Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Finner inte du det lite märkligt att Joonhee Woo precis när HP ska lansera med Anoto(q4) så upptäcker han att kontraktet med HP är för dåligt kommersiellt för Anoto? Varför kommer man inte på det tidigare? Detta efter att Anoto satsat 100 miljoner kr av aktieägarnas pengar på projektet? Joonhee verkar skylla allt på Stein men dom styrelseledamot har han lika stort ansvar för kaoset, den dåliga riktningen på projekt osv som Stein. Börjar lukta skumraskbolag om Anoto för mig.
Jag sitter med mina aktier, grundlurad. Tänker inte kasta in mer pengar i företaget.
Min teori är att Stein var en snackpåse som även fick med styrelsen på snick-snacket.
Flera insiders köpte förhållandevis många aktier runt 1:- när han snackade som mest.
Att han åkte ut så abrupt tycker jag styrker att han fört dom bakom ljuset och när det uppdagades åkte han ut omgående.
MEN det måste finnas något kvar av värde.
Varför sitter annars insiders kvar med sina aktier och tittar på när en halvmiljon sakta krymper till 100.000:-?
Varför låser wons fru så mycket kapital i sex månader som blir värdelöst om man inte lyckas?
Ytterligare professionella investerare har gått in med ca 40 miljoner.
Observera att detta är kapital sim är låst i 180 dagar.
Dessutom som vi pratat om tidigare lass det enormt mycket energi på att sjösätta ett program som gör att personalen kommer att få köpa aktier till 150% av dagens kurs.
Jag tycker allt talar för att dom som har bättre koll/mer insyn i alla fall själva känner sig övertygade!?
Vad jag läst om won och vad han tidigare pysslat med så ser jag inget skäl till att han ska behöva klamra sig fast vid ett sjunkande skepp.
Men jag har så klart ingen aning om vad framtiden har i sitt sköte.