2018-11-20, 10:03
Medlem
Mycket presentation om tekniken, väldigt lite om avtal och inkomster. Han verkar fortsätta drömma om framtiden, mr Won. Lösryckta marknadssiffror etc. Inga frågor, säkerligen inte en slump. Tror på en dålig rapport på fredag. Ganska meninglös presentation för alla som inte är helt nya för Anoto.
Senast redigerad av lillskrot 2018-11-20 kl. 10:23.
Citera
2018-11-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Mycket presentation om tekniken, väldigt lite om avtal och inkomster. Han verkar fortsätta drömma om framtiden, mr Won. Lösryckta marknadssiffror etc. Inga frågor, säkerligen inte en slump. Tror på en dålig rapport på fredag. Ganska meninglös presentation för alla som inte är helt nya för Anoto.
Hade jag varit aktieägare hade jag velat ha svar om Cevahir. Det kommunicerades faktiskt som en riktig order. Trata kunde man ju om man läste faktiskt se att det inte var en order överhuvudtaget. Sen att vissa önsketänkte där är en annan sak. Men Cevahir var en order. Påstod man iallafall.
Citera
2018-11-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Hade jag varit aktieägare hade jag velat ha svar om Cevahir. Det kommunicerades faktiskt som en riktig order. Trata kunde man ju om man läste faktiskt se att det inte var en order överhuvudtaget. Sen att vissa önsketänkte där är en annan sak. Men Cevahir var en order. Påstod man iallafall.
Ja Won har nu startat om företaget på nytt. Det innebär väl ytterligare 20 år med innovationer, nyemissioner och ouppfyllda förhoppningar. Han är dessutom otroligt dålig som marknafsföringsperson, lite martyr över honom.
Citera
2018-11-20, 13:05
Medlem
alienfins avatar
Grymt trevlig presentation med flera färdiga produkter att säljas in bara. Ser riktigt lovande ut.
Citera
2018-11-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Grymt trevlig presentation med flera färdiga produkter att säljas in bara. Ser riktigt lovande ut.
"säljas in bara" jo Anoto är ju bra på det ......... ser ut precis som vanligt i Anoto, inga ordrar men en potentiell superdupermarknad "trilions billions dollar" ha ha.
Citera
2018-11-20, 13:16
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
"säljas in bara" jo Anoto är ju bra på det ......... ser ut precis som vanligt i Anoto, inga ordrar men en potentiell superdupermarknad "trilions billions dollar" ha ha.

Omsättningen pekar uppåt iaf så ser riktigt lovande ut. Inte minst med en färdig ADNA deal med världens största tryckeri. Blir kul detta.
Citera
2018-11-20, 14:02
Medlem
Citat:
Omsättningen pekar uppåt iaf så ser riktigt lovande ut. Inte minst med en färdig ADNA deal med världens största tryckeri. Blir kul detta.
Vad innebär dealen? Är det en order? Eller är det bara så att tryckeriet kommer tillverka anotos tejp motsvarande ifall anoto får någon kund till tejpen eller motsvarande?

Anotos PM är alltid luddiga. Av en anledning.

Hur ser du på trata? Hur ser du på Cevahir?
Citera
2018-11-20, 15:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Vad innebär dealen? Är det en order? Eller är det bara så att tryckeriet kommer tillverka anotos tejp motsvarande ifall anoto får någon kund till tejpen eller motsvarande?

Anotos tejp?
Citera
2018-11-20, 15:37
Medlem
Citat:
Anotos tejp?
Tejp, biljetter , blanketter eller vad det nu blir för något som skall tryckas. Så, nu när det är avklarat så hade jag frågor.

Se nedan för mitt ursprungliga inlägg..

Citera
2018-11-20, 16:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Tejp, biljetter , blanketter eller vad det nu blir för något som skall tryckas. Så, nu när det är avklarat så hade jag frågor.

Anoto tillverkar ingen tejp.
Citera
2018-11-20, 16:37
Medlem
Citat:
Anoto tillverkar ingen tejp.
Nä, det var exempel och ADNA kan väl tryckas på tejp med om inte annat. Men om inte så bortse från tejp.

Hade följande frågor, se nedan från ursprungliga inlägget. Bortse från tejp, välj valfri produkt anoto skulle kunna sälja.

Citera
2018-11-20, 16:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nä, det var exempel och ADNA kan väl tryckas på tejp med om inte annat. Men om inte så bortse från tejp.

Hade följande frågor, se nedan från ursprungliga inlägget. Bortse från tejp, välj valfri produkt anoto skulle kunna sälja.

Hur svårt kan det vara? Anoto säljer inga produkter via ADNA,de säljer mönster (för en hög marginal) som kunden kan anpassa till sitt ändamål. I Toppans första produkt för autentisering av unika tejper till vad det nu kan vara,biljetter till OS ryktas det om,det visar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in