Citat:
Ursprungligen postat av
Mikeoilman
Det är helt min egen teori. Jag tycker att det finns skillnader i alla olika bilder.
För att sno lastbilen så skulle det varit mycket enklare om man är två, en som fäller upp liften, en annan som håller koll på chauffören. Liften uppe av person 1, person två hoppar in i bilen.
Bilderna som alla hävdar är efter bilder (tunnelbanan) så tycker jag att de skiljer sig för mycket. Antingen så har den ena personen skägg, eller blod i ansiktet. Om båda bilder är tagna efter så är det konstigt om han på en bild har skägg/blod.
Att det inte syns något som helst blod/skägg på personen i polisbilen verkar märkligt. Personer har vittnat om en blodig GM, har polisen valt att tvätta av en misstänkt terrorist? Känns inte som prio i det läget, det kan skötas vid ett senare tillfälle.
Att vara två och köra samma outfit krävs det ingen Charles Ingvar Jönsson för att tyckas vara en god idé.
Som jag har uppfattat det var inte liften nere när GM hoppade in. Har jag fel ?
Bilen var klar för färd.
Var Spendrups killen stod - han stod bakom bilen, vad gjorde han där ? rökte ?
Har Spendrups fått sin leverans ? Har dem gått ut med " vi fick inte våran öl, bilen blev snodd " ?
Har spedrups killen något med stölden att göra ?
Du får väga in mer. Tänka i vidare termer.
Bilderna från tunnelbanan har polisen granskat och godkänt. Du får accepterar deras beslut.
Varför skulle polisen släppa 2 olika bilder på 2 olika personer. ?
Du menar att den andra bilden på personen inte har skägg.
" blod/ skägg på personen i polisbilen verkar märkligt "
Han har tvättat sig, vilket inte är onormalt.
Om du får ett sår - tvättar du dig inte då ? Plåstrar om det till och med ?
Kanske byter kläder för att få bort ev lukt. Helt normalt.
För vad gjorde han på Arlanda, han kan ha varit på toa och tvättat av sig, vad skulle du ha gjort ?
Tvättat av dig så klart.