Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag är en av Maries följare, okej? Jag minns det hon skrev förra gången som Jonas hade skov.
Stackars Marie. Det är inte hennes fel att Jonas sitter fast mellan två stolar faktiskt.
Hon har tidigare ropat på hjälp, bl a på twitter. En total hjälplöshet, "vad gör man...?"
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Som jag skrev, jag
tycker synd om Marie. Men det utesluter inte att jag inte kan känna empati och ha förståelse för Inde. Båda är offer på sitt sätt. Det är så lätt att hata Inde om man inte kan sätta sig in i hans sits, vilket du uppenbarligen inte är kapabel till.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Men som mamma så lämnar man inte sin son ensam med en person som man inte vet om han sätter pojkens väl före sitt eget.
Märks att du kör på feminist-spåret. Annars hade du skrivit "som förälder". Pappor är extremt diskriminerade när det gäller föräldraskap. Konstanta förlorare i vårdnadsvister, deras ord är aldrig lika mycket värt som en kvinnas, kvinnan bestämmer om de ska bli pappa eller inte.
Denna situationen handlar inte om kön, det handlar om fucking människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Man gör inte det bara, om man har något vett i kroppen.
Och Jonas har tydligt twittrat om att han absolut inte kunde gå med på villkoren för att träffa sin son (på ett numera borttaget konto). Nä då har ju han valt. Skyll på något annat då.
Så han har fräckheten att ha egna idéer och åsikter i frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Men det är väl roligare att provocera på twitter.
Du. Jag tror Jonas har så långt ifrån roligt det bara går att komma. Att du skriver en sådan kommentar ogiltförklarar all form av insikt du kunde misstänkas ha.
Som i så många andra fall så ser icke-feminister båda könen, feminister ser bara ett kön.
Och återigen. Det är fullt möjligt att Inde inte ska ha vårdnaden. Kanske rentav troligast. Jag vet jack shit om Marie. Hon är med största säkerhet en underbar människa. Ingen av dem ville ha det såhär.
Jonas lider av multipla sjukdomar, och dessa kan vi aldrig välja. Vad vi kan välja är att försöka hitta förklaringar och föreståelse.
"Love costs" som Morgan Freeman sa i Seven.