Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 18:59
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Smaken är som baken.

Jag hade en thailändska hemma hos mig som jag skulle bjuda på mat. Tyvärr hade jag inte så mycket mat hemma just den dagen.

Jag letade fram knäckebröd och kaviar som jag bjöd på. Bredde knäckebröd med kaviar. Thailändskan smakade och spottade ut maten direkt. Så kaviar var inte hennes favoritsmak.

Vilken svensk mat hatar invandrare? Några erfarenheter?
__________________
Senast redigerad av olasvensson 2017-04-13 kl. 19:56.
Citera
2017-04-13, 19:02
  #2
Avstängd
BaZoBazos avatar
Min fru tycker om knäckebröd med kaviar, hon är thai, dock inte importerad ifrån pattaya eller liknande. Var din vän ett föredetta thailuder så tror jag inte de är vana vid knäckbröd , kaviarn borde hon dock gilla. Påminner väl om fisksåsen lite?
Citera
2017-04-13, 19:03
  #3
Medlem
franges avatar
Fläsklägg och grisfötter?
Citera
2017-04-13, 19:07
  #4
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Kan tänka mig att blodpudding inte står på första plats😂😂😂😂👍
Citera
2017-04-13, 19:11
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
Min fru tycker om knäckebröd med kaviar, hon är thai, dock inte importerad ifrån pattaya eller liknande. Var din vän ett föredetta thailuder så tror jag inte de är vana vid knäckbröd , kaviarn borde hon dock gilla. Påminner väl om fisksåsen lite?

Om han var ett luder innan har jag ingen aning om.

Din fru gillar alltså kaviar men gjorde hon det första gången hon smakade också, eller har hon blivit härdad?

Knäckebröd kan knappast någon som man spottar och grimasera inför. Nej jag är säker på att det var kaviaren.
__________________
Senast redigerad av olasvensson 2017-04-13 kl. 19:29.
Citera
2017-04-13, 19:24
  #6
Medlem
Skulle tänka mig att all sorts husmanskost inte faller invandraren i smaken. Pasta blir väl enklare.
Citera
2017-04-13, 19:30
  #7
Medlem
GenesisPs avatar
Bacontårta.
Citera
2017-04-13, 19:31
  #8
Medlem
garm76s avatar
En sådan svulstig och väl tillagad anrättning finns det ingen på denna jord som kan ha mage att spotta ut,tror helt enkelt att hon såg värden och vart spyfärdig.
Citera
2017-04-13, 19:39
  #9
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Om han var ett luder innan har jag ingen aning om.

Din fru gillar alltså kaviar men gjorde hon det första gången hon smakade också, eller har hon blivit härdad?

Knäckebröd kan knappast någon som man spottar och grimasera inför. Nej jag är säker på att det var kaviaren.
kallar du någon av manligt kön "thailändskan"?
Jag menar om din vän är nyimporterand via någon svennebanan som varit där på semester eller hittat hit andra vägar, affärer och dylikt?
Citera
2017-04-13, 19:48
  #10
Medlem
retepm.s avatar
Tja de äter ju en massa konstigt jag aldrig skulle röra, så vad är grejen?
Citera
2017-04-13, 19:50
  #11
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
kallar du någon av manligt kön "thailändskan"?
Jag menar om din vän är nyimporterand via någon svennebanan som varit där på semester eller hittat hit andra vägar, affärer och dylikt?

Hon var inte en man. Hon var en hon.
Citera
2017-04-13, 19:52
  #12
Medlem
Jag tycker svensk husman är bland det bättre jag äter.
Stekt fläsk med löksås
isterband
Skånsk kalops
Raggmunk
Och pannkakor på torsdagar, även om jag är van vid pannkakor som huvudrätt och inte med sylt o grädde.

Det jag har svårt för är den jävla sillen överallt, alltid, och knäcke.
Ni har jo fan ingen fantasi när det gäller "festmat". Buffébord med sill och köttbullar, skrattar gott åt ICA-reklamen, den träffar mitt i blinken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback