Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Det är sannolikt att det fortfarande finns IS-terrorceller i området, även om IS som organisation har blivit utdriva från området.
Är Faylaq Al-Sham huvudmisstänkt för att de uttryckte missnöje med utbytet? Det låter som en väldigt vag koppling. Sedan när utförde Faylaq al Sham självmordsbombningar? Det är väl Ahrar al Sham och HTS som gör det, och båda dessa grupper föll offer för terrordådet.
Jag ser inte SAA, eller någon av regimens allierade, som misstänkta för terrorattacken. Jag tror också det är antingen någon rebellgrupp eller IS som begått terrordådet. Dock lutar det, enligt mig, för att IS begått dådet. Jag kan inte utesluta att HTS själva är inblandade, men det faktum att de själva, likt Ahrar, föll offer för terrordådet, talar för att de inte var inblandade.
Du behöver alltså en hel massa ord för att konstatera att det inte var SAA utan den andra sidan, dvs IS eller de s k moderata rebellerna.
Eftersom IS knappt existerar i området, så är det mest sannolika att det var en moderat rebellgrupp som brutalt mördade över 100 människor som nyss blivit befriade från långvarig belägring. Alltså en grupp som stöds av Väst.
Du väljer att fokusera på vilken grupp det var istället för att fördöma dådet. I och för sig förväntade jag mig inte att du skulle fördöma det, du är ju lika ondsint som dina terroristvänner.