2017-04-13, 21:57
  #1957
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Indes profilbild på Twitter är vacker och hjärtskärande på samma gång om den visar vad jag tror den visar.
Vad är det för hjärtskärande med en taskig selfie med en palm i bakgrunden?
Citera
2017-04-13, 22:17
  #1958
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Indes profilbild på Twitter är vacker och hjärtskärande på samma gång om den visar vad jag tror den visar.
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad är det för hjärtskärande med en taskig selfie med en palm i bakgrunden?
Han verkar ha bytt nu under kvällen, för bara ca 2 h sedan var det en bild på Inde och hans hund vid en brygga eller kaj. De stod och spanade ut mot ett fartyg, ryggen mot kameran. Om det nu var den som 237 syftade på, jag har ingen aning om Inde har bytt fler gånger idag eller vad det var för hjärtskärande och vad den annars kan ha visat.
Citera
2017-04-13, 23:07
  #1959
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Han verkar ha bytt nu under kvällen, för bara ca 2 h sedan var det en bild på Inde och hans hund vid en brygga eller kaj. De stod och spanade ut mot ett fartyg, ryggen mot kameran. Om det nu var den som 237 syftade på, jag har ingen aning om Inde har bytt fler gånger idag eller vad det var för hjärtskärande och vad den annars kan ha visat.

Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Citera
2017-04-14, 20:54
  #1960
Medlem
Inde säger mycket av den obekväma sanningen som man inte får numera. Han är inte nyansernas mästare heller. Man måste säga rätt saker och låtsas som det regnar idag för att få tillhöra PK-maffian. Sånt gör inte Inde.

Jonas är en enorm humortalang. Skulle så himla gärna att han Gustafsson och Rheborg gjorde nått. Inde är såklart körd i etablerad tv men det finns väll andra alternativ. Tror inte han kommer pudla som Marcus Birro.
Citera
2017-04-15, 14:54
  #1961
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Alldeles på tok för mycket.
Citera
2017-04-15, 15:08
  #1962
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...
Jag trodde han väntade på en brännvinsleverans och en stor negerhona men jag läser kanske annorlunda?
Citera
2017-04-15, 17:49
  #1963
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...

Jag trodde han väntade på Lasse Kongo, tog för givet att det var Tallinfärjan.
Fin hund är det en vit boxer tro?
Citera
2017-04-16, 07:39
  #1964
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdiosAmigos111
Inde säger mycket av den obekväma sanningen som man inte får numera. Han är inte nyansernas mästare heller. Man måste säga rätt saker och låtsas som det regnar idag för att få tillhöra PK-maffian. Sånt gör inte Inde.

Jonas är en enorm humortalang. Skulle så himla gärna att han Gustafsson och Rheborg gjorde nått. Inde är såklart körd i etablerad tv men det finns väll andra alternativ. Tror inte han kommer pudla som Marcus Birro.

Ok. Posta gärna exempel på hans stora humor. Jag tycker hans ilska (läs: sorg) på sociala medier är tragisk och inget annat.
Citera
2017-04-16, 18:55
  #1965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det var en inkommande färja han tittade mot som var på väg att lägga till. Fick feelingen av att det var hans son på färjan. Kanske blödiga jag som läser in för mycket ...

En släkting hade varit på besök där i stugan och dom stod och väntade på färjan som skulle ta släktingen hem. Enligt vad han skrev.
Citera
2017-04-16, 20:56
  #1966
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ok. Posta gärna exempel på hans stora humor. Jag tycker hans ilska (läs: sorg) på sociala medier är tragisk och inget annat.

Har du inte insett han komiska geni än så kommer du aldrig att inse den.
Citera
2017-04-16, 21:16
  #1967
Medlem
Smerchs avatar
Gillar en del från Parasit-tv, t.ex från "Svenska expedition Robinson", den karaktären är klockren.

Tror jag skrivit detta förut, men Indes utveckling får mig att tänka på Ciorans text om ironi:

Om det inte var lätt att se skillnaden i (t.ex) Schyfferts och Indes ironi under Killinggänget-tiden så har det blivit tydligare de senaste åren.

Även om det är tragiskt och ledsamt att läsa hans twitter finns det fortfarande en finess där, och han är också allt oftare rent objektivt rätt ute nu
Att distansera sig, håna och göra sig lustig över honom, är att vara en fitta.
__________________
Senast redigerad av Smerch 2017-04-16 kl. 21:18.
Citera
2017-04-16, 21:18
  #1968
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har du inte insett han komiska geni än så kommer du aldrig att inse den.
Man kan inte se något som inte finns.
Han har inte skrivit eller skapat något komiskt på hög nivå någonsin. Andra har skrivit eller regisserat det som varit lite humoristiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in