Citat:
Ursprungligen postat av
Efterdradd
Har inte sett någon bra bild hur nära pelaren lastbilens högersida är, men den står mycket nära. Då kan han kanske inte gå ut på passagerarsidan till Mäster Samuelsg. Finns det entre till Åhlens från Mäster Samuelsg.? Om där står folk och bankar med tillhyggen mot förardörren och den kanske inte går att öppna har han bara en väg ut, genom Åhléns. Troligen ville han ut från Åhléns så fort som möjligt. Om han inte är "hemmastadd" på Åhléns flyr han nog mot första bästa utgång som syns, ner i t-banan. Att han där kommer att bli filmad tänker han nog inte på, det är en panik situation.
Du har rätt, vi har inga bra bilder på hur nära pelaren står till passagerardörren.
Men på det få bilder jag har sett, så är det inte omöjligt.
Jag hoppas någon annan i tråden kan besvara din fråga om det finns en entré från Åhléns till mäster Samuelsgatan. Jag tror inte att det finns någon entré från Åhléns till mäster Samuels gatan.
Källaren våningen finns det ingen. Där är Hemköp.
Bottenplan är smink, bok, Apotek, café och utgång till biljetthallen.
Entréplan där Lastbilen körde in - jätte stor plan full av bara smink och väskor.
Den har 2 ingångar, en från klara bergsgatan och en från Drottninggatan..
För att spara tid, tror jag att han sprang ner via Stora Åhlens ingången till Drottninggatan.
Hur han nu lyckades med det.