2017-04-11, 12:00
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som vanligt vid uppdateringar och framför allt vid STORA uppdateringar så ändras de s.k "spioninställningarna" på ens dator.

Det här är det första programmet ifrån en pålitlig källa för att hantera ändringarna som görs av kvällens "CREATORS UPDATE" - https://www.oo-software.com/en/shutup10.

Befintliga inställningar ändras inte alls. Däremot har det tillkommit ett par, som bättre kontroll över sekretess-inställningarna.
Citera
2017-04-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Befintliga inställningar ändras inte alls. Däremot har det tillkommit ett par, som bättre kontroll över sekretess-inställningarna.

Skumma inställningar!!!!
Citera
2017-04-11, 22:01
Medlem
Min dator kraschade totalt när jag installerade KB4015583

Skriver på en annan gammal dator nu.

Får upp en blåskärm och har testat i princip allt där - Tyvärr kunde jag inte gå tillbaka till den gamla verisonen heller då jag kört diskrensning.

Vad gör jag nu ?

Just nu provar jag med att installera om allt och ta bort alla personliga filer - Alltså den sista knappen jag ville testa !!!! men det kändes inte som att jag hade något annat val.

Fler som har problem med denna uppdateringen som kom precis efter creators update var installerad ?
Citera
2017-04-12, 09:04
Medlem
inga som helst problem laddade ner 1703 version 138 i dag och inga problem än
Citera
2017-04-12, 17:19
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Min dator kraschade totalt när jag installerade KB4015583

Skriver på en annan gammal dator nu.

Får upp en blåskärm och har testat i princip allt där - Tyvärr kunde jag inte gå tillbaka till den gamla verisonen heller då jag kört diskrensning.

Vad gör jag nu ?

Just nu provar jag med att installera om allt och ta bort alla personliga filer - Alltså den sista knappen jag ville testa !!!! men det kändes inte som att jag hade något annat val.

Fler som har problem med denna uppdateringen som kom precis efter creators update var installerad ?

Tanka ner ISO:n för 1703 med media creation tool och blås datorn för att göra en clean installation:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209
Citera
2017-04-12, 19:08
Medlem
Citat:
Tanka ner ISO:n för 1703 med media creation tool och blås datorn för att göra en clean installation:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Tack
Citera
2017-04-13, 05:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epson740
inga som helst problem laddade ner 1703 version 138 i dag och inga problem än

Instämmer. Lade in den senaste versionen på 5 st datorer igår. Inga problem alls. Man upplever bl.a en snabbare och stabilare fönsterhantering, uppstart, avslut.

T.o.m en äldre bärbar [ca 7 år] gammal blev som ny efter denna installation.
Citera
2017-04-13, 08:32
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Tack

Ingen orsak. Jag skrev inte att du ska starta om datorn och starta upp installationen från USB-pinnen för att göra en clean installation för det antog jag att du vet?

Angående creators update så är det som flera varit inne på att det är uppenbart att Microsoft filat ännu mer på prestanda-biten för det är en märkbar skillnad mellan den och anniversary update.
För övrigt var det en del som inte kom med i den här uppdateringen och därför släpps nästa version redan om sex månader:

http://www.computerworld.com/article...10-update.html
Senast redigerad av konstapel 2017-04-13 kl. 08:36.
Citera
2017-04-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ingen orsak. Jag skrev inte att du ska starta om datorn och starta upp installationen från USB-pinnen för att göra en clean installation för det antog jag att du vet?

Angående creators update så är det som flera varit inne på att det är uppenbart att Microsoft filat ännu mer på prestanda-biten för det är en märkbar skillnad mellan den och anniversary update.
För övrigt var det en del som inte kom med i den här uppdateringen och därför släpps nästa version redan om sex månader:

http://www.computerworld.com/article...10-update.html

Jajemän - Den håller på och installerar nu !

Tack än en gång

Sen vad som exakt hände har jag inte en aning om. Installationen gick bra på denna datorn jag skriver på nu (en "gammal" reservdator) och jag har inte heller läst att andra skulle haft problem.
Citera
2017-04-14, 20:32
Medlem
Problemet med min installation var de nya drivrutinerna som Nvidia släppt för creators update (381.65) dessa vållar massvis med problem enligt många användare på nätet.

Jag rekommenderar starkt att använda 378.92 (den innan 381.65) för att undvika krascher.

Googla "crash" och "381.65" så får ni läsa mer. exempelvis detta https://forums.geforce.com/default/t...rtup/?offset=4
Senast redigerad av Revolutions 2017-04-14 kl. 20:37.
Citera
2017-04-16, 10:06
Medlem
kraftfoders avatar
Creators update ställer om inställningarna så microsoft får information om vad man gör på datorn. Innan installationen var allt avstängt enligt Spybot Anti-Beacon, efter installationen så var vissa grejor påslagna. Fick köra Anti-Beacon en gång till för att slå av allt. Har absolut inte någon som helst lust att dela med mig till microsoft vad jag gör på datorn.
Citera
2017-04-16, 10:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Creators update ställer om inställningarna så microsoft får information om vad man gör på datorn. Innan installationen var allt avstängt enligt Spybot Anti-Beacon, efter installationen så var vissa grejor påslagna. Fick köra Anti-Beacon en gång till för att slå av allt. Har absolut inte någon som helst lust att dela med mig till microsoft vad jag gör på datorn.

Ja det ändras en del mot förut.

Man behöver och behövde köra mer än Anti-Beacon för att stänga av allt "spionerande" som går. Det finns en del bra program för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in