2014-05-06, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Så har kvalmatcherna till basketettan börjat, hur tror ni att det går för Haninge? Vinst i omgång ett, imorrn möter de Huddinge.

Bryr mig inte ens om att kolla hur det går imorrn. Kristna juniorer är inte så kul, även om de säkert har roligt. All lycka åt Södertälje i basketligan imorgon!
Citera
2015-05-16, 02:43
Medlem
Varför kör man 12 minuter per quarter i NBA men bara fjuniga 10 min i Europa? Åtminstone vet filippinierna bättre - De kör också med 12 min. Borde fiba ändra, eller har europèer för dålig kondis för att orka spela 2 minuter till?
Citera
2016-04-05, 12:00
Medlem
AIK spelar ikväll retur i förkvalet till kvalet till basketettan. Pinsamt att ett sånt bra lag ska behöva kvala och att de inte fick kliva in i basketligan eller basketettan direkt. Också patetiskt att de difs upphaussning av sitt lag med ärkepajasen Goran Popov i spetsen.
Citera
2016-04-05, 17:43
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
AIK spelar ikväll retur i förkvalet till kvalet till basketettan. Pinsamt att ett sånt bra lag ska behöva kvala och att de inte fick kliva in i basketligan eller basketettan direkt. Också patetiskt att de difs upphaussning av sitt lag med ärkepajasen Goran Popov i spetsen.

För att spela i ligan krävs ju en ganska gedigen ungdomsverksamhet och detta lag som det ser ut nu platsar väl i ettan men inte i ligan. Jag trodde faktiskt en bit in på säsongen att DIF hade ett bättre lag på pappret, mer jämt men chi fick jag. Jag är dock gnagare så det var en positiv överraskning.
Citera
2016-04-06, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
För att spela i ligan krävs ju en ganska gedigen ungdomsverksamhet och detta lag som det ser ut nu platsar väl i ettan men inte i ligan. Jag trodde faktiskt en bit in på säsongen att DIF hade ett bättre lag på pappret, mer jämt men chi fick jag. Jag är dock gnagare så det var en positiv överraskning.

Kravet att ha ungdomsverksamhet är såvitt jag vet borttaget, dock kan det vara en fördel att kunna utveckla spelare.

Bägge lagen bidrar med uppmärksamhet till sporten vilket är bra!
Hoppas deras resa uppåt går snabbt
Citera
2016-04-07, 15:54
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Nu sker ju inte serietillhörighet baserat på hur bra lagen är på pappret utan efter sportsliga prestationer. AIK får ju finna sig i att börja från grunden, som alla lag.

Sen ser jag ju inte att de kommer att ha några problem med att kvala sig upp till ettan. Ett par lag kommer att dra sig ur och de sämsta lagen i ettan är inte bra (Brahe håller knappt div 2 klass t.ex.)

Blir intressant att se om de klassiska stockholmsklubbarna kan etablera sig i basket. AIK och Djurgården satsar på herrsidan och Hammarby kvalar till ettan på damsidan.
Citera
2016-04-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu sker ju inte serietillhörighet baserat på hur bra lagen är på pappret utan efter sportsliga prestationer. AIK får ju finna sig i att börja från grunden, som alla lag.

Sen ser jag ju inte att de kommer att ha några problem med att kvala sig upp till ettan. Ett par lag kommer att dra sig ur och de sämsta lagen i ettan är inte bra (Brahe håller knappt div 2 klass t.ex.)

Blir intressant att se om de klassiska stockholmsklubbarna kan etablera sig i basket. AIK och Djurgården satsar på herrsidan och Hammarby kvalar till ettan på damsidan.

Fast Bajen kan du inte räkna in där. Det är ju egentligen Stockholmspolisen Basket det handlar om. AIK och dif har ju startat helt egna sektioner från grunden. Inte gjort som bajen och tagit över någon annan förening.
Citera
2016-04-08, 11:45
Medlem
Det som dock är mest pinsamt är hur dif basket kan ha nedlåtit sig att samarbeta med ärkeskojaren och jättepajasen Goran Popov. Bara en tidsfråga innan skandalerna rullas upp där och de får lägga ned sin lilla cirkus.
Citera
2016-04-08, 14:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Fast Bajen kan du inte räkna in där. Det är ju egentligen Stockholmspolisen Basket det handlar om. AIK och dif har ju startat helt egna sektioner från grunden. Inte gjort som bajen och tagit över någon annan förening.

Visste inte ang Bajen, är inte jätteinsatt i Stockholmsbasketen. Men det är ju fusk, har du rätt i.
Citera
2016-10-01, 11:43
Medlem
Premiär i basketettan idag. Gnaget mot LF Future. Får se hur bra Luleås framtid egentligen är. Så mycket är i alla fall klart är att det lär bli publikfest. Slår AIK säsongsbästat direkt?
Citera
2017-04-13, 00:44
Medlem
Internhumors avatar
Om man försöker att vinna bollen från den anfallande motståndaren vad gäller då för kroppskontakt?

Är det så att man bara får stöta eller vifta med händerna mot bollen?
Citera
2017-04-13, 18:35
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Om man försöker att vinna bollen från den anfallande motståndaren vad gäller då för kroppskontakt?

Är det så att man bara får stöta eller vifta med händerna mot bollen?

Du får inte ha för mycket kroppskontakt och framför allt händer/armar är big no no. Resulterar i stort sett alltid i straff-kast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in