2017-04-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Om den där Joonhee Woo faktiskt lyckas vända skutan kommer jag bli den första som erkänner att jag hade fel och be om ursäkt för att jag har hånat Anoto som bolag.

Det är ingen risk, företaget blöder fortfarande pengar och samtliga stora dealer har blivit förhalade, förhalade, förhalade... Avblåsta.

När pengarna är på kontot och kursen på 50 öre+ så ska jag också ge ifrån mig en ursäkt till alla som trott långt och länge.
Citera
2017-04-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Det är ingen risk, företaget blöder fortfarande pengar och samtliga stora dealer har blivit förhalade, förhalade, förhalade... Avblåsta.

När pengarna är på kontot och kursen på 50 öre+ så ska jag också ge ifrån mig en ursäkt till alla som trott långt och länge.

Du vet lika väl som jag att en hype skulle kunna pressa upp Anoto till över en krona. Troligen räcker det med enskilda kvartal med vinstsiffror för detta.
Citera
2017-04-16, 17:57
Medlem
Citat:
Du vet lika väl som jag att en hype skulle kunna pressa upp Anoto till över en krona. Troligen räcker det med enskilda kvartal med vinstsiffror för detta.

Och vad har det med saken att göra? Du sa "vända skutan", det innebär väl inte att man lyckas bli haussade under några månader?
Citera
2017-04-17, 03:55
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Mkt troligt om man visar plussiffror. Då bolaget har kapat kostnaderna och Opex sjunker rejält. Lägg till på detta växande omsättning och bättre marginaler så lär ju inte vinstkvartalen stanna på några kommande då man hr bestämt sig för att gå från forskningsbolag till ett som tjänar pengar på sina olika grenar.
Citera
2017-04-18, 08:39
Medlem
alienfins avatar
Såja
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/04/18/anoto-och-smark-etablerar-nytt-strategiskt-avtal-och-utokar-samarbetet.html
Citera
2017-04-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Såja
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/04/18/anoto-och-smark-etablerar-nytt-strategiskt-avtal-och-utokar-samarbetet.html

Ja vilken resa, 100% upp på tre börsdagar. Personligen tror jag att detta bara är början. Blir intressanta kommande 30 dagar med årsrapport, Q1 samt årsstämma tätt inpå varandra.
Citera
2017-04-18, 11:36
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du menar "ännu en NE - denna gången ska det vända"

Tycker du själv att det känns seriöst att VDns fru går in och täcker en fjärdedel av teckningen av konvertiblerna?

Ja det kändes rätt tryggt,inte många fler än dig som skulle kunna tänka sig dra sin fru i smuts😂
Citera
2017-04-18, 11:37
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Man behöver snabbt pengar för att undvika konkurs menar du? Panikartad riktad emission som pissar på övriga aktieägare. Dax att ta av sig de rosa glasögonen.

"Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att möjliggöra för Bolaget att på ett tidseffektivt sätt att tillföra kapital för att stödja framtida affärsverksamhet i Anoto-koncernen."

Ja jävlar..

Känns som att det mest stänkte piss i ögonen på baissarna nu😂
Citera
2017-04-18, 11:38
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hur länge räcker pengarna denna gång tro?

Ganska länge..
Citera
2017-04-18, 11:39
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ärligt talat anser jag att Aktietorget känns seriösare än Nasdaqs small cap. På Aktietorget hade man kastat ut Anoto för länge sen eller vad tror ni?

Varför det?
Citera
2017-04-18, 11:41
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Vi är många fullskitna och grundlurade.
Jag vet att man inte skall tänka som jag gör men kan inte låta bli; Jag har tappat så mycket i Anoto att jag kan fanemig tappa resten! Med det kan man tro att jag inte lärt mig något, men oj vad lärorik bakläxa man fått sig..

Ja den gamla läxan,långsiktighet brukar löna sig😂
Citera
2017-04-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja den gamla läxan,långsiktighet brukar löna sig😂

Gör det? Hade man gått in i Anoto för 5 år sedan vill jag gärna veta hur mycket plus man har gått i denna aktie tills idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in