Citat:
Ursprungligen postat av
Panzarphungen
Jag blev "chockad" när jag såg det på nätet igår, vi umgicks en hel del i början och mitten av 80-talet, inget anmärkningsvärt att säga om Lewin då, absolut inte den i bekantskapskretsen man trodde skulle ställa till det så ini h-e...
Vill minnas att han jobbade på ett företag i Malmö som sysslade med styr/reglerprogrammering, minns dock ej vad han gjorde.
(Kan blanda ihop honom med ngn annan på den punkten)
Har även för mig att han hade haft närkontakt med en stolpe/mc innan jag lärde känna honom, undrar om inte han hade (har) en metallplatta eller om det var ihopaspikning, men något vill jag minnas att det var.
Annars, en vanlig typ, kanske lite åt det tystlåtnare hållet, minns att han hade sällskap en med trevlig tjej som alltid var med på fester osv.
Hans föräldrar har jag säkert träffat någon gång, likaså ev syskon -men det är inget jag minns längre.
Har inte sett honom sen 86-87nånting.
Tack för info! Men hur var han som person förutom att han var tystlåten? Det jag tänker på är att i fup så framkommer att han "stalkat" åtminstone en tjej redan på 80-talet. Han har fört noggranna noteringar om vad som händer i hennes lägenhet osv vid olika angivna tidpunkter på dygnet.
Det är en oerhört intressant fup och jag är väldigt förvånad att den fått så lite uppmärksamhet på Flashback. Väldigt intressant att läsa förhören med mt och se hur han initialt är oerhört självsäker och man kan nästan höra hur han vant skrävlar på i förvisselsen om att han kommer gå fri. Det gäller både förhören avseende den stackars Brink som han lurade av en mille och allt som lades honom till last vad gäller mordförsöken och hans kontakter där.
Så småningom i förhören börjar han vackla och ändra sin story med svepskäl som anledning. Problemet för idioten till mt är att han lämnar så osannolika förklaringar och dessutom vägrar lämna ut namn på personer som skulle kunna rentvå honom av som han menar är av hedersskäl.
Dessutom förnekar han allt i absurdum. Exempelvis hittades oerhört mycket porr på hans dator och inte ens det vill han medge, åtminstone inte att det skulle ha varit för eget bruk. Istället hävdar han att det är andra som bett honom ladda hem porrfilmer och bilder vilket han av ren välvilja då har gjort. Jag menar, varför neka till porren? Det är inte brottsligt att ha porrbilder på vuxna människor i sin dator. Han är sannolikt så invand vid att ljuga att han nekar till allt, oavsett om det gäller en bild på en pingvin.
Det roligaste med fupen är enligt min mening hans dåraktiga lögner om de "fyra ungdomarna" som han skulle ha varit någon mentor åt vad gäller IT och matte trots att han är en arbetslös loser samt hur hans idiot till mor hävdar att han är otroligt begåvad och inte har en aning om hur han blivit mt.
Sen är ju hans förnekelse till att det är han som gjort alla anteckningar avseende kvinnor helt priceless. Dels har minst 50 personer lämnat en massa lappar till honom med anteckningar om kvinnor som han varit intresserad av eller karlar som dessa har umgåtts med och dessutom har han haft en mängd personer som fungerat som sekreterare åt honom. Han vill naturligtvis inte lämna ut någon av dessa då han är en sån hedersknyffel.
Om man vill veta hur en tvättäkta psykopat fungerar kan man läsa fupen. Man kommer som bonus få läsa ordet "överhuvudtaget" otroligt ofta.
Någon skrev att han så småningom kommer att erkänna. Aldrig, säger jag. Min erfarenhet av psykopater är att de aldrig erkänner något. Arnold Lewin erkänner inte ens att han porrsurfat och liksom JL i arbogamordet kommer han än mindre erkänna att han haft ihjäl någon.