2017-04-16, 14:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag behöver inte länka ett skit. Du kan googla, läsa wikipedia, skolans historieböcker, Dick Harryson, låna böcker sorterade under Historia: Europas historia: industrialisering, Indien, Afrika; slavar, USA: slavar.... Triangelhandeln.

Så tröttsamt. Jag behöver inte komma med en massa framgooglade länkar för att bevisa någonting allmänt vedertaget som varenda jävla unge som gått ut högstadiet känner till.

Begrips?!
Haha, fy fan vad bedrövligt.

Och du har mage att kräva bevis av andra.

Finns inte en enda jävla historiebok, ens för högstadiet, som ger dig medhåll.

Tror inte du har läst Historia alls, faktiskt.
2017-04-16, 14:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Tack, då fick vi det utrett, vi har alltså gått från "nästan samtliga" till en liten liten minoritet. Är faktiskt lite imponerad av att du till slut kunde ta till dig faktan som den var i det här fallet.
Till skillnad från andra.
2017-04-16, 14:31
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Haha, fy fan vad bedrövligt.

Och du har mage att kräva bevis av andra.

Finns inte en enda jävla historiebok, ens för högstadiet, som ger dig medhåll.

Tror inte du har läst Historia alls, faktiskt.
Det är ni som påstår någonting vetenskapligt kontroversiellt som åläggs bevisbördan. Men fortsätt du. Patetiskt.
2017-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det där är ett vidrigt synsätt du har. Marxistiskt i grunden. Du tror inte på lika möjligheter, utan lika utfall med tvingande medel. Förstår du inte systemfelet i din filosofi? Det är raka motsatsen till meritokrati och kan tillämpas på alla möjliga områden till stor skada! Det du förespråkar är ett riktigt giftigt tankegods!

ok, så att om kvinnor innehar 50% av rikstagens 349 platser, så menar du alltså att vi har motsatsen till meritokrati? Fattar du ens vad det är du säger då?
Det du då säger är att man = merit.

Och nej jag menar att har vi en sits där det år efter år efter år efter år efter år får ett kön som dominerar kraftig på en maktposition, så är detta tecken på någon form av strukturfel i systemet.
Då har det underreprresenterade könet någon form av motstånd mot sig. För nej de tär itne rimligt anta att ett kön, bara pga sitt kön per automatik är mer meriterat än ett annat.
kan funka gällande reproduktion ex. Kivnnor är garanterat mycket mer meriterade inom förlossning och amning ex. men that's it.
2017-04-16, 14:36
Medlem
Citat:
Om de är bäst lämpade så givetvis.

Men jag tror inte vi har tillräckligt många Disneydags-programledare för att fylla hela regeringen.

Tyvärr.
är de så du ser på kivnnor inom politiken? de är "Disneydags-programledare"?
vad tycker du det säger om din kvinnosyn?
2017-04-16, 14:38
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
Feminister har ju jobb att gå till skillnad från dom/er som hänger i I&I
2017-04-16, 14:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det är ni som påstår någonting vetenskapligt kontroversiellt som åläggs bevisbördan. Men fortsätt du. Patetiskt.
Kontroversiellt?

http://www.history.com/topics/industrial-revolution

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Industrial_Revolution

Två lättlästa länkar.

Det är era påståenden som inte existerar utanför er extremistcirkel. Låt mig påminna:

Västvärlden har byggt sin rikedom pga industrialisering som krävt råmaterial/ arbetkraft från andra nationers resurser...ex. sockerbetor, guld, silver, kaffe, slavar, bomull, virke, kryddor, olja, te etc i det oändliga.

Den historieskrivningen påstår du vara "allmänt vedertaget" och ska beskrivas i en rad böcker, wiki och "det råder konsensus om inom forskningsvärlden".

Möjligtvis finns det beskrivet i "Kapitalet" eller någon färgglad barnbok.

Jag passar på att citera ditt första inlägg i tråden:
Citat:
Det finns ju en gräns för hur mycket icke-arguement och rena påhitt man orkar bemöta samt hur mycket personliga påhopp man orkar med. Jag personligen har en gräns för när töntars invektiv, cuck, mangina, fjolla, PK-ist vit riddare mm. slutar vara roligt och bara blir störigt.

När det är omöjligt att föra en saklig diskussion finns det ju ingen poäng mer. Och som sagts: Många här är inte antifeminister. De är renodlade kvinnohatare.

De tar över fullständigt och ryggdunkar varandra till förbannelse. Hur givande är det?
Så ofantligt roligt!
2017-04-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Det är resultatet av kvotering, den grupp som kvoteras förlorar förtroende.
2017-04-16, 14:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Förlåt, Disneyklubben var det visst.

Är väl inte mitt fel att man kvoterar in programledare? Vad har det med min kvinnosyn att göra?
2017-04-16, 14:44
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Till skillnad från andra.
http://www.so-rummet.se/kategorier/kolonisation-och-kolonialism
OT. Detta OT sprider sig som pest i feministforats trådar.

Varsågod,. Grunläggande lektioner i historia från SO-rummet.
http://www.so-rummet.se/kategorier/kolonisation-och-kolonialism
http://www.so-rummet.se/kategorier/historia/det-langa-1800-talet/industriella-revolutionen
http://www.so-rummet.se/content/industrialismens-vinnare-och-forlorare

Du håller Wikipedia högt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Triangelhandeln

Jag orkar inte med mer. Seriöst. Orkar inte denna rena dynga.
2017-04-16, 14:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
ok, så att om kvinnor innehar 50% av rikstagens 349 platser, så menar du alltså att vi har motsatsen till meritokrati? Fattar du ens vad det är du säger då?
Det du då säger är att man = merit.
Nej det säger han inte.
2017-04-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej det är de inte. Men som sagt, feminister har ett slags patent på att vara en "jämställdhetsrörelse" så då spelar det ingen roll att utgångspunkten är kvinnocentrerad och därmed partisk. På vilket sätt skulle detta motverka diskriminering?

Varför skulle feminister säga att de vill gynna kvinnor? Det är det som är poängen att den positiva särbehandlingen kommer ifrån en positionering baserad på utsatthet istället för överlägsenhet men egentligen är det ju bara samma skit i en annan förpackning.

Men varför tror du att feminister ljuger om vad det är de vill uppnå?

Jag kan ju lika gärna påstå att du inte säger vad du menar och har en fientlig agenda som är snelhesten-centrerad osv...
Men varför utgå ifrån det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in