Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
Kort videoanalys av frames från 0:07 till 0:09 påvisar att något rörde sig i förarhytten.
Han var alltså kvar där inne i röran när mobilen filmade:
https://s30.postimg.org/5vcm6u3oh/010.png
Angående airbags så sitter väl sensorerna precis ovanför "kofångaren", och betongklumparna gick väl inte så högt utan slog bara i motorupphängningen och stagen, och körde han nu bara med 20-30 in i fönstret så blev han nog knockad av airbagen istället eller i kombination, eftersom han knappast hade satt på sig något bälte.
Även om upplösningen inte är den bästa, så om du tolkar det hela rätt så befinner sig alltså GM fortfarande i hytten vid ca 8 sekunder in i videoklippet. Det är fullt möjligt. Skulle kunna förklara att man några sekunder tidigare står och slår mot dörren på förarsätetssidan.
Så när startar videoklippet?
Du anger max 30 sekunder efter kraschen i ditt tidigare inlägg. Jag håller naturligtvis med.
Kraschen bör ha inträffat någon gång mellan 14:53:45 och 14:53:55 (se tidigare inlägg för inte så många sidor sedan, jag skall specifisera detta närmare i min nästa sammanställning).
Jag har en vittnesuppgift (säker sådan) om att branden startade 14:55, förmodligen bara en liten bit in på den minuten, låt säga 14:55:15.
Alltså bör filmen starta ca 14:54:15. Om GM är kvar i hytten 8 sekunder in i klippet så lämnar han alltså lastbilen först ca 14:54:23 (med felmarginaler). Fullt möjligt.
Hur lång tid tar det att gå de ca 50 metrarna till rulltrappan, ta rulltrappan ner och sen gå ytterligare 60 meter för att ta nästa rulltrappa ner och fasta på övervakningskamera? Eller är det ytterligare en rulltrappa ner för att komma till platsen där han fastnar på övervakningskamera (det är minst 20 år sen jag var just där så minnet sviktar)?
60 sekunder?