2017-04-12, 02:05
  #1945
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Hans första foto på nya kontot visade ny fin bild på han och hans son. Nog bara han som haft tillgång till den.

Kontonamnet för originellt och för Inde för att ett trollande vänsterpack skulle kommit på det. De skulle nog valt namn som "@JagIndeÄrBäst" eller nåt.
Håller med. Det mesta talar för att det är Inde. T.ex. kontonamnet och bilden på hunden, som du nämner. Sedan är de han följer hittills sådana han följt tidigare, det känns Inde direkt - nyheter från Sverige och USA + enstaka alternativa nyhetskonton + countrysångare som Alan Jackson, Dwight Yoakam & Hank3 (bara av valet av countryartister, han har bra musiksmak Inde, känner man att det är Jonas).
Citera
2017-04-12, 11:21
  #1946
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Kamma dig. Substanslösa nojor, tomma anklagelser, vägran att se nyanser. "Läs på"-argumentet.

Min kommentar varju det exakt motsatta om vad som är enkelt. Det enkla är att döma ut EN part, och dessutom döma ut den personen som allt igenom ond. Bristen på sjukdomsinsikt är inget som är ovanligt just för dig, däremot brukar de flesta ha vett på att inte uttala sig om just detta ämne när kunskapen är så skriande låg.

Skriv inget då. Då vet vi. Tror ingen lär invända mot det.
Jag är en av Maries följare, okej? Jag minns det hon skrev förra gången som Jonas hade skov.
Stackars Marie. Det är inte hennes fel att Jonas sitter fast mellan två stolar faktiskt.
Hon har tidigare ropat på hjälp, bl a på twitter. En total hjälplöshet, "vad gör man...?"

Men som mamma så lämnar man inte sin son ensam med en person som man inte vet om han sätter pojkens väl före sitt eget.
Man gör inte det bara, om man har något vett i kroppen.
Och Jonas har tydligt twittrat om att han absolut inte kunde gå med på villkoren för att träffa sin son (på ett numera borttaget konto). Nä då har ju han valt. Skyll på något annat då.

Men det är väl roligare att provocera på twitter.
Citera
2017-04-12, 11:31
  #1947
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag är en av Maries följare, okej? Jag minns det hon skrev förra gången som Jonas hade skov.
Stackars Marie. Det är inte hennes fel att Jonas sitter fast mellan två stolar faktiskt.
Hon har tidigare ropat på hjälp, bl a på twitter. En total hjälplöshet, "vad gör man...?"

Men som mamma så lämnar man inte sin son ensam med en person som man inte vet om han sätter pojkens väl före sitt eget.
Man gör inte det bara, om man har något vett i kroppen.
Och Jonas har tydligt twittrat om att han absolut inte kunde gå med på villkoren för att träffa sin son (på ett numera borttaget konto). Nä då har ju han valt. Skyll på något annat då.

Men det är väl roligare att provocera på twitter.

Vad var det för villkor?
Vad skrev Marie i det inlägget som du minns?

Jag uppfattar det inte som att Jonas har det roligt.
Vad är det som gör Maries situation så hemsk? Hon verkar ha fått ungefär som hon velat?
Citera
2017-04-12, 11:34
  #1948
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vad var det för villkor?
Vad skrev Marie i det inlägget som du minns?

Jag uppfattar det inte som att Jonas har det roligt.
Vad är det som gör Maries situation så hemsk? Hon verkar ha fått ungefär som hon velat?
Med all respekt,
Jag tänker inte skriva utförligare än så. Tro mig, jag har all anledning att vara rädd om mitt skinn.
Citera
2017-04-12, 11:49
  #1949
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Med all respekt,
Jag tänker inte skriva utförligare än så. Tro mig, jag har all anledning att vara rädd om mitt skinn.

Jag kan förstå att någon har lust att göra dig illa, dina inlägg ser ut som skamlöst shillande.
Om det nu är så, så borde du inte skriva alls.
Citera
2017-04-12, 12:30
  #1950
Medlem
Referenshumlas avatar
Jag kan knappast tänka mig att mina anhöriga skulle skriva om mig i sociala medier, inför sina "följare" när jag har "Skov" det är backstabbing (visserligen har jag inga skov men dum har man nog varit ibland)
Citera
2017-04-12, 15:15
  #1951
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Jag kan knappast tänka mig att mina anhöriga skulle skriva om mig i sociala medier, inför sina "följare" när jag har "Skov" det är backstabbing (visserligen har jag inga skov men dum har man nog varit ibland)
Men hur läser du?
Ingen har SAGT ordet skov. Det har visat sig självt med extremt tweetande.
Citera
2017-04-12, 16:28
  #1952
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag är en av Maries följare, okej? Jag minns det hon skrev förra gången som Jonas hade skov.
Stackars Marie. Det är inte hennes fel att Jonas sitter fast mellan två stolar faktiskt.
Hon har tidigare ropat på hjälp, bl a på twitter. En total hjälplöshet, "vad gör man...?"


Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Som jag skrev, jag tycker synd om Marie. Men det utesluter inte att jag inte kan känna empati och ha förståelse för Inde. Båda är offer på sitt sätt. Det är så lätt att hata Inde om man inte kan sätta sig in i hans sits, vilket du uppenbarligen inte är kapabel till.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men som mamma så lämnar man inte sin son ensam med en person som man inte vet om han sätter pojkens väl före sitt eget.


Märks att du kör på feminist-spåret. Annars hade du skrivit "som förälder". Pappor är extremt diskriminerade när det gäller föräldraskap. Konstanta förlorare i vårdnadsvister, deras ord är aldrig lika mycket värt som en kvinnas, kvinnan bestämmer om de ska bli pappa eller inte.

Denna situationen handlar inte om kön, det handlar om fucking människor.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Man gör inte det bara, om man har något vett i kroppen.
Och Jonas har tydligt twittrat om att han absolut inte kunde gå med på villkoren för att träffa sin son (på ett numera borttaget konto). Nä då har ju han valt. Skyll på något annat då.

Så han har fräckheten att ha egna idéer och åsikter i frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men det är väl roligare att provocera på twitter.

Du. Jag tror Jonas har så långt ifrån roligt det bara går att komma. Att du skriver en sådan kommentar ogiltförklarar all form av insikt du kunde misstänkas ha.

Som i så många andra fall så ser icke-feminister båda könen, feminister ser bara ett kön.

Och återigen. Det är fullt möjligt att Inde inte ska ha vårdnaden. Kanske rentav troligast. Jag vet jack shit om Marie. Hon är med största säkerhet en underbar människa. Ingen av dem ville ha det såhär.

Jonas lider av multipla sjukdomar, och dessa kan vi aldrig välja. Vad vi kan välja är att försöka hitta förklaringar och föreståelse.

"Love costs" som Morgan Freeman sa i Seven.
Citera
2017-04-12, 22:17
  #1953
Medlem
Ronilles avatar
Vafalls, var det självaste Jonas inde som medverkade i kvällens avsnitt av fyrans "Rebecka Martinsson"? Spelade norrländsk snut.
Citera
2017-04-12, 22:41
  #1954
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Vafalls, var det självaste Jonas inde som medverkade i kvällens avsnitt av fyrans "Rebecka Martinsson"? Spelade norrländsk snut.

Japp, tydligen är det han.

http://www.imdb.com/name/nm0408498/
Citera
2017-04-13, 11:16
  #1955
Medlem
mishimas avatar
Inte en tråd om sin egna hälsa utan om Jonas Inde.

/mod
Citera
2017-04-13, 18:08
  #1956
Medlem
237s avatar
Indes profilbild på Twitter är vacker och hjärtskärande på samma gång om den visar vad jag tror den visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in