2017-04-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Och så så låter kvinnor bli?

Det var ju du som några sidor tillbaka talade om att kvinnor blivit manhaftiga och vågade ta för sig.

Men jo det är skillnad på kvinnor och män på gruppnivå. Kvinnor har inte lika utvecklad systemizing förmåga. Det innebär att de inte kan lista ut hur saker fungerar och hänger ihop och därmed kan de inte förutse konsekvenser.

Som grupp alltså.

Sedan finns det individer som kan det helt klart. Men det vore ju bättre att bli rekryterad på meriter och inte på kön.

Så "fröken" kvinnohatare är tillbaka....

nehe du...kvinnor brister alltså inte bara i logiskt tänkande, är hysteriska, och vad var det mer du skrev: "underlägsna" , "halvstörda" " känslostyrda barnungar" vill jag också minnas att du skrev att kvinnor var.
Nu kan vi alltså inte heller "systemizing"

Vet du? jag tror jag skiter i vad du anser kvinnor inte kan.

Du bevisar verklgien att du inte kan, och räcker fint för mig.
2017-04-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag förstår vad du menar men faktum är att det är sexistiskt att problematisera en hel grupp därför att de har penis.

Vad tycker du om könskvotering? Det kan inte bli mer diskriminering än så.

Vi problematiserar inte män utan mansrollen som män tränas in i, den gamla maskulina stereotypen och de traditionella kraven på hur män bör vara.

Har inte satt mig in i kvoteringsfrågan.
2017-04-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Fina ord.

Men vilka rättigheter saknar då kvinnor i Sverige år 2017?

Hur ska man sen åtgärda det?

På de frågorna får man aldrig konkreta svar. Flera trådar har startats, ingen feminist har gett något konkret.

Om det​ bara är anekdoter får du gärna själv ge svar.

Här är förresten Wikipedias sida om tredje vågens feminism. Hur får du in den i din beskrivning ovan?

Jag bedömer rörelser utefter deras utövare, inte efter deras i teorin "fina" manifest.

Mycket har gått åt helvete på grund av bra intentioner.

Att du inte får svar kan bero på att du frågar konstigt.

Nu orkar jag fan inte hålla på med er längre, livslusten sugs ur en. Sayonara.
Senast redigerad av 72minsago 2017-04-16 kl. 20:04.
2017-04-16, 20:04
Medlem
Hela 3 uttalade feminister i samma tråd på FB!!!!

Wow!

Måste vara rekord i FB:s historia.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-16 kl. 20:06.
2017-04-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hela 3 uttalade feminister i samma tråp på FB!!!!

Wow!

Måste vara rekord i FB:s historia.

Borde fan firas!

Men jag tänkte faktiskt ge upp nu...
En stor eloge till dig att du orkar.

Edit: Det är nog 4 till och med: Du, Sanna.J, Ziaya samt undertecknad.

En historisk dag.
Senast redigerad av 72minsago 2017-04-16 kl. 20:24.
2017-04-16, 20:10
Medlem
snelhestens avatar
[quote=72minsago|60474979]Det är meningslöst att argumentera med personliga anekdoter, att du själv har erfarit det du säger och att jag har erfarit motsatsen.
Det blir bara ord mot ord. Jag kan ju inte kontrollera dina erfarenheter.

Och det självupplevda måste inte återge korrekt hur något är.

Här har du bl a delar av Fi's partiprogram:

Citat:
36 Fi ska verka för en övergripande utredning som gör en feministisk analys av orsakerna till och konsekvenserna av kvinnors ökade psykiska ohälsa och sjukskrivningar. Utredningen ska utgå från ett intersektionellt perspektiv med fokus på genus- och etnicitetsaspekter och erfarenheter av trauman.

37 Fi ska verka för att möjligheten för kvinnor att få bättre hjälp inom missbruksvården ökar. Till detta behövs avgiftningskliniker, vårdavdelningar inom psykiatrin, behandlingar och boende som är avsedda endast för kvinnor.

38 Fi ska verka för mer resurser till kvinnoteam inom socialtjänst, sjukvård och psykiatrin.

39 Fi ska verka för utökade resurser till arbetet mot mäns våld mot kvinnor både inom psykiatrisk vård och i hälso- och sjukvården i stort.

http://feministisktinitiativ.se/politik/halsa-och-sjukvard/psykisk-halsa/

Men det är bara ett specifikt exempel. Vad exakt har du erfarit där utgångspunkten inte är ett kvinnoperspektiv? Hos vem, eller kanske snarare, i vilka frågor? Jag är jävligt skeptisk till att du upplevt något sådant och i synnerhet ju mer den personen/organisationen är inflytelserik i plattformen där budskapet förmedlas.

Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Feminism har de historiska könsrollerna som utgångsläge.
Och det går inte att förbättra bara den ena, de hänger ihop.

Vilket betyder att jämställdsanalysen alltid kommer att vara partisk. Som om det inte redan vore nog där, eran historietolkning lär ju även vara vinklad till att börja med.

Det går inte att förbättra bara den ena säger du. Men att göra just det funkar ju bra när det är en fråga som ska ge kvinnor upprättelse, och om män är de som som framställs som ansvarsbärande till något problem så går det däremot mycket bra att utesluta kvinnor. Jävligt enkelt blir det då.

Citat:
Jag fattar inte vad du menar, vem som mäter vad efter det.
Men att kvinnor har saknat rättigheter avhjälps inte av att de flesta män inte har varit de mest framgångsika. .

Vad är det som är besvärligt? Fokuserar inte feminiser ständigt på representation inom maktpositioner för män och skiter i mäns mycket större utsatthet? Och kvinnor har rättigheter att besitta dessa positioner vilket just belyser feministers dubbelhet och hyckleri sin jämställdhetsanalys.

[quote=72minsago|60474979]
Vad då ”ska”? Vet inte vad du pratar om.

Om att kvinnors psykiska ohälsa belyses framför mäns trots att de sistnämnda tar livet av sig oftare. Om att feminister är duktiga att fokusera på vanliga människor i vissa fall och framgångsrika i andra i relation till hur kvinnor ska gynnas.

Citat:
Ingen aning om vad du menar här heller.
Om det gäller att yttrandefrihet begränsas av regler mot kränkningar, hets mot folkgrupp och liknande så är det för att ingen kategori av människor blir behandlad som sämre, med andra ord att ge stöd åt jämställdhet.

Om du skapar en film/spel där kvinnor blir dödade eller våldtagna, eller representerade på annat "fel" sätt, så finns en betydande risk för kritik gentemot detta ur ett genusperspektiv. Det gäller inte när det kommer till män som man kan framställa hur fan man vill.
2017-04-16, 20:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så "fröken" kvinnohatare är tillbaka....

nehe du...kvinnor brister alltså inte bara i logiskt tänkande, är hysteriska, och vad var det mer du skrev: "underlägsna" , "halvstörda" " känslostyrda barnungar" vill jag också minnas att du skrev att kvinnor var.
Nu kan vi alltså inte heller "systemizing"

Vet du? jag tror jag skiter i vad du anser kvinnor inte kan.

Du bevisar verklgien att du inte kan, och räcker fint för mig.

Du minns lite som du vill du. Jag har inte sagt att det gäller alla kvinnor, det ovan gäller gaphalsfeministerna, men jag orkar inte hata er heller. Jag hatar inte kvinnor, jag tycker din sort ger kvinnor dåligt rykte. Ni beter er inte som kvinnor utan som barnungar.

Här har du 20 års forskning av en mycket ansedd forskare angående skillnader i manlig och kvinnlig hjärna.
https://www.theguardian.com/books/2003/may/17/featuresreviews.guardianreview6

Igen då

Citat:
The inevitable charge that even discussing such issues encourages sexism is thrown straight back. Baron-Cohen says he would "weep with disappointment" if a reader concluded that all men have lower empathy or that all women have lower systemising skills. These are average men and average women under discussion.

Gender politics dealt with, he turns to proving his idea and he is not short of evidence, much of it drawn from comparisons of male and female behaviour in academic journals. We learn that women consistently score better than men in tests designed to probe empathy while males outscore females on systemising, and that these differences can be seen even in one-day-old babies.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-16 kl. 20:45.
2017-04-16, 20:29
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Skriver jag riksdag och regering så är det väl självklart att det är Sverige jag då hänvisar till.
skriver jag "parlament" så är det världens alla olika varianter av maktkorridorer.

Pratar man om "feminism" så är det den globala polisitska ideologin som du bör fatta åsyftas, om nu kontexten inte säger något annat. Skriver jag svensk feminism. så betyder det: svensk feminism.

Tydlighet tack! och sluta ta för givet att vi bara diskuterar Sverige hela tiden.

Det var självklart hela tiden att det var Sverige det handlade om både från ditt och andras håll. Som sagt, det var du själv som började dra in världen och använda dig av argument som inte var relevanta.

Tydligare ja. Det kan inte bli tydligare än att du själv håller med om en utgångspunkt det är liksom själva taket per definition. Men nu försökte du ju slingra dig istället för att ge svar på tal på hur en överrepresentation i Sverige skulle vara en bekräftelse på förtryck så det är där skon klämmer.
2017-04-16, 20:41
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Vi problematiserar inte män utan mansrollen som män tränas in i, den gamla maskulina stereotypen och de traditionella kraven på hur män bör vara.

Har inte satt mig in i kvoteringsfrågan.

Ni problematiserar ända så långt som mäns delaktighet sträcker sig för när kvinnors sexualitet kommer på tal som en faktor så tar det stopp. Det är talande för er fega rörelse att ansvar och uppofringar i frågor som går djupt inte ska avkrävas kvinnor.
2017-04-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det var självklart hela tiden att det var Sverige det handlade om både från ditt och andras håll. Som sagt, det var du själv som började dra in världen och använda dig av argument som inte var relevanta.

Tydligare ja. Det kan inte bli tydligare än att du själv håller med om en utgångspunkt det är liksom själva taket per definition. Men nu försökte du ju slingra dig istället för att ge svar på tal på hur en överrepresentation i Sverige skulle vara en bekräftelse på förtryck så det är där skon klämmer.
Är väl itne alls självklart?

Återigen när jag diskuterar kivnnor och män, biologi, genus etc etc så är det fan itne enbart svenskar jag syftar på.

Överrepresentation? du menar överrepresentation av män i R&R? eller vad är du inne och hovrar över nu?

Kraftig överrepresentation av någon grupp inom någon form av viktbärande område är i 90% av fallen utslag av förtryck, skulle jag drista mig till att påstå ja.
2017-04-16, 20:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Att du inte får svar kan bero på att du frågar konstigt.

Nu orkar jag fan inte hålla på med er längre, livslusten sugs ur en. Sayonara.
Inte bara jag som frågar, och jag tycker den är synnerligen enkel att förstå.

Inget svar och sedan orkar du inte mer och lägger ner.

Vad unikt.

Inte.
2017-04-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du minns lite som du vill du. Jag har inte sagt att det gäller alla kvinnor, det ovan gäller gaphalsfeministerna, men jag orkar inte hata er heller. Jag hatar inte kvinnor, jag tycker din sort ger kvinnor dåligt rykte. Ni beter er inte som kvinnor utan som barnungar.

Här har du 20 års forskning av en mycket ansedd forskare angående skillnader i manlig och kvinnlig hjärna.
https://www.theguardian.com/books/2003/may/17/featuresreviews.guardianreview6

Igen då
jag minns inte alls lite "som jag vill" det står svart på vitt i det inlägg jag citerade då ioch här nu igen:

"Att kvotera in omogna känslostyrda barnungar i bolagsstyrelser"

är det inte kvinnor man önskar kvotera in i bolagsstyrelser i Sverige kanske ? eller är det specifikt "gaphalsfeminister" man är ute efter?
nå? vad är det som du här klart och tydligt åsyftar på och beskriver som "omogna känslostryda barnungar"??

Du är en grav kvinnohatare, utöver mobbare med en synnerligt otrevlig stil.

Och varför vill du ens diskutera med mig?

Enlig dig så går det ju inte respektera mig, jag har ju sånna brister som människa så detta går inte.
Inte heller äger jag "en enda genomtänkt tanke" och har "total brist på logik".
Och inte bara det utöver detta är jag ju ett "galet fruntimmer".
Och du ville ju "hellre skjuta dig i huvudet än diskutera med mig"

Så vad fan svarar du mig för?...bara sluta.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-16 kl. 21:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in