Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 19:28
  #2065
Medlem
Incendios avatar
Angående hans andranamn Henry så skrev han i sin bok att han tog det namnet själv efter en Henry i sin närhet som han tyckte om.
Citera
2017-06-05, 23:06
  #2066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Knarkare och alkoholist som han bara ordna upp själv.

Svårt att se vad su skriver / menar. Men om du menat att bara HAN är den som kan ordna upp detta så har du fel. Inde har själv bett om att få behandling för sitt missbruk men söders soc nekar. Galet svårt att som mångårig missbrukare ta sig ur sånt här själv.
Citera
2017-06-12, 22:57
  #2067
Medlem
SiteCommentatives avatar
ÖVERKLAGANDEN

Brottmålet, det överklagade, sparkade igång i hovrätten den 9 juni (fredags).

Jonas Indes överklagande (inkom till tingsrätten 30 maj) har inkommandedatum 9 juni hos hovrätten.

Åklagaren, kammaråklagare Katarina Bergström, har också överklagat tingsrättsdomen, detta den 1 juni, i hovrätten den 9 juni.
Om yrkanden och grunder i åklagarens överklagande:
Citat:
Yrkanden

Jag yrkar att hovrätten, med ändring av tingsrättens dom i ansvarsdelen fäller Inde till ansvar olaga hot i enlighet med åtalspunkt 3 i stämningsansökan från den 14 oktober 2016. Jag yrkar även, oavsett ändring i påföljdsdelen, att Inde ska dömas till ett längre fängelsestraff än vad tingsrätten har bestämt.

Grunder

Inde har vidgått att han har formulerat sig i enlighet med lydelsen i gärningspåståendet och att det varit riktad mot Ulf Johansson personligen i hans egenskap som polischef. I motsats till tingsrätten anser jag att ordalydelsen innefattar et hot om brottslig gärning som varit ägnat att väcka rädsla hos målsäganden. Den samlade brottsligheten har ett högre straffvärde än vad tingsrätten har bestämt.


Citat:
Ursprungligen postat av SiteCommentative
Överklagande från Jonas Inde i brottmålet inkommet igår 30 maj.
__________________
Senast redigerad av SiteCommentative 2017-06-12 kl. 23:23.
Citera
2017-06-12, 23:17
  #2068
Medlem
SiteCommentatives avatar
Hovrätten

Vad gäller Indes överklagande, skriver ombudet De Basso:

Angående påföljdsfrågan
Citat:
Strafflindring yrkas enär ådömd påföljd är för sträng.
Målets handläggning
Citat:
Jonas Inde godtar inte att målet avgörs utan huvudförhandling.
Bevisuppgift
Citat:
Jonas Inde åberopar sitt eget hörande genom uppspelning av ljud- och bildupptagning från tingsrätten.

Vidare åberopar Jonas Inde, såsom muntlig bevisning, tilläggsförhör med sig själv angående formuleringen "[...] lien upp i fittan på kontoret @Unprastmalmo" som lämnats i ett meddelande på Twitter, till styrkande av att formuleringen inte tagit sikte på målsäganden Ingela Halvorsen.
Citera
2017-06-23, 18:57
  #2069
Medlem
Han fyller 50 år imorgon. Undrar vad han gör & hur han mår. Grattis till honom iaf 🌸
Citera
2017-06-23, 20:30
  #2070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogawoman
Han fyller 50 år imorgon. Undrar vad han gör & hur han mår. Grattis till honom iaf 🌸

Hur som, Inde är ett offer utifrån omständigheterna(jag vet, då jag varit i hans situation i lightversion)

Om du läser detta Jonas Inde, stort grattis på din jämna födelsedag! Fortsätt kämpa för din rätt att träffa din son, den har du. Men för guds skull, sluta att använda Twitter och andra sociala medier - FÖR ALLTID!

Jag,du och alla andra är sinnesstörda ibland, speciellt under påverkan av alkohol och då man är utsatt för press utifrån yttre omständigheter - är det då klokt att visa att man är fullständigt galen under fem procent av sin tid på Twitter istället för att visa upp den 95% av tid då man är en stabil människa som kan uppfostra en son i ett välordnat hem?

Du har varit oerhört korkad i det här fallet. Hade du hållit dig lugn hade du redan för ett par år sedan haft din son hos dig varannan vecka precis som jag fick efter en vårdnadstvist. Några råd:

1. Inte ett ljud från dig utåt. NOLL twitter, FB etc.
2. Jobba med drickandet
3. Ordna ett välordnat boende där även din son får plats
4. Låt domstolen ha sin gång, att dom "kidnappar barn" utan anledning är rent skitsnack(även om jag håller med dig om att vänsterextremister/feminister många gånger ger ut felaktiga domar.
5. Jag söp friskt under tiden för min vårdnadstvist och före vilket mitt ex visste och lät dem veta. Dock framkom det att jag gjorde allt för mina barn och att bristen på mina barn utgjorde orsaken till mitt drickande. Jag hade även ordnat ett perfekt boende under tiden.
6. Du är en intelligent människa, du vet hur du gör. Är det mani? Ta din medicin!

Åter igen. Grattis på 50-årsdagen Jonas. Jag följer ditt fall med blandade känslor(måste dock säga att du är den som måste skärpa dig och sluta skylla på samhället).

Sist men inte minst, man är två som träter. Ditt ex är sannolikt ett svin som kommer för lättvindigt undan, men sånt är livet.
Citera
2017-06-23, 23:33
  #2071
Avstängd
Assault12s avatar
Instämmer, tycker Jonas öde är så tragiskt. Skulle vilja hjälpa honom, men jag kan inte det.

Grattis Jonas!
Citera
2017-06-24, 02:24
  #2072
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Hur som, Inde är ett offer utifrån omständigheterna(jag vet, då jag varit i hans situation i lightversion)

Om du läser detta Jonas Inde, stort grattis på din jämna födelsedag! Fortsätt kämpa för din rätt att träffa din son, den har du. Men för guds skull, sluta att använda Twitter och andra sociala medier - FÖR ALLTID!
Twitter har han inte varit på sen någon gång i maj, knappt 1½ månad sedan hans konto stängdes av (om han nu inte skriver under pseudonym där, jag har dock inte hört något om att han ska ha kört vidare under annat namn).

Citat:
Några råd:
1. Inte ett ljud från dig utåt. NOLL twitter, FB etc.
2. Jobba med drickandet
3. Ordna ett välordnat boende där även din son får plats
4. Låt domstolen ha sin gång, att dom "kidnappar barn" utan anledning är rent skitsnack(även om jag håller med dig om att vänsterextremister/feminister många gånger ger ut felaktiga domar.
5. Jag söp friskt under tiden för min vårdnadstvist och före vilket mitt ex visste och lät dem veta. Dock framkom det att jag gjorde allt för mina barn och att bristen på mina barn utgjorde orsaken till mitt drickande. Jag hade även ordnat ett perfekt boende under tiden.
6. Du är en intelligent människa, du vet hur du gör. Är det mani? Ta din medicin!
Kan hålla med dig om mycket där angående råden. Gällande drickandet tror jag emellertid att han alltför mycket fått för sig att endast behandlingshem skulle vara lösningen. Han återkom ofta till det på Twitter. Att han av erfarenhet typ visste att bara behandlingshem kunde hjälpa honom. Ungefär som att behandlingshem är kungsvägen och allt annat är skit. Tror inte den enfaldiga synen varit så bra för Inde, det kan ha gjort honom "låst" i tänkandet, blockerad att se andra möjligheter. Inde är ju inte dum så jag tror att det kommer lösa sig för honom, och att han kommer vara en bra farsa för sin son den dagen, den tiden, han får träffa honom.
Citera
2017-06-24, 06:40
  #2073
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiteCommentative
Hovrätten

Vad gäller Indes överklagande, skriver ombudet De Basso:

Angående påföljdsfråganMålets handläggningBevisuppgift

Rättegång den 9:e, betyder det att det borde komma en dom väldigt snart?
Citera
2017-06-25, 22:57
  #2074
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Rättegång den 9:e, betyder det att det borde komma en dom väldigt snart?
Nej, överklaganden har inkommit till Svea hovrätt från båda parter. Nu ligger det i hovrättens kö och förhandling sker om ca ett halvår. Utifrån SiteCommentative här i tråden för två veckor sedan.
Citera
2017-06-26, 18:32
  #2075
Medlem
LagomLats avatar
Måste det inte finnas en dom för att överklaga till Hovrätten🤔

Edit: såg nu att jag missförstått ovanstående inlägg😶

LL
__________________
Senast redigerad av LagomLat 2017-06-26 kl. 18:35.
Citera
2017-06-27, 13:28
  #2076
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Twitter har han inte varit på sen någon gång i maj, knappt 1½ månad sedan hans konto stängdes av (om han nu inte skriver under pseudonym där, jag har dock inte hört något om att han ska ha kört vidare under annat namn).

Kan hålla med dig om mycket där angående råden. Gällande drickandet tror jag emellertid att han alltför mycket fått för sig att endast behandlingshem skulle vara lösningen. Han återkom ofta till det på Twitter. Att han av erfarenhet typ visste att bara behandlingshem kunde hjälpa honom. Ungefär som att behandlingshem är kungsvägen och allt annat är skit. Tror inte den enfaldiga synen varit så bra för Inde, det kan ha gjort honom "låst" i tänkandet, blockerad att se andra möjligheter. Inde är ju inte dum så jag tror att det kommer lösa sig för honom, och att han kommer vara en bra farsa för sin son den dagen, den tiden, han får träffa honom.

Tror behandlingshem med inriktning på dubbeldiagnoser hade varit toppen för Inde.
Sköta kost, medicinering , rutiner och motion. Framförallt inleda en vapenvila mot kriget mot allt och alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback