Citat:
Ursprungligen postat av
tigersaid86
Idioter!
Men det visste vi iaf!
Hur kan Xelious och dessa Turkar här stå för det här? Det är både sjukt och skrämmande hur dom försvarar Turkiet som är andra parten med Saudiarabien.
Tror du dom skulle tycka lika gott om flera länder gjorde lika mot Turkiet? Tror absolut inte det.
Jag hoppas på fler vapen embargon mot Turkiet och Saudiarabien.
Ja, det är sorgligt att någon överhuvudtaget försvarar invasion av ett land. Jag vågar knappt tänka på vad dessa personer skulle göra om Sverige blev invaderat.
Skulle de ställa sig på ockupationsmaktens sida då också? Det vore mig fullkomligt vedervärdigt, det är landsförräderi, ett svek mot sina landsmän. Det är klart man försvarar sitt land mot yttre fiender, oavsett om de skickar in soldater eller kriminella dårar.
Jag vill att alla människor skall få ha möjlighet att leva i fred och demokrati, och det är bara möjligt i länder som är självständiga och där alla respekteras oavsett etnicitet, religion och hudfärg.
Vapenembargo mot Turkiet och Saudi är ju en bra idé. Vi kan ju börja med Sverige, vi exporterar ju vapen till Saudi, dessa används säkert i både Syrien och Jemen. Vi exporterar också vapen till USA av någon anledning, trots att de för det mesta bedriver krig någonstans i världen.
Om man följer den svenska lagen, så är nog dessa affärer lagvidriga eller åtminstone moraliskt klandervärda. Vapenhandeln är så omfattande att den troligen bidrar till att hålla den kapitalistiska ekonomin igång. Det är kanske en överdrift, men jag tror faktiskt inte det. Den håller i alla fall uppe sysselsättningen i många länder.
För vapenprofitörer är kriget i Syrien en lysande affär och de är smarta nog att hålla sig borta från media, men vi vet att de finns och att de är mycket mäktiga.