2017-04-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Nån som vet om DNA analyserna är klara det har gått ett tag nu? Degosen Kaj Linna måste vara skitskraj i väntan på dom. Hittas hans DNA på mordvapnet måste han erkänna rånet och ta smällen att han försökt lura alla ink sin familj.

Dom flesta i rättsväsendet vet att han är skyldig iallafall.
Han kan mkt väl va skyld---precis som oxå Joy Rahman var,trots det fick han mellan 10-15 mille av våra skatt-peng.50-50 när det gäll
om Linna=skyld el ej !
Citera
2017-04-14, 10:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nån som vet om DNA analyserna är klara det har gått ett tag nu? Degosen Kaj Linna måste vara skitskraj i väntan på dom. Hittas hans DNA på mordvapnet måste han erkänna rånet och ta smällen att han försökt lura alla ink sin familj.
De tekniska bevis som finns från brottsplatsen är ett fingeravtryck och en snusprilla. DNA på prillan har redan jämförts mot Kaj Linna, och analysen visade att det kom från en annan person. Detsamma gällde för fingeravtrycket. Det som är nytt är att man nu har beslutat om DNA-undersökningar även av andra personer:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kaj-linna-varje-extra-dag-pa-anstalt-ar-sarskild-plagsam/

Citat:
Dom flesta i rättsväsendet vet att han är skyldig iallafall.
Inte ens åklagarna själva (Mikael Lundqvist, Anders Perklev och Jens Göransson) tror väl på allvar att Linna är skyldig. Det här blir en mycket märklig rättegång, om det nu blir någon.

Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Han kan mkt väl va skyld---precis som oxå Joy Rahman var
Den här Joy Rahman kan säkert ha varit skyldig, men vad har det med det här fallet att göra?
Senast redigerad av Draifos 2017-04-14 kl. 10:23.
Citera
2017-04-15, 00:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Dum fråga kanske men kan det vara så att Perklev tvingade på fallet till Göransson som egentligen inte vill ha det?
Hur man har gjort upp det här internt är nog svårt att säga. Det kan ju möjligen handla om att Perklev har någon hållhake på Göransson, men enligt Leif GW Persson kan inte riksåklagaren tvinga åklagare att driva sådana här hopplösa fall vidare:
”Ren jävla massaker”
-Varje åklagare åtalar på sitt eget ansvar. Och jag har jävla svårt att se att man kan hitta någon åklagare som är villig att äventyra hela sin existens på att driva ett nytt åtal mot Thomas Quick. Det kommer att bli en ren jävla massaker. Och det vill man undvika.

Leif G W Persson tror att det kommer att gå till så i alla Quicks kommande resningsansökningar, det vill säga att det inte drivs några nya åtal mot den dömde seriemördaren.

-Man ju tänka sig själv, att stå där, medan Cullberg och Olsson (Quicks advokater, TT:s anm) gör hönsfoder av det, sex gånger för säkerhets skull.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-g-w-persson-storsta-rattsskandalen-i-svensk-historia?gmenu=0
Senast redigerad av Draifos 2017-04-15 kl. 01:35.
Citera
2017-04-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur man har gjort upp det här internt är svårt att säga. Det kan ju möjligen handla om att Perklev har någon hållhake[/url]
Tänk på att det är åklagarmyndigheten vi talar om här och inte maffian men du kanske skoja lite
Citera
2017-04-15, 01:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tänk på att det är åklagarmyndigheten vi talar om här och inte maffian men du kanske skoja lite
Nej, jag skojar inte. Det är någonting som är helt sjukt här.
Citera
2017-04-15, 02:48
Medlem
Citat:
Nej, jag skojar inte. Det är någonting som är helt sjukt här.
Då tycker jag faktiskt att Perklev ska ta det själv som nå skrev tidigare.

Är det förresten någon som vet varför Göransson är sjukskriven?
Citera
2017-04-15, 09:26
Medlem
Citat:
Att han var dömd för rån innan Kalamarksmordet

Vaddå för rån?
Citera
2017-04-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovingmemory72
Vaddå för rån?
Nej inbrott är han väl bara dömd för Linna alltså? På "Nils" vittnesmål som jag fattade det
Citera
2017-04-15, 11:37
Medlem
Citat:
Nej inbrott är han väl bara dömd för Linna alltså? På "Nils" vittnesmål som jag fattade det

Och en fd flickvän.
Citera
2017-04-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Och en fd flickvän.
Jasså, det är inte första gången som folk gjort misstaget att pladdra till en tjej om det var så det gick till, titta på mordet på Dan Schyman i Arvika där en man fick livstid t ex
Citera
2017-04-15, 12:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Då tycker jag faktiskt att Perklev ska ta det själv som nå skrev tidigare.

Är det förresten någon som vet varför Göransson är sjukskriven?

I yttrandet över resningsansökan bemötte inte Anders Perklev det som Kaj Linna anförde som skäl för resning. I stället motsatte han sig utan vidare förklaring att resning skulle beviljas. Detta för att skydda Mikael Lundqvist i Luleå som har skrivit manus till hela spektaklet. På det här sättet bäddade Perklev för den situation som vi nu ser. När HD sedan gick emot Perklev och beviljade resning hade åklagarmyndigheten målat in sig i ett hörn. Åklagarna måste nu hjälpas åt att försöka dölja det faktum att åtalet mot Linna var ett rent falsarium redan 2004. "Någon" har nu gett uppdraget till Jens Göransson, och kanske har Jens först nu förstått att det inte går att hitta tillstymmelse till bevisning mot Linna i de där kartongerna. Snarare framgår det ju tydligt för den som sätter sig in i materialet att Kaj Linna med största sannolikhet är helt oskyldig.

Kammaråklagaren Jens Göransson har fått de första kartongerna med utredningsmaterial efter mordet i Kalamark. "– Mitt uppdrag är att driva målet mot Linna."
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/han-ska-avgora-kaj-linnas-ode

Jag har ingen aning om varför Jens är sjukskriven, men tydligen hade han alltså fått hämtas med ambulans från en rättegång i Härnösand. Nog går det att föreställa sig att han är under ganska stor press nu, för när skiten träffar fläkten blir det ju Jens som hamnar i rampljuset.
Senast redigerad av Draifos 2017-04-15 kl. 12:58.
Citera
2017-04-15, 12:57
Medlem
Citat:
I yttrandet över resningsansökan bemötte inte Anders Perklev det som Kaj Linna anförde som skäl för resning. I stället motsatte han sig utan vidare förklaring att resning skulle beviljas. Detta för att skydda Mikael Lundqvist i Luleå som har skrivit manus till hela spektaklet. På det här sättet bäddade Perklev för den situation som vi nu ser. När HD sedan gick emot Perklev och beviljade resning hade åklagarmyndigheten målat in sig i ett hörn. Åklagarna måste nu hjälpas åt att försöka dölja det faktum att åtalet mot Linna var ett rent falsarium redan 2004.
Det mest rättvisa hade naturligtvis varit att Lundqvist fick det men han är nog glad att strålkastarna hamnar på någon annan. Jag förstår att det hade blivit konstigt men det fanns väl inga rättsliga hinder för att Lundqvist fått driva det det är ju han som kan fallet bäst av alla?

Samtidigt måste det väl vara så att Lundqvist är skicklig när han kunde få en oskyldig dömd till livstid i en HR? Undrar bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in