2017-04-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Undrar om Allegri funderar på att återgå till 3-5-2 i returen. Visst, anfall är bästa försvar mot detta bräckliga Barcelona, men någonstans lutar det ändå åt att det blir bevakning och då känns det skönt med alla tre bjässarna.

Buffon
Barzagli Bonucci Chiellini
Alves Khedira Marchisio Pjanic Sandro
Dybala Higuain

Å andra sidan har jag svårt att se att Allegri bänkar Mandzukic som är en spelare han litar på väldigt mycket i den nya rollen. Även Cuadrado är svår att bänka, med tanke på att han är den snabbaste kontringsspelaren.

Jag hade älskat 3-5-2. Inte minst för att det hade visat på spelarnas taktiska förmåga och tränarens briljans. Jag älskar lag som kan spela offensivt och sedan stänga matchen. Men jag tror inte att det kommer att hända.

Inte minst pga händelser i Milan. Jag kollar inte upp men jag minns Arsenal där man vunnit med 4-0 hemma, men där Allegri ville döda matchen genom att göra ett bortamål. Det misslyckades och Arsenal kom allt närmare.

Däremot var matchen mot Barcelona inget motsvarande. Milan vann hemma med 2-0 och förlorade sedan i Barcelona med 4-0. Men herregud Milan ställde upp med; Abbiati, Mexes, Zapata, Boateng, Flamini, Montolivo, Abate, Ambrosini, El Shaarawy, Niang. , Dvs ett ännu sämre lag än vad de har idag mot ett fantastiskt Barcelona.

Allegri är dessutom en tränare som ser sina brister och fel, och därför växer genom varje match. Hans upplevelser gör honom bättre.

Oavsett så kommer det nog att bli en balans, där man inte kör Catenaccio fullt ut, utan istället väljer att möta Barcelona med sitt egna spel, som möjligen är lite mer defensivt präglat denna gång. Och om Barcelonas fantastiska anfallare gör två mål på kort tid så skulle det kunna bli panik, men jag tror att Allegri har gått igenom alla scenarier och hur laget då ska agera. Dessutom är defensiven galet stark och erfaren.

Vi vet vad Barcelona kan göra då de får fria tyglar att storma framåt utan några direkta direktiv. Men Allegri är världens slugaste tränare…
Senast redigerad av Brille68 2017-04-12 kl. 19:49. Anledning: stavar som en muslim...
Citera
2017-04-12, 20:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Intressanta tankar, Brille.

Det som oroar mig är att matchen igår egentligen inte är en 3-0-match. Jag är besviken på sättet man släppte till Iniestas, Messis och Suarez 100%-chanser. Även om man är där och stör i de två sistnämnda fallen, vilket är direkt orsak till missarna.

Eller så är det bara att acceptera att det är omöjligt att hålla Suarez, Messi och Neymar till noll målchanser, särskilt på Camp Nou. Men någonstans, med historien i ryggen, vill man ha det till att Juventus ska kunna stänga igen matchen totalt och inte ge lillfingret.
Citera
2017-04-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Intressanta tankar, Brille.

Det som oroar mig är att matchen igår egentligen inte är en 3-0-match. Jag är besviken på sättet man släppte till Iniestas, Messis och Suarez 100%-chanser. Även om man är där och stör i de två sistnämnda fallen, vilket är direkt orsak till missarna.

Eller så är det bara att acceptera att det är omöjligt att hålla Suarez, Messi och Neymar till noll målchanser, särskilt på Camp Nou. Men någonstans, med historien i ryggen, vill man ha det till att Juventus ska kunna stänga igen matchen totalt och inte ge lillfingret.
Jag såg som sagt inte matchen utan har bara sammandrag att förlita mig på. Och där vill jag hylla Buffon.

Vi har under åren vant oss vid att han såklart ska vara fantastisk, och reagerar endast då han inte är en superman.

Men Buffon är i allra högsta grad en del av Juventus, och man kan därför inte bedöma laget utan honom.

Iniesta,Messi osv... Stora namn och svårt att hantera dem. I Barcelona kommer de kanske att sorna men åtminstone svärma. Oavsett är de stora spelare som man kommer att möta.
Citera
2017-04-13, 14:30
Medlem
Om jag förstår det rätt så har Berlusconi äntligen sålt Milan till Yonghong Li.
Citera
2017-04-13, 15:16
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om jag förstår det rätt så har Berlusconi äntligen sålt Milan till Yonghong Li.
En era går i graven. Tråkigt, men Berlusconi tappade ju all magi och geist för ett bra tag sen så detta är väl bara bra rent sportsligt.

Men det blir ju inte samma sak när kameran zoomar in en kines på hedersläktaren..
Citera
2017-04-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
En era går i graven. Tråkigt, men Berlusconi tappade ju all magi och geist för ett bra tag sen så detta är väl bara bra rent sportsligt.

Men det blir ju inte samma sak när kameran zoomar in en kines på hedersläktaren..
Du har rätt. Jag ser hellre Berlusconi och Moratti som presidenter för Milano-klubbarna, men inte om det skulle betyda att klubbarnas styrka tynar bort till ingenting. Nu är kraven stenhårda på de asiatiska ägarna att investera stort och samtidigt bygga vidare på existerande varumärke.

Man får tänka på att det till stor del var Berlusconi som skapade den moderna fotbollen där TV-avtal styr. Och han var också en föregångare när det gäller politik. Han var den första ickepolitikern som gick på val på just det faktum att han inte var politiker. Och nu är han åter nyskapande då han under påsken går ut med denna petetiskt gulliga reklam (1:18) :

https://www.youtube.com/watch?v=KwrT0nffyqI

Går alltså ut på att han räddat fem lamm, och vill att folk ska sluta äta lamm under påsken (som ju är en högtid där italienare normalt äter lamm).
Citera
2017-04-13, 17:00
Medlem
Istok91s avatar
Äntligen får man väl ändå säga. Tack för allt Berlusconi!
Citera
2017-04-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Äntligen får man väl ändå säga. Tack för allt Berlusconi!

”The deal, which values Milan at 740 million euros ($1.04 billion), requires the investors to spend 350 million euros ($494 million) over three years on improvements.

“The buyers have confirmed their commitment to fulfil important recapitalization investments to the balance sheet and strengthen AC Milan’s finances and assets,” Fininvest said in the statement.”

https://www.thestar.com/sports/soccer/2017/04/13/italys-ac-milan-sold-to-chinese-consortium-in-800-million-deal.html

Så Milan kommer att satsa den närmaste tiden, och med tanke på att de har riktigt bra unga spelare så kan det bli fantastiskt om man förstärker med färdiga stjärnor. Mitt tips är fortfarande att ge Donnarumma kaptensbindeln.

Samtidigt förtjänar Berlusconi hyllningar. Alla titlar han lyckats erövra med Milan och lagen han haft. Och även att han som det verkar har förhandlat fram att kineserna tvingas att satsa de närmaste åren.

Hans ord på Milans hemsida:

”I today leave, after more than thirty years, the ownership and the presidency of AC Milan I do it with grief and emotion, but knowing that modern football, to compete at the top level in Europe and in the world, needs investments and resources that only one family cannot support.

I will never forget all the emotions that AC Milan gave me and to all of us. I will never forget all the people thanks to whom I had the chance to become the President of this Club that has won so much.

First of all, of course, the great coaches and the great players who made all our achievements possible, achievements that will forever be part of football history. It would be impossible to thank them one by one: to all of them a big hug.

The same hug I wish to give to all the managers and the staff who made of AC Milan not only a team but a model club in the world of football. Among these people, the first one to thank is Adriano Galliani, who was our engine and the person who tirelessly built this club.

But most of all, my deepest thank you from the bottom of my heart goes to our fans. To the millions of supporters who filled the stadiums to shout Forza Milan, to all the others, even more, who being physically far away showed us their support with great enthusiasm. Without all of them, our glorious AC Milan wouldn't have existed and would not exist today. Together with them, we won everything there was to win. I have in my eyes and in my heart, thousands of different moments where the affection showed by our fans was something extraordinary and really touching.

What I want to say to them is that - although today I leave this position - I will forever be AC Milan's first fan, the team my father taught me to love when I was a child, the dream that we made come true together.

I wish the new management to achieve even more great results than we did.

To those who are staying, the players, the coach, the staff, to all our fans, to each and every one of them, from the bottom of my heart, I wish them to reach their goals and make their dreams come true, both in sport and in life, for them and their loved ones.

Once again, thank you all. ”

https://www.acmilan.com/en/news/club/2017-04-13/silvio-berlusconi-once-again-thank-you-all

Borde vara läge att hylla det gamla Milan och drömma om det framtida Milan.
Citera
2017-04-14, 18:55
Avstängd
Halloween2s avatar
Känns som ett ''färdigt'' / bra milan ligger lånnnngt fram. Själv hoppas jag fortfarande Inter ska steppa upp, vad skulle vara skillnaden på att Milan blir större/bättre fortare?
Citera
2017-04-14, 22:00
Medlem
snillet_1s avatar
Inter - Milan har alltså reducerats till en lunchmatch, och till råga på allt, det på en lördag... Varför? Det har väl spelats massor av derbyn 20:45 utan problem, även de sista åren. Handlar det om att blidka kineserna?
Citera
2017-04-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inter - Milan har alltså reducerats till en lunchmatch, och till råga på allt, det på en lördag... Varför? Det har väl spelats massor av derbyn 20:45 utan problem, även de sista åren. Handlar det om att blidka kineserna?

Jag hörde någonstans att detta kan bli den match genom tiderna som har störst TV-publik. Osäker på sanningshalten dock
Citera
2017-04-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag hörde någonstans att detta kan bli den match genom tiderna som har störst TV-publik. Osäker på sanningshalten dock
Källa:

”Secondo secondo il report commissionato da M&P Silva a Nielsen Sport - riportato su La Gazzetta dello Sport - Inter-Milan raggiungerà in diretta tv 862 milioni di telespettatori in tutto il mondo con ben 39 broadcaster, rischiando così di diventare la gara più vista in tv di sempre. Non solo: 550 milioni i cinesi seguiranno la partita attraverso i due canali che hanno i diritti del nostro campionato.”

http://www.ilgiornale.it/news/sport/derby-inter-milan-record-serie-oltre-4-milioni-incassi-1385973.html

Får se hur det faktiska resultatet föll ut. Men även om kvaliteten på spelet var sämre (något jag tvivlar på att asiater i allmänhet kan bedöma) så kan dramatiken och inramningen ha spetsat intresset ytterligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in