" och har "total brist på logik".

Återigen har han rätt i sak men framför sitt budskap aningen burdust .
Att du har problem med logiken är ju allmänt känt efter dina tankevurpor i andra trådar .
Att däremot klanka ned på dig som människa för det är bara elakt och jag ber om ursäkt å manssläktets vägnar .
Du gör säkert så gott du kan när du försöker argumentera .

Citat:
Så vad fan svarar du mig för?...bara sluta.
Var det inte du som tidigare i inlägget klagade på "synnerligt dålig stil " ???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in