2020-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Köping Stars presenterar sin första USA import för säsongen. Devin Watson 25 år pointguard från San Diego State
Mer info..https://kopingstars.se/hogintressant-pointguard-klar-for-stars/
Spelade inget alls förra säsongen. Ringrostig?
Citera
2020-09-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Spelade inget alls förra säsongen. Ringrostig?

Vet inget om den saken, gissar väl att klubben har koll på vad man signar.
Det ska tydligen vara klart med ännu en USA-import, det lär väl komma någon notis om den saken i veckan.
Citera
2020-09-14, 08:07
Medlem
I lokaltidningen här i Köping står det att läsa att Köping Stars vill flytta hemmamatcherna till den nya arenan som är bättre lämpad att ta emot publik i Coronatider, den har bättre utrymmen och fler toaletter osv. Problemet är att det inte finns trägolv i nya arenan men man hoppas på att dispens att spela på plastgolv så länge publikrestriktionerna finns. Man hade ju önskat att kommunen lagt in trägolv på en gång i nya hallen, men tankarna finns ju att bygga ut KB-hallen om det går till en rimlig kostnad. Vad ska man tro, kommer Köping Stars att få dispens att spela på plastgolv ?
Citera
2020-09-14, 10:02
Medlem
Citat:
I lokaltidningen här i Köping står det att läsa att Köping Stars vill flytta hemmamatcherna till den nya arenan som är bättre lämpad att ta emot publik i Coronatider, den har bättre utrymmen och fler toaletter osv. Problemet är att det inte finns trägolv i nya arenan men man hoppas på att dispens att spela på plastgolv så länge publikrestriktionerna finns. Man hade ju önskat att kommunen lagt in trägolv på en gång i nya hallen, men tankarna finns ju att bygga ut KB-hallen om det går till en rimlig kostnad. Vad ska man tro, kommer Köping Stars att få dispens att spela på plastgolv ?
Ja, eftersom det står i artikeln i BBL/AT att dispensen redan är klar.

"och har även klart med förbundet att vi får dispens för att spela på plastgolv."
Citera
2020-09-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Ja, eftersom det står i artikeln i BBL/AT att dispensen redan är klar.

"och har även klart med förbundet att vi får dispens för att spela på plastgolv."

När jag läste tidningen imorse stod det inget om att det var klart med dispens så det har uppdaterats under dagen.
Eftersom antalet åskådare kommer att vara begränsat även vid spel i nya hallen så utgår jag ifrån att de som köpt årskort prioriteras.
Senast redigerad av kirespappapa 2020-09-14 kl. 14:02.
Citera
2020-09-15, 10:14
Medlem
Citat:
När jag läste tidningen imorse stod det inget om att det var klart med dispens så det har uppdaterats under dagen.
Eftersom antalet åskådare kommer att vara begränsat även vid spel i nya hallen så utgår jag ifrån att de som köpt årskort prioriteras.
OK! Konstigt att det inte var med i första versionen/papperstidningen.
Citera
2020-09-15, 14:34
Medlem
Citat:
OK! Konstigt att det inte var med i första versionen/papperstidningen.

Det finns säkert en anledning till det, inte mycket att hänga upp sig på utan tvärtom positivt att dom kan använda den nya arenan. Det gör om inte annat att folk får se vilka skillnad det blir att spela där jämfört med i KB-hallen. Även om jag trivs bra i KB, och skulle det bli verklighet med en utbyggnad av läktaren samt omklädningsrum och andra utrymmen så är det givet att KB-hallen ska vara "Hemma" för Köping Stars, publiktrycket är ju redan i dag en extra spelare och med en läktare till lär det ju inte bli sämre. Eftersom dom nu räknar med att få spela i den nya arenan så måste dom flytta på poängtavlan samt 24-sekunders klockorna på korgarna.
Restriktionerna på femtio personer är ju det som gäller just nu och det förslaget som regeringen la fram är ju inte spikat ännu, men ett beslut borde väl tas snart om vad som ska gälla. Vad jag vet så är siffran femhundra bara ett exempel och inget som man ska hänga upp sig på eftersom allt hänger på vilken arena det handlar om.. då kanske man kan ta in sexhundra åskådare i nya arenan och det borde väl göra att den ekonomiska förlusten inte behöver bli så stor.
Citera
2020-09-16, 13:18
Medlem
Köping Stars har gjort klart med sin tredje och sista import. Det är Guarden Jonah Radebaugh 23 år 191 cm från University of Northern Colorado. En spelare som ska vara en mycket bra försvarsspelare samt trepoängsskytt.
Det återstår att se.
https://kopingstars.se/mangsidig-guard-klar-for-stars/
Citera
2020-09-16, 14:01
Medlem
Citat:
Köping Stars har gjort klart med sin tredje och sista import. Det är Guarden Jonah Radebaugh 23 år 191 cm från University of Northern Colorado. En spelare som ska vara en mycket bra försvarsspelare samt trepoängsskytt.
Det återstår att se.
https://kopingstars.se/mangsidig-guard-klar-for-stars/
Tror väldigt mycket på denna kille! Ser vass ut!

Köping Stars trupp verkar alltså vara klar om man får utgå från sportgruppens kommentarer om att Zekovic var sista hemmaspelaren in och att man skulle toppa med två amerikaner i år. Endast 10 spelare i truppen i år.
Citera
2020-09-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tror väldigt mycket på denna kille! Ser vass ut!

Köping Stars trupp verkar alltså vara klar om man får utgå från sportgruppens kommentarer om att Zekovic var sista hemmaspelaren in och att man skulle toppa med två amerikaner i år. Endast 10 spelare i truppen i år.
11 spelare enligt basketsverige.se. Toppa med två amerikaner kan ju tolkas på olika sätt. "Ja, de kommer vara "toppen" men det kan komma någon import från ett annat land" eller "ja, de är de sista två spelarna".

Edit: Såg att Sebbe stod med i den listan. Så ja, 10 verkar det vara.
Citera
2020-09-17, 22:49
Medlem
Citat:
11 spelare enligt basketsverige.se. Toppa med två amerikaner kan ju tolkas på olika sätt. "Ja, de kommer vara "toppen" men det kan komma någon import från ett annat land" eller "ja, de är de sista två spelarna".

Edit: Såg att Sebbe stod med i den listan. Så ja, 10 verkar det vara.

Tio spelare känns lite tunt tycker jag, om någon av de mer tongivande spelarna åker på en skada blir man nästan tvungen att leta efter ersättare och jag tycker väl att det skulle vara bättre att då ha en lite större trupp. Men samtidigt är jag medveten om klubbens begränsade ekonomi och kan förstå att man vill hålla i pengarna. Det lär ju inte komma in så mycket pengar på publikintäkter innan restriktionerna tas bort helt och hållet då klubben redan sålt ganska många säsongsbiljetter och då blir det inte många biljetter över till övrig publik. Återstår att se hur mycket publik man kommer att få ta in om/när de nya restriktionerna börjar gälla. Eftersom man ska spela i nya hallen så kan man förhoppningsvis fylla den till hälften (500 åskådare) Vilket förhoppningsvis borde innebära att alla som köpt säsongskort får komma in på matcherna.
Citera
2020-09-18, 14:24
Medlem
Citat:
Tio spelare känns lite tunt tycker jag, om någon av de mer tongivande spelarna åker på en skada blir man nästan tvungen att leta efter ersättare och jag tycker väl att det skulle vara bättre att då ha en lite större trupp. Men samtidigt är jag medveten om klubbens begränsade ekonomi och kan förstå att man vill hålla i pengarna. Det lär ju inte komma in så mycket pengar på publikintäkter innan restriktionerna tas bort helt och hållet då klubben redan sålt ganska många säsongsbiljetter och då blir det inte många biljetter över till övrig publik. Återstår att se hur mycket publik man kommer att få ta in om/när de nya restriktionerna börjar gälla. Eftersom man ska spela i nya hallen så kan man förhoppningsvis fylla den till hälften (500 åskådare) Vilket förhoppningsvis borde innebära att alla som köpt säsongskort får komma in på matcherna.
Tyvärr är det inte 500 åskådare som gäller om det ändras enligt vad som är sagt utan totalt 500. Så gissningsvis någonstans runt 430-440 åskådare i praktiken. Idag är det 50 åskådare + lag och funktionärer. Men även med +400 åskådare så kommer det inte vara problem för de med årskort att få plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in