Den här videon bör vara en som tidigare ej länkats i tråden:
https://www.youtube.com/watch?v=MWv1K5sISDA
Det jag framför allt undrar är vad som ropas vid 2:16. Det låter som något om "Skjutvapen" eller "Sjukvård". Efter det hörs ett ord som jag tolkar om "fordonet".
I videon ser man även den väktarbil som ska ha blivit kvaddad. Jag trodde den blivit värre åtgången än vad den uppenbarligen blivit. Man ser den bland annat vid 3:17.
Man ser även den man i grå tröja som en annan användare i går identifierade som en SÄPO-polis. Denne användare hade sett samma man i samband med upploppen i Kärrtorp. Huruvida han verkligen är anställd vid SÄPO eller om han är vanlig civilpolis ska väl dock vara osagt. I filmen så lämnar denne man i grå tröja över något till en uniformerad polis (eller så tar han emot något) varefter han springer bort längs med Drottninggatan rakt mot han som filmar. Man ser detta vid 2:30.
Nu när jag kollar en gång till hör man tydligt hur mannen i grå tröja eller den uniformerade polisen säger: "Ge mig nyckeln!". Mannen i grå tröja lämnar därefter över något eller tar emot något varpå han springer bort från platsen. Vad kan det vara för nyckel han vill ha eller som han uppmanas lämna över?
Edit:
2:29 snarare än 2:30 säger mannen i grå tröja eller den uniformerade polisen "Ge mig nyckeln!".