Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fetat kommenterat.
Tyvärr är det just så att Fauzzi berättat för ett antal människor precis den version som är den första. Det var några av dem han berättade för som uppmanade honom att gå till polisen. Alla har alltså missuppfattat honom? Nej det håller inte.
Han vidhåller sin position då skotten föll men får informationen att han inte kan ha mött OP där han påstår och får i åtskilliga timmar försöka få ihop det men det går inte ihop.
Därmed är det ingen tvekan om att hans senare uppgifter är skit per definition. Inte per tyckande eller konstruerade påståenden om helt odokumenterade påstådda missförstånd.
Nej den Fauzzi ser med blå jacka är ett vittne. Bilden att han mött OP med en äldre man med sådan färg på jackan i släptåg är konstruerad.
Troligen är hela mötet konstruerat. När det hände såg han skottlossningen på ganska stort avstånd. Han reagerar först sedan han sett vad som hänt i media och då genom att duka upp en historia baserad på att han tror att han måste ha mött OP. Om han mött OP och en man i släptåg och sedan sett att OP blev sjuten hade han naturligtvis omgående anmält sig som vittne. Först efter övertalning lämnar han uppgiften till polisen. Det konstruerade minnet av ett möte faller sedan och då får han problem att få ihop det.
Märkligt detta med den för gamla livvakt som Fauzzi mötte. Alla verkar vilja trolla bort honom. Borgnäs, Anér, folk i den här tråden - alla har tappat förståndet och tror att det var Björkman.
Och du boboslacke, som är en av få som insett att beskrivningen inte stämmer med Björkman, du vill nu istället trolla bort Fauzzi.
1. Beror det inte på hur Fauzzi berättat sin story för kompisarna? Tex: Jag mötte Palme och bakom honom gick det en gubbe, två min senare small det. Ingen av kompisarna kanske frågar sig exakt var de möttes.
Varför drar du öht in Fauzzis kompisar i detta? Har du pratat med dem?
2. Att gå flera hundra meter tillbaka till mordplatsen är inte den enda naturliga reaktionen hos en människa. Man kan reagera på olika sätt.
3. Fauzzi såg en man arbeta i skyltfönstret på La Carterie. Det är rimligt att anta att polisen kollat upp detta när det gäller ett viktigt vittne som Fauzzi.
Dina argument känns lika ihåliga idag som förr. Det ligger någon slags prestige i botten. Inte mot mig, men kanske mot någon som förespråkat mötesscenariot.