2011-05-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Kearney var LFs dolda stjärna! Utan honom hade de knappt nått slutspel!!

Haha, aa just precis ;D Grunden till framgång!
Citera
2011-05-24, 14:37
Medlem
Idag skrev Rudy på för LF en säsong till, vilket är bra!

Mindre bra är att, det stod i dagens tidning att Levett inte kommer spela för LF nästa säsong. Barton vill ha en större spelare för position 4. Jag tycker dock att han överskattar basketligan, då Levett spelade pos.4 riktigt bra, om inte bäst denna säsong?

Han hade ju kunnat användas för pos.3 om inte annat.........

Det är med både gott och ont när man, som Barton, väljer att satsa på unga "stjärnor" med mindre erfarenhet. (typ rudy, ryan, woodbury)
Citera
2011-05-25, 09:08
Medlem
Citat:
Idag skrev Rudy på för LF en säsong till, vilket är bra!

Mindre bra är att, det stod i dagens tidning att Levett inte kommer spela för LF nästa säsong. Barton vill ha en större spelare för position 4. Jag tycker dock att han överskattar basketligan, då Levett spelade pos.4 riktigt bra, om inte bäst denna säsong?

Han hade ju kunnat användas för pos.3 om inte annat.........

Det är med både gott och ont när man, som Barton, väljer att satsa på unga "stjärnor" med mindre erfarenhet. (typ rudy, ryan, woodbury)

Kul för er att behålla Rudy som sagt

Håller med dig till 110% ang Levett. Vadå för liten för svenska basketligan? Han är sjukt allround och kan som sagt spela på en "mindre" position än 4a. Ska bli intressant och se om någon anan klubb signar honom nu, men som sagt där tror jag Barton gör bort sig.
Citera
2011-05-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Kul för er att behålla Rudy som sagt

Håller med dig till 110% ang Levett. Vadå för liten för svenska basketligan? Han är sjukt allround och kan som sagt spela på en "mindre" position än 4a. Ska bli intressant och se om någon anan klubb signar honom nu, men som sagt där tror jag Barton gör bort sig.

Det ända som kan säga om Barton gör bort sig eller inte, är spelaren han ersätter Levett med. Så jag tänker inte döma tills laget är komplett.

Men oavsett spelare han ersätter honom med, skulle jag ändå vilja ha kvar Levett i laget. Fred och Dee funkade ju för er. Det skulle få laget att bli mer all-round.

Och jag skulle gärna se att Levett spelar i ett annat ligalag kommande säsong. Bara kul att nivån höjs
Citera
2011-06-01, 20:05
Medlem
Citat:
Det ända som kan säga om Barton gör bort sig eller inte, är spelaren han ersätter Levett med. Så jag tänker inte döma tills laget är komplett.

Men oavsett spelare han ersätter honom med, skulle jag ändå vilja ha kvar Levett i laget. Fred och Dee funkade ju för er. Det skulle få laget att bli mer all-round.

Och jag skulle gärna se att Levett spelar i ett annat ligalag kommande säsong. Bara kul att nivån höjs

Citerar migsjälv här Tänkte skriva en liten LF-uppdatering.

Verkar som Rosendahl kommer tillbaka. (ingen stor överraskning heller, då han var en av LFs top 3 spelare säsongen igenom) Har inte hört något mer om några spelare som är aktuella. Barton ska tydligen och scouta spelare i USA i en vecka. Står att han ska åka i början av Juni, så det är väl snart.

Åkesson kommer inte tillbaka heller, åtminstonde inte denna säsong. Det gör detsamma, då en spelare som (förmodligen) har så stor lön som han har, måste prestera bättre. Ser hellre att en europeisk/amerikansk center kommer.
Citera
2011-06-11, 18:29
Medlem
Svartpixlads avatar
Luleå vore knäppa om de släppte Rosendahl, kan inte handla om så mycket pengar om man betänker att han producerar match efter match. En ersättare med samma kvaliteter blir knappast billigare.

LF skulle dessutom tappa ytterligare lokalanknytning, något som är viktigt i både publik- och sponsorhänseende.
Senast redigerad av Svartpixlad 2011-06-11 kl. 18:33.
Citera
2011-06-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartpixlad
Luleå vore knäppa om de släppte Rosendahl, kan inte handla om så mycket pengar om man betänker att han producerar match efter match. En ersättare med samma kvaliteter blir knappast billigare.

LF skulle dessutom tappa ytterligare lokalanknytning, något som är viktigt i både publik- och sponsorhänseende.

Jo, förstår inte problemet faktiskt. LF behöver minst 3 stora spelare till. Men om Rosendahl kräver för mycket pengar, så bryr jag mig faktiskt inte om de släpper honom. Jag skulle gärna se två nya spelare på pos. 4-5 och Rosendahl från bänken. (eller starta Rosendahl på pos. 5)

Har även hört att LF letar ytterligare en guard, och att Illunga ska vara aktuell. LF skulle ha en GALEN bakplan med Rudy, Oliver, Crille ryan, Salon, Pahlmblad.
Även om LF är ganska stacked på bakplan, så skulle det inte skada med ytterligare en pointguard. I nuläget har vi bara Rudy egentligen (Jonathan.L, men lär inte få speltid). Salon och Crille som combo-guards.
Citera
2011-11-25, 14:23
Medlem
Satt och fundera häromdagen, jag och några kompisar brukar samla ihop oss någon gång i veckan och spela basket.
Detta har vi gjort ett längre tag, några har tidigare spelat med lag, några har aldrig tävlat osv.

Men vi börjar bli lite sugna på att testa på att spela i någon form av "amatör-liga". Detta, förutsatt att det inte ska kosta för mycket pengar dvs.

Eller bara någon form av öppen basketturnering skulle vara helnajs.
Har googlat en längre stund, hört med olika kontakter, men inte hittat någonting givande än.

Vi är åldrarna 15-30 (ganska brett, no need to tell me) men majoriteten 19+

antagligen någorlunda OT, men om någon har en aning vore det helt ok faktiskt.
Citera
2011-11-25, 17:11
Medlem
Hör med ert lokala distriktsförbund (BDF), beror lite på vart i sverige ni är hur det ser ut med möjligheter. Tror alla BDF ska finnas länkade från www.basket.se
Citera
2011-11-25, 19:44
Medlem
Stockholm/Uppland, däremellan ungefär.
Skickat ett mail, men om någon vet direkt ang någon av dessa områden vore det hel nice
Citera
2013-07-13, 10:59
Medlem
Citat:
Former Chicago Bulls star Scottie Pippen sued for $4m over fight
http://www.guardian.co.uk/sport/2013/jul/12/chicago-bulls-scottie-pippen-sued-fight
Citera
2014-04-15, 20:32
Bannlyst
Så har kvalmatcherna till basketettan börjat, hur tror ni att det går för Haninge? Vinst i omgång ett, imorrn möter de Huddinge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in