2016-12-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja fast nu var det ju ingen av dina facebook-mongo-kompisar utan professionella investerare och vds fru som stod för sista rundan och tryckte in 40 miljoner.

Vad jag fattat är deras pengar också låsta i 180 dagar.

Och det tror du dom gör för skojs skull, skjuter lite från höften liksom...?

Det är inte mina kompisar, det är dina Anoto-kollegor.

Jaså, nu är det Won's fru som ska få skutan att vända. Tidigt i våras hette det att "Stein har 1,40 i GAV. Tror ni han har investerat bara för skoj skull? Nejdå vänner, snart lyfter raketen."

Det är väldigt märkligt hur ett bolag som visat rött sedan år 2000 fortfarande kan gå runt enbart på rykten.
Citera
2016-12-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Finner inte du det lite märkligt att Joonhee Woo precis när HP ska lansera med Anoto(q4) så upptäcker han att kontraktet med HP är för dåligt kommersiellt för Anoto? Varför kommer man inte på det tidigare? Detta efter att Anoto satsat 100 miljoner kr av aktieägarnas pengar på projektet? Joonhee verkar skylla allt på Stein men dom styrelseledamot har han lika stort ansvar för kaoset, den dåliga riktningen på projekt osv som Stein. Börjar lukta skumraskbolag om Anoto för mig.

Jag sitter med mina aktier, grundlurad. Tänker inte kasta in mer pengar i företaget.

Min teori är att Stein var en snackpåse som även fick med styrelsen på snick-snacket.

Flera insiders köpte förhållandevis många aktier runt 1:- när han snackade som mest.

Att han åkte ut så abrupt tycker jag styrker att han fört dom bakom ljuset och när det uppdagades åkte han ut omgående.

MEN det måste finnas något kvar av värde.

Varför sitter annars insiders kvar med sina aktier och tittar på när en halvmiljon sakta krymper till 100.000:-?

Varför låser wons fru så mycket kapital i sex månader som blir värdelöst om man inte lyckas?

Ytterligare professionella investerare har gått in med ca 40 miljoner.

Observera att detta är kapital sim är låst i 180 dagar.

Dessutom som vi pratat om tidigare lass det enormt mycket energi på att sjösätta ett program som gör att personalen kommer att få köpa aktier till 150% av dagens kurs.

Jag tycker allt talar för att dom som har bättre koll/mer insyn i alla fall själva känner sig övertygade!?

Vad jag läst om won och vad han tidigare pysslat med så ser jag inget skäl till att han ska behöva klamra sig fast vid ett sjunkande skepp.

Men jag har så klart ingen aning om vad framtiden har i sitt sköte.
Citera
2016-12-08, 20:59
Medlem
Citat:
Min teori är att Stein var en snackpåse som även fick med styrelsen på snick-snacket.

Flera insiders köpte förhållandevis många aktier runt 1:- när han snackade som mest.

Att han åkte ut så abrupt tycker jag styrker att han fört dom bakom ljuset och när det uppdagades åkte han ut omgående.

MEN det måste finnas något kvar av värde.

Varför sitter annars insiders kvar med sina aktier och tittar på när en halvmiljon sakta krymper till 100.000:-?

Varför låser wons fru så mycket kapital i sex månader som blir värdelöst om man inte lyckas?

Ytterligare professionella investerare har gått in med ca 40 miljoner.

Observera att detta är kapital sim är låst i 180 dagar.

Dessutom som vi pratat om tidigare lass det enormt mycket energi på att sjösätta ett program som gör att personalen kommer att få köpa aktier till 150% av dagens kurs.

Jag tycker allt talar för att dom som har bättre koll/mer insyn i alla fall själva känner sig övertygade!?

Vad jag läst om won och vad han tidigare pysslat med så ser jag inget skäl till att han ska behöva klamra sig fast vid ett sjunkande skepp.

Men jag har så klart ingen aning om vad framtiden har i sitt sköte.
Du svarar inte på min direkta fråga; varför blev avtalet precis när det skulle träda i kraft(enligt Joonhee Woo själv) i q4 kommersiellt dåligt. Jag ser 2 alternativ; 1 som är minst troligt är att HP fimpat Anoto eller utnyttjat Anoto och går vidare med tekniken själva( att stämma HP klarar inte Anoto), 2 Joonhee vill själv skapa osäkerhet och driva ner kursen av egna ekonomiska motiv innan turnaround. Jag finner 2 mest troligt då han ändå fått med sig asiatiska kompisar, luras han för mycket kommer han vara bränd för all framtid. Oavsett 1 eller 2 så är det tydligt att ledningen fortfarande jobbar för sig själva och inte aktieägarna. Cirkus Anoto fortsätter ................

Var är massproduktionen q4 Joonhee pratat om? 22 dagar kvar av q4 nu.
Citera
2016-12-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det är inte mina kompisar, det är dina Anoto-kollegor.

Jaså, nu är det Won's fru som ska få skutan att vända. Tidigt i våras hette det att "Stein har 1,40 i GAV. Tror ni han har investerat bara för skoj skull? Nejdå vänner, snart lyfter raketen."

Det är väldigt märkligt hur ett bolag som visat rött sedan år 2000 fortfarande kan gå runt enbart på rykten.

Det är väl klart att dom själva måste tro på det om dom lastar in 40 miljoner och låser dom i 180 dagar!?

Nej det är inte märkligt, hade företaget visat vinst varje år på några 100 miljoner sedan 2000 hade aktien stått i 50-200:- och vi haft en liknande diskussion om företagets värdering.
Citera
2016-12-08, 21:09
Medlem
Citat:
Du svarar inte på min direkta fråga; varför blev avtalet precis när det skulle träda i kraft(enligt Joonhee Woo själv) i q4 kommersiellt dåligt. Jag ser 2 alternativ; 1 som är minst troligt är att HP fimpat Anoto eller utnyttjat Anoto och går vidare med tekniken själva( att stämma HP klarar inte Anoto), 2 Joonhee vill själv skapa osäkerhet och driva ner kursen av egna ekonomiska motiv innan turnaround. Jag finner 2 mest troligt då han ändå fått med sig asiatiska kompisar, luras han för mycket kommer han vara bränd för all framtid. Oavsett 1 eller 2 så är det tydligt att ledningen fortfarande jobbar för sig själva och inte aktieägarna. Cirkus Anoto fortsätter ................

Var är massproduktionen q4 Joonhee pratat om? 22 dagar kvar av q4 nu.

Jag är helt enig med dig, won har klara incitament att hålla nere kursen och ingen direkt panik med att få upp den.

Ett fult spel om han utnyttjar det och förödande och ett fult agerande mot dom som kanske tröttnat och sålt, men för oss som är långsiktiga spelar det ju mindre roll.
Citera
2016-12-09, 18:29
Medlem
Citat:
Jag är helt enig med dig, won har klara incitament att hålla nere kursen och ingen direkt panik med att få upp den.

Ett fult spel om han utnyttjar det och förödande och ett fult agerande mot dom som kanske tröttnat och sålt, men för oss som är långsiktiga spelar det ju mindre roll.
Vilka incitament finns det nu? Wons fru har fått billiga konvertibler, optionsprogrammet är satt billigt. Ska man göra mer pp på 5 öre och sno mer av företaget från långliggarna?

Joonhee verkar av många positiva till Anoto vara en frälsare men han har också misslyckats med vad han sagt; massproduktion och HP i q4. Nu är nya hypen ADNA, också ett projekt i framtiden. Detta då Anoto skulle varit självförsörjande sen ca ett år tillbaka. Det håller liksom inte att ta in pengar i gigantiska NE om och om igen och allaprojekt bara går i graven.

"I was surprised that when i asked around what Anoto was about i got 10 different answers from 10 different people. I also discovered that nobody could tell me any kind of financial outcome of the different Projects we were running". Fritt ur mitt minne från presentationen. Är då Joonhee ny i Anoto? Att en styrelseledamot inte haft bättre koll på läget är för mig skrämmande, han verkar dessutom se anställda som mer ansvariga för den problematiken än styrelsen. Luktar bluff och båg tyvärr.

Betänk också att vi haft 2 gigantiska utspädningar under ett år fram tills denna, varav efter den första skulle vi hålla oss flytande ett år framöver(tog 3 månader så genomförde man en ne på ett av de smutsigaste vis jag sett på börsen). Verkar saker och ting vara i ordning på Anoto? Har Joonhee inget ansvar över vad som skett?

Du tror att jag vill in billigt, jag sitter fullskiten och känner mig grundlurad.

Slutar detta som ytterligare ett smutsigt blåsningsförsök ala Northland?
Senast redigerad av lillskrot 2016-12-09 kl. 19:07.
Citera
2016-12-09, 19:26
Medlem
Mouses avatar
Citat:

Du tror att jag vill in billigt, jag sitter fullskiten och känner mig grundlurad.
Vi är många fullskitna och grundlurade.
Jag vet att man inte skall tänka som jag gör men kan inte låta bli; Jag har tappat så mycket i Anoto att jag kan fanemig tappa resten! Med det kan man tro att jag inte lärt mig något, men oj vad lärorik bakläxa man fått sig..
Citera
2016-12-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Vi är många fullskitna och grundlurade.
Jag vet att man inte skall tänka som jag gör men kan inte låta bli; Jag har tappat så mycket i Anoto att jag kan fanemig tappa resten! Med det kan man tro att jag inte lärt mig något, men oj vad lärorik bakläxa man fått sig..
Det slutar nog i en juridisk process.
Citera
2016-12-09, 23:58
Medlem
Citat:
Vilka incitament finns det nu? Wons fru har fått billiga konvertibler, optionsprogrammet är satt billigt. Ska man göra mer pp på 5 öre och sno mer av företaget från långliggarna?

Joonhee verkar av många positiva till Anoto vara en frälsare men han har också misslyckats med vad han sagt; massproduktion och HP i q4. Nu är nya hypen ADNA, också ett projekt i framtiden. Detta då Anoto skulle varit självförsörjande sen ca ett år tillbaka. Det håller liksom inte att ta in pengar i gigantiska NE om och om igen och allaprojekt bara går i graven.

"I was surprised that when i asked around what Anoto was about i got 10 different answers from 10 different people. I also discovered that nobody could tell me any kind of financial outcome of the different Projects we were running". Fritt ur mitt minne från presentationen. Är då Joonhee ny i Anoto? Att en styrelseledamot inte haft bättre koll på läget är för mig skrämmande, han verkar dessutom se anställda som mer ansvariga för den problematiken än styrelsen. Luktar bluff och båg tyvärr.

Betänk också att vi haft 2 gigantiska utspädningar under ett år fram tills denna, varav efter den första skulle vi hålla oss flytande ett år framöver(tog 3 månader så genomförde man en ne på ett av de smutsigaste vis jag sett på börsen). Verkar saker och ting vara i ordning på Anoto? Har Joonhee inget ansvar över vad som skett?

Men han kan ju inte direkt ha som strategi att köra skiten i kk, han + familj tillhör ju dom större ägarna.

Sorry om jag skojade lite okänsligt tidigare i tråden.

Kan trösta dig med att vi sitter i samma båt, jag gick in ganska tungt i samband med insiderköpen.

Men ta det lugnt, det finns trots allt mycket i pipelinen när turbulensen lagt sig. Sådana här öresaktier har dessutom en tendens att röra extra mycket på sig runt årsskiftet och kan få lite extra skjuts i Januari.
Citera
2016-12-10, 05:29
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Var har de sagt att massproduktionen inte ska ske? De går inte ut med PM att nu skruvas delarna ihop i fabriken
Däremot så kommer PM när varorna bokas in och det behöver inte hända i Q4.
Citera
2016-12-10, 10:23
Medlem
Anoto är inte uträknat men de gör för stora förluster för att kunna rädda skutan snabbt.

Jag tror det blir ytterligare nyemissioner under 10 öre. Sen att de får in pengar, ja ni har ju investerat och uppenbarligen är det mängder av puckon som investerat. De har lika svårt att omvärdera som ni som haft guldfeber i en P & D.

Folk snackar fortfarande om HP, herregud glöm HP.

"ANOTO
FÅR ORDER PÅ 30.000 PENNOR, JOONHEE WON PERMANENT VD (Direkt)
2016-11-29 09:34
.

STOCKHOLM (Direkt) Anoto har fått en order från Korea på 30.000 pennor och meddelar samtidigt att den tillförordnade vd:n Joonhee Won blir permanent på posten.

Ordern är enligt bolaget den första i en serie som förväntas uppgå till totalt 100.000. Beställningen kommer "från ett ledande utbildningsföretag i Korea", skriver Anoto i ett pressmeddelande."

De här är vad som är intressant just nu. Hur mycket är ordervärdet och vad kan komma framöver?
Senast redigerad av swingtrader 2016-12-10 kl. 10:25.
Citera
2016-12-13, 19:33
Medlem
Kan det vara botten vi nu sett!?

Finansieringen är löst.

Det finns inte så mycket mer negativt att rota fram däremot stort utrymme att överraska positivt.

Ganska stor uppgång i går men kvar på nollan i dag och stänger på dagshögsta.

Morgan Stanley, Penser, Länsförs mfl bland dom största köparna och inte massa avanzianer som tidigare.

Won med familj har inga skäl att hålla in med positiva nyheter, snarare tvärtom.

Årsskifteseffekten i småbolagen och kanske en i övrigt positiv börs står inför dörren.

Jag tycker det känns väldigt hoppfullt nu i alla fall på 2-3 månaders sikt.

Om jag får rätt gäller det att vara kall och inte sälja bort sig för fort och billigt.

Många vill så klart ut men blir det rätt vibbar runt aktien kommer även många vilja in när nyåret passerats och det känns som en nystart.

Utgångsläget finns för en repris av anotos januari ryck.

Den som lever får se. Jag sitter i alla fall still i båten ett bra tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in