2017-04-13, 13:41
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det finns ju en gräns för hur mycket icke-arguement och rena påhitt man orkar bemöta samt hur mycket personliga påhopp man orkar med. Jag personligen har en gräns för när töntars invektiv, cuck, mangina, fjolla, PK-ist vit riddare mm. slutar vara roligt och bara blir störigt.

När det är omöjligt att föra en saklig diskussion finns det ju ingen poäng mer. Och som sagts: Många här är inte antifeminister. De är renodlade kvinnohatare.

De tar över fullständigt och ryggdunkar varandra till förbannelse. Hur givande är det?

Nu beskriver du den svenska feminismen i ett nötskal. Mansplaining, lönediskriminering, arga kränkta vita män, könsmaktsordning, sociala konstruktioner, genus, vithetsnorm, intersektionalism...the list goes on.

Och till skillnad från flashback så är dessa påhitt sanktionerade av staten, anses vara värt att lära ut på universitet, spottas ut i statlig tv och är en del av ett etablerat och medialt accepterat parti som riskerar att komma in i riksdagen.

Så du får ursäkta om män säger fuck this shit och skriver av sin frustration på ett anonymt forum, som även det är demoniserat av den etablerade tyckareliten.

Så under dom omständigheterna tycker jag tonen här är makalöst bra! Men oavsett blir feministers argument slaktade på löpande band både här och annorstädes, så det är väl ingen större poäng för er att vara här då givetvis. Ni platsar bättre i ryggdunkarklubbar som F!, Mp, Aftonbladet, Svt, ETC och andra smygmarxistiska propagandamegafoner.
2017-04-13, 13:47
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nu beskriver du den svenska feminismen i ett nötskal. Mansplaining, lönediskriminering, arga kränkta vita män, könsmaktsordning, sociala konstruktioner, genus, vithetsnorm, intersektionalism...the list goes on.

Och till skillnad från flashback så är dessa påhitt sanktionerade av staten, anses vara värt att lära ut på universitet, spottas ut i statlig tv och är en del av ett etablerat och medialt accepterat parti som riskerar att komma in i riksdagen.

Så du får ursäkta om män säger fuck this shit och skriver av sin frustration på ett anonymt forum, som även det är demoniserat av den etablerade tyckareliten.

Så under dom omständigheterna tycker jag tonen här är makalöst bra! Men oavsett blir feministers argument slaktade på löpande band både här och annorstädes, så det är väl ingen större poäng för er att vara här då givetvis. Ni platsar bättre i ryggdunkarklubbar som F!, Mp, Aftonbladet, Svt, ETC och andra smygmarxistiska propagandamegafoner.
Det är ju liksom så att din sida har tagit över detta forum (feminism) nästan fullständigt och alla andra tröttnar. Fetningen: Du talar inte för alla män. De flesta har bättre grejer för sig än att spotta ur sig sin avsky anonymt.
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-13 kl. 13:50.
2017-04-13, 13:51
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det är ju liksom så att din sida har tagit över detta forum fullständigt och alla andra tröttnar. Fetningen: Du talar inte för alla män. De flesta har bättre grejer för sig än att spotta ur sig sin avsky anonymt.
Ja dom helt utan argument tröttnar, korrekt. Det är inte bara enfald som skrivs på flashback. Sen är det ju så att skit bemöts oftast av skit, och det går åt båda hållen.

Och feminister talar inte för alla kvinnor.
2017-04-13, 13:56
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Fetningen. Där har vi exempel. Så osakligt. Hur vet du att alla feminister skriver i såna bloggar förresten. Förblindade av vrede, så upplever jag många av er.
Utveckla, för jag får inte ihop ditt stycke.

Vad är det som är osakligt? Ja, det är osakligt att skriva "Alla män ska dö en plågsam död".

När har jag påstått att alla feminister skriver i "såna bloggar"?

Och givetvis är man arg på en rörelse som sprider hatpropaganda mot en. Hade du slagit upp en tidning och dagligen mötts av meningar som "Kvinnor är äckliga varelser som lever på vår jord" eller "Kvinnor är värre än djur" så hade du också blivit irriterad efter en sisådär 15 år.

Förresten, du hade blivit irriterad bra mycket fortare, feminister blir ju rosenrasande av att någon råkar ha en ful skjorta på sig, eller drar ett dåligt skämt.
2017-04-13, 13:59
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja dom helt utan argument tröttnar, korrekt. Det är inte bara enfald som skrivs på flashback. Sen är det ju så att skit bemöts oftast av skit, och det går åt båda hållen.

Och feminister talar inte för alla kvinnor.
Jag har inte påstått att feminister talar för alla kvinnor. Talar du för alla män, utom mig? Jag har fört fram mina synpunkter välutvecklat många gånger och bara fått gift tillbaka. Samma gäller alla som käftar med er. Ingen substans alls. Enbart ilska. Den här forumdelen är nedlusad av arga, kränkta män (ja, ursäkta uttrycket men det är sant) och inte en jävel orkar med er i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Utveckla, för jag får inte ihop ditt stycke.

Vad är det som är osakligt? Ja, det är osakligt att skriva "Alla män ska dö en plågsam död".
Nu har jag redan fått fetnog av den här forumdelen men jag ska svara innan jag drar mig undan.
1. Feminister hävadr inte att alla män ska dö en plågsam död.
2. Män är djur sas av Tina Rosenberg, inte av alla feminister.
3. Dina random artiklar från Aftonbladet och dylikt är ointressanta och tröttsamma.
4. Jag upplever mig inte vara utsatt för hatpropaganda.

Du är lite OT. Den här tråden handlar om varför vi som inte håller med er håller oss borta. Svar: Vi orkar helt enkelt inte.
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-13 kl. 14:08.
2017-04-13, 14:17
Medlem
Mitt svar är att de tongivande feministerna sällan tar debatten.
De tycker att de har svaren och dessa behöver inte debatteras.
Varför debattera med de som inte har den ideologiska bakgrunden?
2017-04-13, 14:24
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag har inte påstått att feminister talar för alla kvinnor. Talar du för alla män, utom mig? Jag har fört fram mina synpunkter välutvecklat många gånger och bara fått gift tillbaka. Samma gäller alla som käftar med er. Ingen substans alls. Enbart ilska. Den här forumdelen är nedlusad av arga, kränkta män (ja, ursäkta uttrycket men det är sant) och inte en jävel orkar med er i längden.

Du kan undvika "kränkta" män i fortsättningen. Arga absolut, men kränkta är en dålig beskrivning på det hela.

Jag tror, och det är min personliga uppfattning, att ilskan du ser här egentligen är en ilska mot den delen av feminist-ettablissemanget som så uppenbart ägnar sig åt pseudovetenskapligt & ideologiskt nonsens, begår häxjakt på kritiker (Per Ström exempelvis) och inte sällan bajsar på manliga karaktärsdrag och dygder och vill dra ner samhället i nån slags marxistisk könskamp där män är förtryckare och kvinnor de förtryckta oavsett vad.

Så ilskan går ut över enskilda feminister som får representera allt det man ogillar med feminism trots att just du kanske inte alls är sådan. Missriktad ilska, skulle jag tro.
2017-04-13, 14:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nu har jag redan fått fetnog av den här forumdelen men jag ska svara innan jag drar mig undan.
Det är frivilligt att skriva var som helst, när som helst.
Citat:
1. Feminister hävadr inte att alla män ska dö en plågsam död.
2. Män är djur sas av Tina Rosenberg, inte av alla feminister.
3. Dina random artiklar från Aftonbladet och dylikt är ointressanta och tröttsamma.
Så hur mycket hatpropaganda kan en rörelse sprida innan du anser att den är hatiskt?

Och nej, det var inte Tiina Rosenberg, hon sa att kvinnor som har sex med män är könsförrädare. Det var Ireen von Wachenfeldt, vilket tydligt framgår i artikeln jag länkade till.
Citat:
4. Jag upplever mig inte vara utsatt för hatpropaganda.
Hur är det intressant?

Min tjej upplever inte att kvinnor är diskriminerade alls, tvärtom.
Citat:
Du är lite OT. Den här tråden handlar om varför vi som inte håller med er håller oss borta. Svar: Vi orkar helt enkelt inte.
Ni orkar inte argumentera, alltså.

Jag vet.

Du orkade ju inte ens klicka på en länk.
2017-04-13, 14:55
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är frivilligt att skriva var som helst, när som helst.

Du orkade ju inte ens klicka på en länk.
Nä. Orkar inte klicka på alla dina länkar, Ni har all rätt att vara här och jag har all rätt att hålla mig undan. Deal!
2017-04-13, 14:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nä. Orkar inte klicka på alla dina länkar
Nu kan man ju förstås veta skillnaden mellan Rosenberg och Wachenfeldt ändå, särskilt om man anser sig ha koll på feminism.
Citat:
Ni har all rätt att vara här och jag har all rätt att hålla mig undan. Deal!
Du har all rätt!

Vi behöver inte göra nån deal av det, du är inte skyldig mig nåt.
2017-04-13, 15:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det är ju liksom så att din sida har tagit över detta forum (feminism) nästan fullständigt och alla andra tröttnar

Underforumet feminism fungerar som hela flashback, den med välgrundad fakta och bäst retorik är den som klarar sig här. På den fronten har feminister inget att komma med.

Tagit över?

Hur menade du där?
2017-04-13, 15:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

De som du pratar med nu är ytterst sansade pålästa sakliga och kompetenta.
Jag gissar att det är det som är jobbigt för fröken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in