Indes profilbild på Twitter är vacker och hjärtskärande på samma gång om den visar vad jag tror den visar.
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad är det för hjärtskärande med en taskig selfie med en palm i bakgrunden?
Han verkar ha bytt nu under kvällen, för bara ca 2 h sedan var det en bild på Inde och hans hund vid en brygga eller kaj. De stod och spanade ut mot ett fartyg, ryggen mot kameran. Om det nu var den som 237 syftade på, jag har ingen aning om Inde har bytt fler gånger idag eller vad det var för hjärtskärande och vad den annars kan ha visat.
Han verkar ha bytt nu under kvällen, för bara ca 2 h sedan var det en bild på Inde och hans hund vid en brygga eller kaj. De stod och spanade ut mot ett fartyg, ryggen mot kameran. Om det nu var den som 237 syftade på, jag har ingen aning om Inde har bytt fler gånger idag eller vad det var för hjärtskärande och vad den annars kan ha visat.
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Inde säger mycket av den obekväma sanningen som man inte får numera. Han är inte nyansernas mästare heller. Man måste säga rätt saker och låtsas som det regnar idag för att få tillhöra PK-maffian. Sånt gör inte Inde.
Jonas är en enorm humortalang. Skulle så himla gärna att han Gustafsson och Rheborg gjorde nått. Inde är såklart körd i etablerad tv men det finns väll andra alternativ. Tror inte han kommer pudla som Marcus Birro.
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Jag trodde han väntade på en brännvinsleverans och en stor negerhona men jag läser kanske annorlunda?
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Jag trodde han väntade på Lasse Kongo, tog för givet att det var Tallinfärjan.
Fin hund är det en vit boxer tro?
Inde säger mycket av den obekväma sanningen som man inte får numera. Han är inte nyansernas mästare heller. Man måste säga rätt saker och låtsas som det regnar idag för att få tillhöra PK-maffian. Sånt gör inte Inde.
Jonas är en enorm humortalang. Skulle så himla gärna att han Gustafsson och Rheborg gjorde nått. Inde är såklart körd i etablerad tv men det finns väll andra alternativ. Tror inte han kommer pudla som Marcus Birro.
Ok. Posta gärna exempel på hans stora humor. Jag tycker hans ilska (läs: sorg) på sociala medier är tragisk och inget annat.
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
En släkting hade varit på besök där i stugan och dom stod och väntade på färjan som skulle ta släktingen hem. Enligt vad han skrev.
Gillar en del från Parasit-tv, t.ex från "Svenska expedition Robinson", den karaktären är klockren.
Tror jag skrivit detta förut, men Indes utveckling får mig att tänka på Ciorans text om ironi:
Citat:
När man frenetiskt förnekat allting, och när man i grunden gjort slut på alla livsformer, när ett övermått av negativism slutligen sopar undan allt,
vart skulle man då kunna vända sig, vare sig man nu skrattar eller gråter, om inte till sitt eget jag? När hela världen störtat samman inför ens blick,
störtar man själv ohjälpligt samman. Det ändlösa hos ironin tar bort allt innehåll ur livet. Inte den eleganta, intelligenta och subtila ironin,
frukten av en känsla av överlägsenhet eller lättköpt stolthet - den ironi med vars hjälp vissa personer på ett föga diskret vis demonstrerar sin distans
till världen - utan den tragiska och bittra ironi som kommer av förtvivlan.
Ty den enda ironin värd namnet är den som ersätter en tår eller en spasm, till och med ett groteskt eller kriminellt leende. Ironin hos den som lärt
känna lidandet har inget gemensamt med dilettanternas lättköpta ironi.
Den förstnämnda avslöjar en oförmåga att på ett naturligt sätt deltaga i livet, beroende på en oåterkallig förlust av vitala värden; men dilettanterna
lider inte av denna oförmåga, ty de känner ingen sådan förlust. Ironin avspeglar en inre vanställdhet, djupare rynkor, en brist på spontanitet och kärlek,
en frånvaro av mänsklig gemenskap och mänsklig förståelse; den är likvärdig med ett dolt förakt.
Ironin ser ned på den naiva och spontana handlingen, ty den har intagit sin plats bortom det oskuldsfulla och irrationella. Icke desto mindre innehåller
den en försvarlig dos svartsjuka gentemot de naiva människorna. Den ironiska människan är ur stånd att uttrycka sin beundran för det enkla på grund av sitt
omåttliga högmod, hon föraktar, avundas och sprider sitt gift. Ångestens bittra och tragiska ironi tycks mig därför mycket mer äkta än en skeptisk sådan.
Det är betecknande att självironin bara kan visa upp den tragiska formen. Dit vinner man inte tillträde med leenden: endast med suckar, även om de är
helt och hållet kvävda.
Självironin är i själva verket ett uttryck av förtvivlan: efter att ha förlorat den här världen, förlorar man sig själv. En ohygglig skrattsalva beledsagar
alla dina rörelser: på ruinerna av det oskuldsfullas ljuva och smeksamma leenden reser sig ångestens leende, mer förvridet än det på primitiva masker
och högtidligare än det hos egyptiska skulpturer.
Om det inte var lätt att se skillnaden i (t.ex) Schyfferts och Indes ironi under Killinggänget-tiden så har det blivit tydligare de senaste åren.
Även om det är tragiskt och ledsamt att läsa hans twitter finns det fortfarande en finess där, och han är också allt oftare rent objektivt rätt ute nu
Att distansera sig, håna och göra sig lustig över honom, är att vara en fitta.
__________________
Senast redigerad av Smerch 2017-04-16 kl. 21:18.
Har du inte insett han komiska geni än så kommer du aldrig att inse den.
Man kan inte se något som inte finns.
Han har inte skrivit eller skapat något komiskt på hög nivå någonsin. Andra har skrivit eller regisserat det som varit lite humoristiskt.