2017-04-12, 22:10
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Snälla, är Akilov helt efterbliven? Stämmer Expressens uppgifter om att han skilde sig från sin fru för att han påstod att han på resor till Turkiet sett henne prostituerat sig? Vad hade hon gjort? Tittat på en man eller? Han verkar riktigt störd

Enligt expressens uppgifter var hos ju handelsresande och åkte av den anledningen ofta till Turkiet. Vad hon "handlade" med framgick dock inte
Citera
2017-04-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Han är nog inte störd, han är bara en vanlig muslim.

Eller så är Akilov bara muslim när han kan vinna något på det. Ex slippa försörja fru och 4 barn och när han kör ihjäl folk på Drottninggatan. Han drack ju alkohol och använde kokain, kunde inte be osv, IS verkar inte ens vilja känna vid honom. Det känns konstigt att de inte velat erkänna dådet.
Senast redigerad av Darrar 2017-04-12 kl. 22:13.
Citera
2017-04-12, 22:11
Medlem
Citat:
Snälla, är Akilov helt efterbliven? Stämmer Expressens uppgifter om att han skilde sig från sin fru för att han påstod att han på resor till Turkiet sett henne prostituerat sig? Vad hade hon gjort? Tittat på en man eller? Han verkar riktigt störd

Men hur obildad är gemene svensk egentligen? De uppgifterna beskriver ju bara en helt vanlig muslim...
Citera
2017-04-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Enligt expressens uppgifter var hos ju handelsresande och åkte av den anledningen ofta till Turkiet. Vad hon "handlade" med framgick dock inte

Hehe sant, men hon har det nog bättre utan honom. Har någon tidning intervjuat henne? Vad säger fru och barn om terrorbrottet?
Citera
2017-04-12, 22:13
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Hela kvarteret har nummer 71, respektive 71A. Såg ett foto med blod vid en guldaffär vid nästan uppe korsningen Barnhusgatan, där heter det också #71. Kanske där belgiskan dog då?

Svårt att få ihop det då det finns blod lite här och där på bilderna. Inte lättare då ett helt kvarter har samma nummer.

Varför kan inte skadade blodat ner och fått filtar på gatan? När de kommer in i ambulanserna får de nya filtar.
Jag fattar inte hur ni tänker.
Citera
2017-04-12, 22:14
Medlem
Citat:
Eller så är Akilov bara muslim när han kan vinna något på det. Ex slippa försörja fru och 4 barn och när han kör ihjäl folk på Drottninggatan. Han drack ju alkohol och använde kokain, kunde inte be osv, IS verkar inte ens vilja känna svid honom. Det känns konstigt att de inte velat erkänna dådet.

Men va fan?
Har du gett dig fan på att köra huvudet i sanden eller?

Det beteendet är ju på punkt och pricka så som en mängd andra muslimska terrorister har agerat innan de utfört sina bestialiska handlingar.
Citera
2017-04-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeket
Men va fan?
Har du gett dig fan på att köra huvudet i sanden eller?

Det beteendet är ju på punkt och pricka så som en mängd andra muslimska terrorister har agerat innan de utfört sina bestialiska handlingar.

Kunde ingen annan av terroristerna heller be?
Citera
2017-04-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Även svensk media har citerat uzbekiska källor. Men innebär inte att uppgifterna stämmer. Just den uppgiften att Sverige skulle, på begäran av Turkiet tagit tillbaks en asylsökande som rest dit stämmer inte. Du får gärna tro på den uppgiften men jag vet att den inte stämmer. Varför vet jag det? För att jag vet hur asylprocessen fungerar och vilka lagar styr den. Jag vet att så fort man avvikit under asylprocessen och lämnar Schengen så kan inget land utanför Schengen begära att Sverige återtar personen. Uzbekiska myndigheter som kontrollerar medierna i landet bör läsa på lite innan de publicerar fake news.

Ok. Så du menar att han inte lämnat Sverige för Turkiet? Inte heller att försökte ta sig till Syrien? Eller att Turkarna skickade honom tillbaka hit då han blev avslöjad? Kanske inte. Men har du någon annan förklaring hur han kom hit? Uzbekistan är inte ett grannland precis. Och han är här och körde rally på Drottninggatan. Det kan vi väl vara överens om.

Om turkarna skickade honom hit, skulle Sverige då skicka honom tillbaka dit, du som kan det här.
Citera
2017-04-12, 22:21
Medlem
Jag börjar undra om Akilov inte bara var så misslyckad som människa så han gjorde detta terrorbrott så att åtminstone is skulle tycka att han gjort något. Men inte ens dom vill kännas vid honom. Han borde glömmas bort, nu blev han känd. Vilket han ville och han blir kvar i landet. Det kommer att komma böcker och göras filmer. Hade han inte gjort detta utan bara varit någon nerknackad papperslös så hade han försvunnit utan avtryck i världen
Citera
2017-04-12, 22:23
Medlem
Citat:
Kunde ingen annan av terroristerna heller be?

Jag inser nu att jag var hyfsat otydlig i mitt tidigare inlägg. Det jag menade var naturligtvis att media alltid hittar vänner till terroristerna som är såååå förvånade över att muslimen överhuvudtaget var troende.

Sorry för min otydlighet!
Citera
2017-04-12, 22:23
Medlem
allt.o.ingets avatar
Turkiet skulle hjälpa Europa att stoppa migrantflödet men släpper förbi IS-terrorister?!
Citera
2017-04-12, 22:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Turkiet skulle hjälpa Europa att stoppa migrantflödet men släpper förbi IS-terrorister?!
Släpper förbi vet jag inte i det här fallet. Han & flera andra har ju hindrats att resa vidare till Syrien & därefter skickats tillbaka till Sverige. Att svenskarna är så jävla efterblivna att terroristerna släpps tillbaka in i Sverige är helt bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in